EN UKE TIL TERMIN

Mandag 16 mars, og en uke igjen til termindatoen min ♥ Det var tydeligvis noen som misforsto og trodde at jeg hadde røpt datoen her på bloggen for det planlagte keisersnittet, men det har jeg altså ikke. Jeg synes bare det er fint å gå ut i fra termindatoen her på bloggen, ettersom datoen for keisersnittet er hemmelig!

Håper alle har hatt en strålende mandag hittil! Okei da, hvem er det jeg prøver å lure? Mandager er grusomme! Eller, jeg synes i hvert fall det når jeg gikk på skolen. Nå som jeg er ute i permisjon går dagene stort sett i ett, og alle hverdagene er for meg helt like. 

Jeg våknet av meg selv og de fantastisk herlige leggkrampene mine i dag tidlig klokken 6, men fikk heldigvis sove igjen etter det. Etter hvert fikk jeg omsider tvunget meg en tur til byen, og når jeg endelig kom frem ringte Fredrik som var hjemme fra skolen, men som hadde glemt nøkkelen inne. Dermed ble det en relativt kort bytur, men det gjør egentlig ingenting! 

 

Ettersom datoen til vi får møte babyen nærmer seg med stormskritt, melder også bekymringene seg stadigere. Jeg føler i grunn at jeg har vært veldig lite bekymret i løpet av hele svangerskapet, men det er i så fall frem til nå for noen uker siden. Plutselig angrer jeg på å ha lest så mange skrekkhistorier om babyer som dør i magen sent, og andre ting som får det til å grøsse langt nedover ryggen på meg. Jeg innser at det faktisk er mye som kan gå galt, selv om sannsynligheten er svært liten for at noe skulle skje når jeg nå kun har en uke igjen til termindatoen. Men jeg prøver alt jeg kan å fokusere på det positive, for det er jo ingen ting som spesifikt tyder på at noe skulle gå galt, når alt har gått så bra hittil.

Og er det noe jeg har lært, så er det at å bekymre seg ikke hjelper stort. Det er jo noen ting man rett og slett bare ikke kan styre, uansett hvor mye man ønsker at man kan. Jeg leste en gang om ei dame som var så redd og bekymret for å dø at hun holdt seg inne, for det var det eneste stedet hun kunne føle seg trygg. Noen år senere døde hun av en trailer som kjørte inn i huset hennes. Så for all del, man kan ikke leve i skyggen av sine egne bekymringer heller. 

Noen ganger tenker jeg at det er en grunn til at en hver ting skjer, at det er meningen. Andre ganger tenker jeg at hele livet er en stor tilfeldighet i seg selv. Men hvem vet..

7 kommentarer
    1. Åh, så gøy! Glad på dine vegne 🙂 Kunne du tenkt deg å være med på unge mødre? Du har forresten komt på 4.plass på blogg.no, gratulerer! 😀

    2. Du fortjene virkelig å ligge så høgt på topplisten. Har lest bloggen din heilt siden du begynte å blogge og hvert innlegg du legger ut er aldri kjedelig å lese i det hele tatt! Nyt de siste dagene før du har lille herlige prinsen i armene dine.
      Gratulerer med 4 plass på topplisten. Du fortjene det! Stå på Jessica 🙂
      Ha en fin dag/kveld videre 😀

    3. Nyt den siste tiden du har som gravid , og når fødselen er over så har du den lille i armene dine <3

    4. Jeg har lest bloggen din i en god stund, men har ikke vært så flink til og kommentere. Men jeg vil bare ønske deg lykke til og du har mye godt i vente. Det å bli mamma er helt fantastisk og det er jo ikke alle som er så heldige å få oppleve det, Så du er jo veldig heldig 🙂 Jeg har også vært så heldig at jeg har fått prøvd både keisersnitt og “vanlig”fødsel. Så som sakt ønsker deg alt godt og du har veldig mye godt i vente. Og pass på å nyt hvert sekund. Dem vokser ganske fort 🙂 Mine er jo allerede 6 og 3 år gamle og jeg synes ikke det er lenge siden jeg fikk dem begge 🙂

    5. Tina 19 år og mamma til to: Hei Tina!

      Så koselig å høre at du følger med på bloggen! Og tusen takk skal du ha <3 Jeg føler meg også veldig heldig som får oppleve dette! Skal absolutt forsøke å nyte tiden så godt det lar seg gjøre, og tusen takk for en flott kommentar 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg