GRAVID (16)

23 uker i dag!! Denne dagen har jeg ventet på lenge. I Norge overlever rundt 16% av alle fostrene som blir født i uke 23, håper selvsagt at Leo blir der inne en god stund til, men det er godt å tenke på at det er en sjanse for at han overlever om det skulle skje noe nå. Sjansen blir heldigvis større for hver dag som går, og ukene fremover er veldig viktig for utviklingen av lungene, som er en avgjørende faktor når det kommer til premature barn.

Den lille veier nå ca 550 gram! Synes det er helt sinnsykt å tenke på, og ting går så raskt. Det føles ut som det var i går at han i følge svangerskapsboken min veide 400 gram (Eller som jeg og Fredrik sammenligner det med, en pakke kyllingkjøttdeig), altså uke 21.

Jeg har en veldig dårlig uvane når det kommer til å måtte vente på ting, for jeg blir så ufattelig utålmodig. Kan vel ikke si det hjelper noe særlig å være gravid i tillegg. Tror uansett at jeg og Fredrik trenger tiden fremover mot termin, så det er vel egentlig greit at det er 120 dager igjen. For en skremmende ting å skrive ned.. 120 dager!

 Får fortsatt en god del spørsmål på blant annet facebook, og svarer alle så godt jeg kan! Om det er noe du lurer på, kan du se HER på ofte stilte spørsmål, eller legge igjen en kommentar. Er utrolig koselig med tilbakemeldinger på skrivingen min og fine meldinger fra dere. Setter stor pris på det!!

 

 

I kveld blir jeg alene i leiligheten, Fredrik har dratt til noen venner og jeg skal kose meg med Idol og alenetid. Håper alle har en kjempe flott fredagskveld, så snakkes vi i morgen ♥

Forresten!! Det er nå over 700 mennesker som har delt “16 og gravid” innlegget mitt (direktelink) ♥  Del gjerne videre du også!

10 kommentarer

Siste innlegg