KROPPEN MIN FØR GRAVIDITETEN

God ettermiddag (eller tidlig kveld?) alle sammen ♥

Håper alle har hatt en utrolig fin helg, det har hvert fall jeg hatt! Neste uke har jeg faktisk ingen avtaler til jordmor eller lignende, så det blir vel en ganske rolig uke. Herregud som jeg savner å gå på skole! Noen som har noen innleveringer de vil ha hjelp med? haha… Verste er at jeg ikke tuller en gang.

Som jeg har tatt opp tidligere her på bloggen så er det veldig vanskelig for meg å se kroppen min forandre seg såpass mye som den har gjort. Det er først når jeg går i gjennom bildene mine på mobilen (som jeg forresten må få ryddet opp i snart, herregud, 5 tusen bilder????) at jeg forstår hvor mye den faktisk har forandret seg. Jeg var altså, og da legger jeg trykk på var, en av de heldige jentene som ikke hadde fått noen strekkmerker før jeg ble gravid. Aldri hatt et eneste. Og nå?

Men herregud, jeg må bare roe meg selv ned med at det er så gode løsninger på alt i 2014. Har man strekkmerker så finnes det alltid behandling. Og det er noe av det mest positive med å leve i vår tid, mener jeg. Plager det meg så innmari når jeg er ferdig med graviditeten, så kommer jeg jo selvsagt til å få gjort noe med det. Jeg har og kommer alltid til å mene at hvis man virkelig har komplekser for ting, så ser jeg virkelig ikke problemet i å fikse litt på det. Og det med at kjente personer som tar plastisk kirurgi (og er åpne om det) oppfordrer til plastisk kirurgi og et forvrengt kroppsideal, det synes jeg er noe jævlig tøv, om jeg skal si det selv. 

Vel, for det første, hadde feks. Sophie Elise latt være å være åpen om operasjoner og restylane, så hadde det vært galt for noen. Og hadde hun gjort sånn som hun har gjort nå, vært åpen om det var første stund, så er det også noen som synes det er galt. haha, du kan liksom ikke tilfredsstille alle, uansett hva du velger å gjøre.

Og alle som nevner yngre jenter som kan lese om mennesker som har valgt å ta plastiske operasjoner over internett, man kan ikke skjerme yngre jenter (eller yngre mennesker, for den saks skyld) for alt man mulig kan bli påvirket av. Det går ikke. Da kan man heller forklare disse yngre jentene hvorfor noen velger som de gjør, og satse på at de ikke sitter der som 18 åringer og venter på å ta silikon fordi de leste på nettet om ei jente som hadde tatt det.

Det er først nå jeg faktisk ser hvor fornøyd jeg var med kroppen min før graviditeten. Og jeg synes det er så ufattelige mange pessimistiske mennesker som kommenterer når jeg skriver her at jeg satser på å få tilbake kroppen min etter lille Leo er kommet. Hvis jeg fortsatt sitter der med 10 kg ekstra flere måneder etter fødsel, så kan jeg vel trene??? Så jo, kanskje jeg tar det litt for gitt at jeg får kroppen min tilbake, for jeg vet hvor villig og målrettet jeg er. Så får vi bare se, jeg er sikker på at jeg ser flott ut når jeg er ferdig med graviditeten i hvert fall. (synes forsåvidt alle nybakte mødre ser bra ut, de har tross alt båret frem et barn???)


Ha en flott søndagskveld, alle fine lesere!!

Del gjerne innlegget videre ♥

7 kommentarer
    1. Fin blogg og ett godt skrevet innlegg 🙂 Ønsker deg en riktig fin kveld videre 🙂 Stikk gjerne innom bloggen min og legg igjen spørsmål til spørsmåls runden min. Om du er den som kommer med de mest kreative spørsmålene, da kan du stikke av med en bloggvurdering og en link til din blogg i en uke 🙂

    2. Hei, jeg har akkurat startet en blogg. Dette kan vel bli sett på som markedsføring. Jeg vet det er irriterende med sånt dritt. Men det eneste jeg ber om er at du kanskje sjekker innom. Du kan bli overrasket over hva du faktisk kan komme over. Takk for den tiden du brukte på å lese dette. Setter virkelig pris på det. Ps: Er en stor beundrer.

    3. Jeg skjønner at det er uvant å se at kroppen forandrer seg, men det er gull verdt det som kommer til slutt.Da vil du ikke tenke på strekkmerker men på ungen din.. jeg vet hva jeg sier for jeg har to engler

    4. Utrolig bra skrevet! Er så enig med deg. Jeg har lyst på silikon fordi jeg har alltid hatet dem sånn dem er nå, og jeg mener absolutt ikke noe galt i det.
      Det er som du sier at er det noe du ikke trives med ved deg selv og du har problemer med det så syntes jeg ikke det skal være noe problem og få fikset det. Det er jo for sin egen skyld man gjør det 🙂 stå på videre!

    5. Jeg skjønner veldig godt at du ser på det sånn, for sånn var jeg også under min graviditet. En ting jeg så effekten av var å smøre inn mage, rumpe, lår, “sideflesk” og bryster med strekkmerkekrem fra apoteket. Den Dr. Greve kremen for strekkmerker hjalp meg mye, og jeg hadde nesten ikke et eneste strekkmerke da minien min ble født. Så det vil jeg råde deg til å prøve!! 🙂 utover det, så står det stor respekt av deg for at du også står frem og forteller din mening om plastisk kirurgi etter fødsel og sånne ting. Jeg har sagt til min bedre halvdel at når jeg er ferdig med å få barn skal jeg ta brystløft og kanskje litt innstramming her og der, og syns ikke det er noe galt i det, for det er min kropp. Du som er i en veldig utsatt “jeg har masse meninger fordi du er ung” situasjon må bare prøve å drite i alle andres synspunkt. Jeg syns det er beundringsverdig av deg å fullføre graviditeten i så ung alder. Du har voksne meninger og skriver fantastisk bra. Og de som mener du ikke har voksne meninger er som regel de som bare ikke har samme mening som deg! Stå på, Jessica, dette klarer du med stålende glans, og den lille i magen er heldig som får en så sterk KVINNE som mor!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg