10 TING DU IKKE MÅ SI TIL GRAVIDE DEL 2

Husker dere innlegget mitt “10 ting du ikke må si til gravide”? Tenkte å kjøre på med del 2!

1. “Er du egentlig sammen med barnefaren?” Og så da? Har det noe å si om jeg ikke skulle vært det?

2. “Har du ikke lest den artikkelen på VG om at du ikke skal spise for to?” Det verste jeg visste under svangerskapet mitt var at noen prøvde å begrense spisingen min. Du våger ikke å fortelle meg at jeg ikke kan sitte innklemt nede i sofaen med to isbokser, sjokoladesaus, marshamallows og spaghetti bolognese til dessert, altså.

3. “Hva skal den lille hete sa du? Er det et navn!?” Uansett hvor pokkers stygt du synes navnet som den gravide har valgt ut til barnet sitt er, hold det for deg selv. Jeg vet ikke med dere, men det siste jeg vil er å fornærme en gravid kvinne. – Og det med gooood grunn!


4. “Om den kjolen får rumpa di til å se stor ut? Eh…” Denne taler for seg selv. Nå har ikke jeg noe spesielt i mot store rumper (faktisk vil jeg gjerne ha det selv) men dere skjønner tegninga. Det er vanlig å gå opp i vekt, tror den gravide er fullt klar over det om hun har gått opp mye.

5. “Men hvem er egentlig pappaen?” Åh, dette fikk til og med jeg under svangerskapet. Neeei, du vet. Ikke kjæresten min hvert fall!

6. “Skal du beholde eller blir det abort?” Jeg tenkte bare å fortelle deg (og alle venninnene mine og skrive det på facebook) før jeg bestemmer meg for å ta abort jeg! Hva tror du!?

7. “Nå er det bare å vente.. Du kommer til å få masse strekkmerker, revne under fødselen, og kroppen din blir aldri den samme igjen!!” Snakk om å krisemaksimere så til de grader. Ta det litt med ro, da. 

8. “Herregud, skal du ikke føde naturlig? Pyse” Tro det eller ei, men denne fikk jeg også servert i og med at jeg hadde planlagt keisersnitt. Klapp igjen om ting du ikke aner noe om.

9. “Husk at du fortsatt kan miste da.” Godt du sa det, for den tanken har virkelig aldri slått meg!

10. “Er ikke magen skikkelig i veien når dere skal ha sex??” Ehh…. Er ikke det litt vel personlig å spørre om?

12 kommentarer
    1. Gode svar. Du har en nydelig gutt;), men jeg lurer på hvor har du kjøpt den kose shortsen du har på deg på øverst bilde 😉

    2. Elsker dette innlegget! Kjempe bra svart!
      Herrefred så mange rare å nærmest u-høflige folk spør om nå til dags når noen er gravide, vet ikke om jeg tar feil nå men virker som om det er mer “hata” å være ung gravid så det skal plutslig gi folk mer rett til å være frekke.
      Min mening er at om man er 16-17 eller om man er i 30-40 årene så kan man ha dårlig økonomi, skilt eller singel å ikke sammen med barnefaren, sliter med ting, forskjellige problemer for eksempel narkotika/hasj eller alkohol.
      Alder har absolutt ingenting å si, uansett aldri så kan man ha de samme problemene… Så det at det er så utrolig “hata” være gravid i ung alder er bare tragisk.
      Virkelig, om man er 16-17-18 eller i 20/30/40 årene så kan man da likevel være god mor/far for ungen sin om man virkelig innstiller seg for det å instiller seg på å gjøre alt som er best for ungen sin!

    3. Hei jeg er helt enig i det du skriver læreren som jeg hadde i engelsk var gravid og jeg turte nesten ikke og spørre om det ble gutt eller jente og hva den skulle hete var så redd for at hun skulle bli sint på meg. men du har en veldig søt gutt og navnet leo er helt nydelig det kler ham 😀

    4. 1,2 og 5 har jeg fått så masse! Det er både flaut og utrolig irriterende. Jeg er ikke sammen med pappaen, men det gir jo ikke andre rett til å spørre om de tingene. Ikke gøy å svare alle som spør at “nei jeg har ikke kjæreste”

    5. Haha, hva folk får seg til å si! Og de graver og spør og maser om hvordan du føler deg og blablabla. Jeg fikk nesten sosial angst av å være gravid. Og hvorfor skal folk insinuere at abort er et aktuelt valg hvis du ikke forteller dem at du vurderer det? Jeg fikk også det spørsmålet flere ganger, og jeg er 21! Skulle trodd det var en aldersgrense på morskap.

    6. Jeg har fått denne: “Hvilken uke er du i nå?” – uke 10 “Det er i uke 10 de fleste spontanaborterer..” Takk for den!! Er nå i uke 34:))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg