SVAR PÅ SPØRSMÅL

Siden jeg har fått inn noen spørsmål tenkte jeg å svare på de, inkludert de som er blitt stilt i andre innlegg enn spørsmålsrunde-innlegget.

Er barnefaren inne i bilde, eller blir du alenemor?
– Barnefar er helt klart inne i bildet, og vi har vært sammen i over et år, samt kjent hverandre i ca 2.

Hvordan reagerte foreldrene dine, og dine svigerforeldre?
– Foreldrene mine har tatt det fint. Pappa er selvsagt ikke superhappy, men han overlever og tar det bedre for hver dag som går. Foreldrene til Fredrik vil jeg helst ikke kommentere.

Hvordan var de første symptomene?
– Jeg fant ut at jeg var gravid hos legen min, veldig overraskende. Så symptomene kom ikke før noen uker senere, og da visste jeg jo hvorfor de var der. Blant annet kvalme og smerter nederst i magen husker jeg spesielt.

Hvordan er det å være gravid som 16 åring ?
– Det er overveldende. Og litt skummelt, og litt spennende. Jeg tror nok ikke det har gått ordentlig opp for meg enda, og det hele føles veldig uvirkelig for meg.

Har du tenkt på navn til babyen?
– Det har vi! Jeg begynte å mase på fredrik om dette ganske tidlig, og vi har bestemt oss for at det blir Leo om det er gutt, og Jenna hvis det er jente. Kun 10 dager til vi vet kjønn også, så det blir spennende.

Hva tenkte du når du fikk vite at du var gravid?
– jeg tenkte at det ikke kunne stemme, rett og slett.

Hei jeg bare lurer på om du liksom får gode karakterer på skolen og slik. Fordi det må vell være vanskelig med skole, unge og blogg.
– Nå har det seg sånn at jeg ble rådet til å gå ut i permisjon i uke 12-13 av skolen selv, fordi jeg kastet opp fra jeg sto opp og til ettermiddagen. Var dødskvalm hele den tiden jeg ikke kastet opp, og da fikk jeg i meg lite og ble med det enda dårligere, både med tanke på energi og kvalmen selv. Og jada, jeg er gravid – ikke syk, men når man er så sinnsykt dårlig som det jeg har vært og du kaster opp uten forvarsel og i tillegg er dødssliten og ikke sover om natten pga kvalme, da er det ikke enkelt å sitte i et klasserom fra halv ni til halv fire 5 ganger i uken. Det tror jeg få hadde fått til på en bra måte.
Nå har jo jeg kun bloggen å tenke på, fordi babyen kommer jo ikke før Mars. Men ja, det kan godt hende det blir mindre tid til bloggen når jeg har startet på skolen igjen og i tillegg har den lille.

På bildet til venstre var jeg 4 uker på vei uten å vite det, og bildet til høyre er 13/14 uker senere, nå.
Takk for spørsmål!!

11 kommentarer
    1. Kan du skrive hvordan foreldrene dine reagerte?
      Likssom jeg mener at du ringte de eller kom til de og sa det etterpå, og hva svarte de etter at de fikk vite det? Åssen var den 1 reaksjonen?
      Og hvav sa forledrene til Fredrik?

    2. Anonym: skrev at jeg tenkte å gjøre det etterhvert, det vil ikke nødvendigvis si at alderen min hadde vært 16 da vi hadde flyttet sammen om jeg ikke hadde blitt gravid. Men vi skal flytte sammen i januar, med tanke på at vi da snart har et barn sammen 🙂 tror nok det er det beste for babyen også, at den har foreldre som bor sammen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg