ØYEBLIKK

Hei dere ♥

I går kveld opplevde jeg mitt livs morsomste øyeblikk (eller, kanskje ikke livs morsomste. Kan være at jeg synes det var så morsomt på grunn av ekstrem søvnmangel. Samme kan det uansett være!) Jeg hadde endelig satt meg litt med bloggen utover kvelden, og Leo var helt rolig, så Fredrik forteller meg at han skal gå å skifte på ham på badet mens han er så rolig. Leo hater nemlig å bli skiftet på, og selv om han skriker relativt lite, hender det han gjør det når han blir skiftet på. Det går litt tid, og det er så ufattelig stille. Jeg tenker litt for meg selv at det er for stille, ettersom jeg vet hvor lite Leo liker å bli skiftet på. Helt plutselig (og uventet) hører jeg Fredrik utbryte “NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI” Jeg ante jo ikke hva som hendte der inne, men hele situasjonen var så komisk at jeg satt lenge å lo for meg selv ute i stuen. Det viste seg imidlertid at Leo hadde tisset utover badegulvet og til dels på Fredrik i det han hadde fått bleien av ham. Jaja!! 

Uansett, i dag tidlig våknet jeg opp med brystskjold og Leo om hverandre, for jeg sovnet nemlig midt oppe i nattammingen (og det gjorde tydeligvis også Leo) Vi sto i hvert fall opp i 9 – tiden, slappet av med God Morgen Norge, og jeg nøt den fantastiske utsikten vi har her fra leiligheten vår. Klokken 14.00 fikk vi besøk av helsesøster og det var utrolig koselig! Leo har lagt på seg godt over fødselsvekten, og det var utrolig betryggende og ikke minst godt for oss å høre. Jeg er jo, som de fleste som akkurat har blitt foreldre for første gang, bekymret for stort sett det meste. Fikk også time til den første vaksinen han skal få som er om noen uker, og etter å ha forhørt meg med de fleste foreldre er ikke det noe særlig koselig. Men viktig er det! Så det blir greit å få det overstått. 

Forresten! Etter å ha lest (ja, når jeg omsider fikk lest da, mellom alle de ekstreme latterkrampene) flause-innleggene til Kristin Gjelsvik og Anniken, tenkte jeg å dele noe lignende selv her på bloggen, ettersom jeg er så ekstremt klossete av meg har jeg noen grufulle flauser. Hva tenker dere? Håper i hvert fall alle får en flott dag videre, vi snakkes nok om ikke så lenge ♥

8 kommentarer
    1. Den sprøyten leo skal få da han er 6uker er sukkervann lignene i munnen 🙂 så det er ikke sprøytestikk ! min datter er snart 3 mnd så nå skal hun få de første vaksinene som de stikker i låret 🙁

    2. Et tips til når dere skifter på Leo er å legge en klut over tissen hans, om han tisser så spurter det ikke rundt over alt og ikke på deg eller Fredrik 🙂

    3. veldig deilig å lese at du skal vaksinere lille vakre Leo <3 gode foreldre gjør det!
      Min datter reagerte ikke noe, tror ikke det er stikket de gråter sv, men at de blir holdt fast (ihvertfall i mitt tilfelle) ingen reaksjon. Så skjønner du gruer deg, men det er så viktig. Barna er det viktigste vi har, og vi som foreldre skal gi det beste utgangspunktet, beskytte dem. Synes du er flink med Leo og føler du skriver en relativt ærlig blogg. Alltid artig å se. Vil også legge til at Leo er kjempe skjønn 🙂

    4. tips til bleieskift på gutter; når du løsner tapen på bleia, ikke ta den av med engang,løft den raskt opp og legg den så over igjen for da lurer dere han til å tisse før dere tar av bleia! Er nemmelig helt vanlig at de tisser i det bleia blir tatt av siden det kommer luft til.:) Å det som er best er å holde han i vasken å skylle stumpen med rent vann og ta av det verste av avføring med baby engangskluter sm du egger i bleia, våtservietter tørker ut huden og de blir fortere sår. Ved tannbæsj når de tid kommer er inotyol salve eller potetmel på tørr ren stump det beste mot sårhet.luft mye og blås tørr!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg