STELLEPLASSEN

God kveld alle sammen ♥

Nå står maten i ovnen, babyen har akkurat roet seg (og muligens sovnet) etter en periode med ekstremt mye aktivitet i magen, og jeg har akkurat ordnet i stand det siste på stelleplassen til Leo på badet!

I starten ville jeg egentlig kjøpe stellebordet fra STOKKE, men etter et par skrekkhistorier med babyer som faller i bakken, turde jeg rett og slett ikke. Noe som egentlig passet veldig bra, da vi fikk stellematte med tilhørende badebalje!

 

 

Litt småvanskelig å ta fine bilder av stellematten da den ligger på gulvet og jeg gikk glipp av dagslyset, men nå har vi det hvert fall i orden! Må egentlig kjøpe en liten kurv til alle de forskjellige babyoljene og produktene, men tar det litt som det kommer.

I det siste har jeg tenkt mye på det å få et friskt barn, og hvor mye det egentlig betyr. Hvem bryr seg egentlig om det er jente eller gutt? Hva har det egentlig å si? Jeg føler meg ekstremt heldig så lenge barnet er friskt og raskt. Her om dagen leste jeg om ei jente som tok abort fordi babyen var en gutt, og jeg ble sittende å lure på om det faktisk var seriøst eller ikke. Jeg håpet selvfølgelig på sistnevnte.

Jeg, som selv venter en gutt, kjente jo ekstra på nettopp dette. Skal det ene kjønnet være mer verdt? Skal vi virkelig la kjønnet til det ufødte barnet avgjøre om det skal leve eller ikke, og hvis ja; hvilket samfunn er det vi skaper ved å gjøre dette? Det er jeg hvert fall rimelig sikker på; et samfunn jeg ikke ønsker å ta del eller leve i. 

Jeg sier på ingen måte at jeg ikke kan forstå at noen ønsker seg et barn av det motsatte kjønn når de allerede har 3 av det ene, men jeg tror det er viktig at hvis man bestemmer seg for å få barn, så bør man sørge for at man vet at man ønsker seg nettopp det, og kun det.. Et barn. Ikke en gutt. Ikke en jente.

Hva synes dere? ♥ Håper dere har en strålende kveld videre!

20 kommentarer
    1. Anonym: Hei anonym!

      Du kan forsåvidt synes nøyaktig hva du vil om valget jeg tok når jeg ble gravid på prevensjon, men du mener vel ikke oppriktig at du heller ville at jeg skulle bli tvunget til abort? I så fall sier jo det mest om deg.

      Jeg tror nok også det er en grunn til at den seksuelle lavalder er på netopp 16 år, og verken du eller jeg har noe vi skulle sagt når det gjelder andres sexliv. Noen har sex som 16åringer, andre venter noen år. Det synes jeg vi skal respektere.

      Synes forsåvidt du er feig. Du ytrer meningen din, hvilket som er helt i orden og som du har fullstendig helt rett til å gjøre, men du gjemmer deg bak “anonym”. Hvis du er så opptatt av å ytre meningen din om unge gravide er vel det minste du kan gjøre å skrive med ditt eget navn, men det er nå min mening.
      ¨
      Ha en fin kveld videre, og takk for at du var innom bloggen min! 🙂

    2. Syns du gjør et bra valg med å ta vare på barne ditt! Jeg ble selv gravid som 16 åring og nr to som 19 åring. Så all respekt til deg!

    3. vil du ikke at folk skal snakke om ditt sexliv så burde du ikke ha lagd en blogg som dette, du tror at du kan skrive om hva du vil uten å få noe hat, men da tar du feil

    4. Matteo Salinas: hva i alle dager? Jeg regner da med kritikk, og om du har lest bloggen min er du jo fullt klar over at jeg synes det er OK at noen mener noe annet enn meg?

      Men du, jeg, eller andre anonyme har ikke dermed sagt noe med hverandres sexliv, og om noen av oss ønsker å ha sex som 16-åringer så skal vi vel respektere dette?

    5. Matteo Salinas: Kan du referere til hvor på bloggen min jeg antyder eller skriver at jeg skal skrive absolutt hva jeg vil uten å få noe hat? Ønsker gjerne vedlagt link i neste kommentar du kommer med.

      Morsomt utsagn egentlig, da jeg er såpass tydelig i bloggen min på at alle skal få mene nøyaktig hva de ønsker, men de må da tåle å få motargumenter dersom noen kommer med utsagn jeg er uenig i?

    6. Jeg er så enig med deg! Det spiller ingen rolle hva man får! Jeg gleder meg masse til å se hvilket kjønn det lille frøet mitt er! Jeg er uansett takknemlig! Koselig med gutt da! Ønsker deg en fin helg og ønsker at fødselen din går knirkefritt 🙂

    7. Hei!
      Når barn faller ned fra stellebordet har man ofte ikke tatt forhåndsregler. Har man lagt bleie, klær og alt annet som trengs innen armlenge har man mulighet til å holde en hånd på barnet og ha bleien opp med den andre.
      Stå på, du fortjener all respekt for å ta det valget du har tatt som 16åring! 🙂

    8. Anonym: Hei anonym! Så koselig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar 🙂

      Ja, du har helt rett! Er nok bare jeg som er søåhysterisk og til de grader bekymret! Men om det blir tungvint med stellematte på gulvet etter hvert er det jo bare å kjøpe inn Stellebord istede.

      Tusen takk for det <3

    9. Om du er redd for at barnet skal falle ned kan du ha stellebord med hyller som du kan ha bleier osv i 🙂 Det har jeg og tar ikke blikket bort et sekund! Man skal ALDRI la barnet ligge på stellebordet uten tilsyn. Men, stelle på gulvet er jo også greit! 🙂 Kan være godt også om du har varmegulv, men passpå så ikke all varmen legger seg under stellematten, da tror jeg varmekablene kan bli ødelakt, brann vet jeg ikke, det tror jeg ikke (???) Elsker bloggen din foresten, ble gravid som 17åring og fødte som 18åring – ingen problemer! 😀

    10. anonym: Hvilket samfunn? Det er ikke sånn som før i tiden at man venter med sex helt til ekteskap. Det er etter smak og behag. Når du sier du ikke vil ta del i et samfunn der 16 åringer blir gravide, så antar jeg at du er eldre. Men når du mener noe sånn og gir uttrykk for at du ikke vil bo i ett sånn samfunn så tror jeg du må ta deg en gåtur ut i skogen å tenke. Kanskje det er bedre for deg å flytte til et islamsk land, hvor sånt ikke skjer å ta del i samfunnet der heller?
      Syns det er utrolig dårlig å gi utrykk for noe sånn når dette er din mening.
      Hun er 16, skal bli mamma og jammen meg tror jeg hun blir en fantastisk mamma også.
      Så anonym, Lev med det, eller flytt.;)

    11. Du trenger ikke kjøpe inn stellebord. Vi bruker å ha stellematta på vaskemaskinen. Det tar veldig lite plass, pluss de pengene kan man bruke på viktigere ting. og som de andre sier – bare å ha alt innen armlengde, så går det bra! Lykke til 🙂

    12. Syns du mottar unødvendig mye smakløse kommentarer på at du er 16 år og snart mor. Du har i det minste tatt ansvar for dine handlinger, og valgt å ta vare på barnet som du og din kjære har laget sammen! Syns du virker veldig voksen og ansvarsfull til å være “bare” 16 år, det skal du vite 🙂 Er vel også greit å være litt “småhysterisk” som du kaller det, du vet jo fremdeles ikke hvordan det blir når barnet ditt kommer til verden, så alle forhåndsregler du tar er bare positivt!
      Gleder meg til å følge bloggen din videre, lykke til 🙂 Hilsen nabo 🙂

    13. Å være småhysterisk tror jeg bare er lurt jeg! Er alltid bedre å bry seg for mye enn å bry seg for lite:-)

    14. Er gravid selv og mener det at så lenge barnet er friskt så spiller det ingen rolle hvilket kjønn det er! Det er like mye verdt og velkommen om det er gutt eller jente. Men nå vet jeg at det er en gutt som ligger i magen så da gjør jeg det jeg kan for at barnet skal føle seg elsket.
      Syns du virker som ei super jente og tror du kommer til å bli en flink mor. Bare fortsett å ikke la andre sine kommentarer gå inn på deg. Er alltid noen som tror de vet bedre men den som vet best er deg selv! Masse lykke til i tiden fremover ☺

    15. Hei. Leser at du har valgt å ha stellematte på gulvet. Det er ikke å anbefale. Etter å ha født et barn er du både sår og støl og det vil ikke være ubehagelig å ligge på gulvet å stelle 6-8 ganger om dagen, Kjøp heller et stødig stelle bord med badekar under og gå ALDRI fra barnet ditt et eneste sekund. Det går helt av seg selv, husk babyen blir det kjæreste du har 😊. Jeg var 18 da min første sønn kom, og det går helt fint å være ung mor. Man får mange (rare) råd fra alle “voksne”. Bruk det du syns er riktig, husk ingen er ferdig utlært mamma med en gang. Lykke til! Klem fra Lee

    16. Hei! Er stallematten og badekaret ditt fra Primi Sogni? Hvordan syntes du det fungerte? Vurderer å kjøpe selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg