KJERRINGRÅD

Utrolig morsomt å se at jeg har flere og flere lesere for hver dag som går! Tusen takk til dere, alle sammen ♥

I dag skal jeg til jordmoren min kl 1330, så det gleder jeg meg til! Er alltid så koselig å høre hjertelyden til den lille, og selvfølgelig vite at alt er bra. I morgen er jeg endelig 18 uker, og det er kun da 7 dager igjen til ordinær ultralyd, herregud som jeg gleder meg!!

Bare for å se om kjerringrådene stemmer i forhold til hvilket kjønn den lille er, har jeg tenkt til å svare på noen av de kjente kjerringråd-mytene. Blir morsomt å se om det stemmer!

Magehøyde: bærer du magen høyt blir det ei jente. Er magen din lav blir det en gutt.
= magen min er lav, så gutt her.

Drømmer: Dersom du drømmer om at du venter ei jente, er det ofte en gutt og omvendt.
= jeg har både drømt at det har vært jente og gutt, så denne blir vanskelig.

I følge myter kan du vente deg en jente om du opplever mye og ille morgenkvalme i første trimester. Lite eller ingenting kvalme peker mot en gutt.
= JENTE, med store bokstaver. Er enda ikke helt bra, og det i uke 17…

Myte: hjerterytme over 140 betyr jente. 140 og under betyr gutt.
= 144 i uke 12, og 148 på sist kontroll. Jente!

Legger den vordende faren på seg sammen med deg som er gravid, venter dere en gutt. Hvis ikke, blir det en jente.
= Jente!

Er føttene kaldere nå som du er gravid, venter du en gutt, er det ikke noen endring, er det en jente.
= Gutt!

Legger du på deg kun på magen, skal det tyde på at du venter en gutt. Samler de ekstra kiloene seg heller på hofter og rumpe, venter du en jente.
= Ser godt at jeg har lagt på meg ekstra på rumpe/hofter, men har også større mage, så begge deler!

Mors utseende:
Ser du spesielt godt ut under svangerskapet, skal det tyde på at du venter en gutt. Jenter stjeler morens skjønnhet
= Jente! Aldri følt meg verre utseendemessig, haha.

Dersom mors alder ved unnfangelsen og måneden unnfangelsen fant sted til sammen utgjør et partall, ventes en gutt. Motsatt for jente.
= Gutt!

?
Ligger barnet langt nede i magen, mener mange du har en jente i vente.
Ligger det høyt, er det en gutt.?
= hæ? Denne har jeg jo svart på, men da var den motsatt?? Men isåfall, jente! Haha

?
Dersom det ikke syns bakfra at du er gravid blir det gutt, og dersom du er god og rund rundt livet blir det jente.?
= Gutt!

Ser at det er ganske jevnt fordelt, selv har jeg hatt en magefølelse på at det er jente nesten hele tiden! Det viktigste er selvsagt at barnet er friskt, og kjønn er egentlig helt irrelevant for min del. Men det er bare noe ved det at man kanskje føler seg nærmere den lille om man vet hva det er? ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg