TYPISK GRAVID

Wow, jeg er helt overveldet av alle de fine tilbakemeldingene jeg har fått det siste døgnet, tusen takk! 

Nå har jeg omsider våknet fra en grusom lang natt med helt sinnssyke drømmer, hva underbevisstheten min driver med er tilsvarende en helt sinnsyk person, og det kan til tider skremme meg litt..

Vel, nå har det ikke skjedd så mye siden igår, men jeg kan jo allikevel oppdatere dere på det fantastiske livet mitt som gravid. Jeg kommer meg ikke opp trappen lenger, og med det mener jeg at jeg ikke tørr prøve å gå ned, ettersom jeg da risikerer å ikke komme meg opp igjen. Neida. Joda. Jeg har også tømt en påleggspakke som jeg kjøpte i går, men det har mer med at jeg spiser hele natten å gjøre. Den lille har også sparket så hardt at jeg tror jeg har fått blåmerker både her og der, men alt i alt, et koselig døgn ♥

I forbindelse med sist innlegg må jeg bare legge til noe.

Når er vi egentlig voksne og med det ansvarlige for oss selv i alle mulige situasjoner? Myndighetene sier 18, polet sier 20, og tog/buss sier 16. For selv om jeg ikke kan kjøpe meg nesespray, så er det selvsagt fullt forstålig at jeg skal betale voksenbillett på både tog og buss. Eller?

Men egentlig så er det ikke riktig at man må betale voksenbillett så lenge du er over 16, det holder lenge at du i følge konduktøren på toget “ser ut som du er 18 år” og da hjelper det ikke om du sitter der uten sminke, påkledd joggebukse og hettegenser som 15 åring. Tro meg, jeg har vært der. 

Det samme med buss. Reglene bør egentlig ikke være der, for det er jo uansett bussjåføren/konduktøren som avgjør om du er 16 år eller ikke. De driter vel i hva du sier, de skal jo tross alt tjene penger. De sitter mer enn gjerne og diskuterer med deg i flerfoldige minutter før du endelig må gi deg, og betale voksenbillett av frykt for at du skal bli kastet av.

For hvis jeg skulle begå en sterkt kriminell handling i en alder av 15, da må jeg jo i fengsel, og få “voksenstraffen”, men jeg er jo ikke voksen i noen andre sammenhenger sånn sett? Jeg er jo ikke myndig? Jeg kan jo ikke engang kjøpe meg et flaxlodd på butikken?


Det blir forresten mest sannsynlig denne babykurven vi skal ha til den lille, synes den var så flott!

 

Nå skal jeg se litt videre på babyting på nettet og prøve å sove meg frem til ultralyden på fredag, så håper jeg dere har en flott dag!

Del gjerne dette innlegget videre ♥

11 kommentarer
    1. Kos deg med baby titting på nett 🙂 driver selv med det 🙂 Ønsker deg en riktig god kveld videre, kos deg masse med det du skal i kveld 🙂
      Stikk gjerne innom bloggen min en tur og legg gjerne igjen en kommentar 🙂

    2. For en flott babykurv! Kan nesten ikke vente til jeg også kan begynne å kjøpe inn de større babytingene som mangler som f.eks. seng, vogn og bilsete.
      Syns det er utrolig synd at man fort er voksen nok når det kommer til å betale ekstra, spesielt når det gjelder kollektiv transport. Mange er avhengige av dette da ikke alle har bil/førerkort.
      En annet tema jeg også finner veldig frustrerende er matprisene i diverse butikker! Jeg ønsker å lage hjemmelagd baby mat til den lille når den er blitt gammel nok for fast føde, men med matprisene som er tror jeg dette vil bli vanskeligere å få til enn det egentlig burde vært.
      At elektriske apparater skal være billigere enn mat i mange tilfeller er helt ulogisk.
      Mat er noe alle trenger for å overleve. Det skulle vært mye billigere slik at alle gruppe mennesker har mulighet til å kjøpe mat, uansett hva slags økonomi de har i hverdagen.
      Håper du får en super fin uke og at du får i deg nok søvn og hvile frem til ultralyden du skal til på fredagen! Er virkelig spent på dine vegne, Jessica og ser frem til å følge deg videre på bloggen! :-))
      Mange klemmer fra,
      mammaglede

    3. Hei 🙂
      For en fin blogg du har! Har nettopp starta å lese, så jobber meg gjennom gamle innlegg 🙂 Stå på!
      Ville bare skrive som anonym over her, at på bussen, så er det bare for deg å vise legitimasjon på at du er under 18 år. Da har ikke sjåføren noen rett til å ta betalt for voksenbillett 🙂 Har du ikke legitimasjon derimot, så er det han som bestemmer.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg