EN FORFRISKENDE START PÅ DAGEN

Hei alle sammen!

Først, ja, jeg er i live. Jeg startet denne herlige morgenen med å bli pissa ned (bokstavelig talt). Og ja – du leste riktig. I og med at jeg sov minimalt i natt, var jeg fortsatt i halvsøvne da Leo måtte bli skiftet på i dag tidlig klokken kvart over 8. Med mine stakkarslige trøtte og hovne øyne så det nesten ut som han gliste når han gjorde det også. Nesten litt sånn “mamma, jeg ser du ikke er sliten eller trøtt overhode, så here you go” Men jada, overlevde det også! 

Første dagen med Leo alene, og det har vært overraskende bra. Vi har kost oss sammen, men jeg kjente at det var godt å få Fredrik hjem nå for å få litt hjelp. I natt var han veldig urolig, men det har vi egentlig litt skyld i selv, siden vi “lot” ham sove såpass mye i går kveld før vi skulle legge oss selv. I det hodet mitt var lagt ned på puten natt til i dag, våknet Leo og ville ha mat. Og han har våknet flere ganger enn det han pleier, men også noen ganger bare fordi han vil ha litt nærhet. Jeg er i grunn overrasket over hvor bra vi takler episodene om nettene!

I dag har jeg ellers gjort annet husarbeid og ryddet soverommet vårt! Tenkte å vise dere dette så fort vi har fått gjort det siste ferdig.

Ser dere hvor mye hår Leo har eller? Det mørke håret hans er vel noe av få ting han har fått fra meg. Han ligger nå enda og sover i dagsengen sin, så nå skal jeg og Fredrik gripe muligheten med å få i oss litt mat! Herre min så lite tid det blir til det om dagen, går helt i glemmeboken! Ha en flott dag, vi snakkes ♥

12 kommentarer
    1. Økedøgn…? Du surver forholdsvis mye til nybakt mor å være,synes jeg. Visste du ikke at det var slitsomt? Visste du ikke at søvn,mat og dere “voksne” nå kommer i siste rekke i noen år fremover? Er nok bare å innse fakta,hvis ikke vil dere få dere en overaskelse.
      Mener ikke å være kjip,men det er jo realiteten. Nyt at du nå (mens han sover) kan ta deg en dusj,spise,lese en bok,blogge osv.. For,om et par år dusjer du,spiser du,leser en bok og blogger etter han er lagt for kvelden,for da rekker du nemlig ikke det tidligere hvis du er alene med han på dagtid. Og jo,han skal sikkert i barnehage eller hos dagmamma,så da tenker du kanskje “åh,alenetid! Da får man jo tid til all verden”….vel,sorry jenta mi,men mens han er i barnehage eller hos dagmamma er du opptatt med å jobbe! Så,om ca 18 år får du nok litt fritid! 👍 Kos dere! 😆

    2. Det kalles nok økedøgn det du opplevde i natt ja. Når de små vokser har de dager i blandt hvor de trenger mye mer mat enn vanligvis. Her var det ca annenhver time. Og å la han sove på kvelden må du for Guds skyld fortsette med, ikke prøv å hold en nyfødt unge våken i håp om å få mer søvn på natten. Søvn avler søvn og de må få sove akkurat når de vil i den alderen. Med min første sov han hele dagen og store deler av kvelden, og allikevel sov han minst 5-6 timer sammenhengende om natten. Begynner du å forstyrre han når han egentlig er trøtt gjør du bare alt værre. Og husk også på at du kan ikke regne med å få rolige netter hele tiden, de første 2 mnd har ikke barn begrep om døgnrytme så å prøve å få de til å sove når det passer deg er litt egoistisk.

    3. Fy søren for noen kjipe kommentarer! Jeg leser bloggen din og ser bare hvor frekke og nedlatende folk er i kommentarfeltet!! Du må få lov å dele at det kan være slitsomt eller ubehagelig men samtidig litt morsomt i ettertid at du ble tisset på. Du gjør en veldig bra jobb, og ikke hør på de dumme kommentarene – for de er bare ute etter å ta deg fordi du er veldig ung mor og de skal hakke for å hakke. Tenk at voksne mennesker kan skrive sånn til en 16 år gammel jente som gjør det beste hun kan! Jeg tror Leo har det bra, og du setter han først. Blir helt satt ut og kvalm av disse “å gi deg a” og “sorry, jenta mi – sånn er det”. Huff så nedlatende. Stå på du, Jessica!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg