FAMILIETID

God dag alle sammen ♥

Åh, FOR en travel dag! Jeg sto opp i 12 tiden etter en avlastningsmorgen av snille mamma, og den trengte jeg virkelig. Leo har vært helt umulig i hele dag og natt, jeg fikk knapt sove 2 timer før han var lys våken igjen klokken halv 5 i natt. Han har nesten ikke sovet i hele dag, og er skikkelig urolig. Håper virkelig ikke dette vedvarer for hans del. Uansett, snille pappa skal kjøre meg tilbake til Larvik i 5 tiden i dag og jeg har enda ikke rukket å verken spise, pakke, eller ordne mat på forhånd til Leo. Må også innom Oslo en tur på veien for å noen greier! Hater stress over alt i hele verden, og prøver så godt jeg kan å ikke stresse, selv om det er litt vanskelig å la være.

Det er noen her hjemme som gruer seg veldig til jeg og Leo drar, for å si det sånn. Det er jo enda en negativ side ved at jeg bor så langt unna dem som jeg gjør, – at de ikke får sett ham så mye. Men vi klarer jo å løse det på et vis, det tar bare noe ekstra energi og planlegging med tanke på avstanden.


 Lillesøsteren min, Leo, og meg.


Storesøsteren min og Leo.

Jeg har jo vært her siden Fredag, så vi fikk jo i hvert fall noen dager sammen. Vi har kost oss kjempemasse her, og det var deilig å få litt hjelp og avlastning på dagtid, noe jeg definitivt ikke er vand til. Regner med jeg kommer til å merke det veldig godt i morgen når jeg sitter alene i leiligheten med en vrang liten babygutt og jeg ikke har fått i meg mat på flerfoldige timer, men det er slik det skal være. Å ha barn er for mange veldig slitsomt, men gud så fantastisk det er. Leo, Fredrik og jeg er alltid velkommen hit, og det føles veldig godt.

Nå skal jeg komme i gang med alt jeg har på to-do listen min, så ønsker jeg dere en flott dag ♥

 

21 kommentarer
    1. Hei hvis han er veldig urolig å eventuelt er dette til vanlig så ville je anbefalt deg å prøvd kiropraktor for han kan ha låsninger i nakke/rygg som er årsaken… Min sønns hadde iallefall veldig god effekt av det;)

    2. Hei,det er nok jordbærene du spiste i går morges som har gitt Leo magevondt.Har ammet 4 babyer og det var noe av det verste jeg kunne spise.Garantert urolig og gråtende baby etter ca.12 timer.Lykke til videre!

    3. Den første tannen, som oftest en fortann i underkjeven, bryter frem ved 7-8 mnd. Men det er store individuelle forskjeller – noen barn kan få sin første tann når de er 3 mnd, andre først ved 1-års alder. Etter de to første nede, kommer vanligvis overkjevens fire fortenner, før sidefortennene i underkjeven viser seg.

    4. er du sikker på at dette er tannfrembrudd han er bare 1mnd. Ja men det er vel ikke så rart at du tror det det er jo første barnet ditt.
      :O :O

    5. Anonym: Hei 🙂 rimelig sikker når man ser det gjennom gommen hans ja.

      Men skal allikevel til helsesøster imorgen for å dobbeltsjekke. Forstår allikevel ikke den krasse tonen her.

    6. Du er mamman hans og er med han hver dag, tror nok du vet bedre enn alle andre på bloggen, hva som feiler Leo. Så ikke bry deg om de som gir slike kommentarer som at det er første ungen din, det betyr ingenting, så om han hadde vært ditt 3.

    7. Fin blogg! Er bare veldig nysgjerrig på noe, og det er hva du skal gjøre med lappen? Ettersom det er veldig praktisk og ha lappen spesielt når man har unge, men så er lappen også utrolig dyr..

    8. Takk for raskt svar! Men da er det jo ikke noe problem, får ønske han lykke til med oppkjøringen 😀

    9. Du er moren hans og du vet best. Men, du kan forsåvidt se at det lurer tenner under tannkjøttet uavhengig om det er tannfrembrudd eller ei. Det er noen babyer som blir født med tann/tenner så det er fult mulig, selv om det er veldig sjeldent.
      Bitering hjelper dessverre lite når han er så liten, da babyer er interessert i å bite på ting og ta ting i munnen når de gjør det selv. Dette merker du når han blir større. Tar du noe mot munnen hans vil han ikke spise på det men gir du det i hendene så han får tatt det i munnen selv så er det veldig spennende.
      Et tips: ha biteringen under rennende vann og ha den i kjøleskapet til den er kald. Ha så litt lunkent vann over der han skal holde (så han ikke blir kald). Obs. Pass på at det ikke er for kaldt. Babyer blir mye fortere kald enn oss voksne.
      Kos deg masse med lille Leo 🙂

    10. Babyer kan ha symptomer på tannfrembrudd mange mnd før tennene kommer gjennom. I tillegg så kan 1 mnd gamle babyer få tenner! Gutten min har en jeksel som begynte og komme frem da han var 2 mnd gammel, og normalt sett så kommer de nederste framtennene frem, men det betyr da heller ikke at andre tenner kan komme før eller at tenner ikke kan komme så tidelig. Synes du gjør en kjempejobb Jessica!

    11. Hei😊 Håper Leo har roet seg så du får litt tis til deg selv og!Datteren min fikk tenner i 2 mnd alder, så kan godt være som du sier😀😊 Barna mine var vedig urolige når de hadde “økedager” Da lå de ved puppen nesten hele døgnet noen ganger! Har du prøvd å la han gjøre det? For nå vokser han mye, og trenger nok mer melk enn tidligere! Lykke til😊 Synes du er en utrolig flink jente ❤

    12. Om du ser noen kvite flekker i underkjeven slik jeg gjorde me min datter, er ikke dette nødvendigvis tenner. det tok 8 mnd før desse kvite flekkene ble tenner. Om du tar medisiner for brystbetennelse kan det være han reagerer på dette. pass på om han har et hvitt belegg på tungen, dette kommer ofte etter brystbetennelse å må behandles.
      Jorbær,løk,salat/kinakål,stress og luft i magen er bare litt av det småbarn reagerer på.
      Vippestol hjelper ofte, men mine har reagert kjempebra med innpakkingsteppe når de er urolige.
      Om du gir han litt morsmelkerstatning så er det viktig at du også får i han litt maltekstrakt, eller i så tilfelle velger rett type da flere barn reagerer sterkt på forskjellige typer.
      Hilsen mamma til 5 og 7 åring 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg