TING JEG IKKE VISSTE FØR JEG FIKK BARN!

– At det gikk an å gå hele dagen uten å spise, men at man likevel ikke synes at det gjør noe når man ser bort på den lille bylten som smiler i armene dine.

– At babyer lukter så utrolig godt!

– At jeg er mye flinkere til å multitaske enn hva jeg trodde. Amming, å snakke i telefonen, og delvis skrive på pcen og spise samtidig var null problem. Enn så lenge, hvert fall..

– At det var fysisk mulig å få strekkmerker bak på leggene! Altså, virkelig? Bak leggene?..

– At legging skulle være SÅ vanskelig. Det ser jo så lett ut når foreldrene bare legger babyen på film før de lager seg romantisk middag og hører på musikk og kvalitetstid og Gudene vet hva resten av kvelden. I natt, for eksempel, sang jeg en eller annen gammel nattasang 5 ganger før Noah sovnet. 5 minutter senere våknet han, igjen! Så sovnet han igjen.. 2 timer senere.

– At dusjing og alenetid kom til å bli luksus.

– At jeg kom til å gjøre ting som jeg sa jeg aaaldri i liiiivet skulle gjøre når jeg kom til å få barn. For eksempel.. Ja, gi morsmelkerstatning. Hvorfor skulle jeg behøve det?! Jeg skulle jo amme! Og det tok jeg som en selvfølge at jeg kom til å få til, hvilket jeg med Leo ikke gjorde. Jeg skulle heller aaldri begynne å gi barna ketchup på maten, for DET var unødvendig det. Gjett hvem som spiste nuggets med Ketchup i går til middag? Jepp, Leo! Jeg skulle heller ikke gi smokk (det ville ikke noen av barna ta da, selvfølgelig, men jeg gav opp til slutt og prøvde å gi)


– Klisje, men at det gikk an å bli så glad i et annet lite menneske. Dette var spesielt rart under graviditeten, for da har man jo ikke møtt den lille en gang! Likevel blir man så grusomt redd om man får mistanke om noe skulle være galt, og man gleder seg så til å møte noen man allerede vet man elsker. Jeg leste et sted at fødsel er den eneste blind-daten hvor du vet du kommer til å møte den store kjærligheten, og det synes jeg stemte så bra ♥

– At man faktisk kan leve på 3 timer med (usammenhengende) søvn i perioder men likevel være i live (selv om det til tider ikke har føltes slik)

– At ammingen skulle være så vanskelig! Det hadde aldri streifet tankene mine før vi fikk Leo at det var en av tingene som jeg ikke kom til å få til. Det ser jo så forbanna enkelt ut!

– At tid er det mest verdifulle vi har. Hva i alle dager gjorde jeg egentlig før jeg fikk barn uansett?

– At guttebabyer gjerne begynner å tisse med en gang de får av seg bleien på stellebordet. For å si det sånn, når jeg hadde vært mamma i en ukes tid oppdaget jeg det.

Likte du innlegget? Trykk på liker-knappen under!

12 kommentarer
    1. Hihihihi, jeg ligger her og smiler av innlegget ditt. Jessica, du er så innmari søt. For et fint bilde av Leo:)

    2. Aw we love this blog x
      We have -50% on our site – come take your temporary flash tattoos and celebrate the final festivals of this summer xx

    3. Hehe… Det med tissingen kjenner jeg så godt igjen! Pleier alltid å si det: forskjellen på jenter og gutter er at med en gutt har du tiss overalt, mens med en jente har du bæsj INNI alt….. :p
      Og amming ja, ikke en lett oppgave i begynnelsen! Blir jo heldigvis en lek etterhvert da.. Helt til babyen begynner å snu seg etter lyder! Da sitter du der plutselig med verdens lengste pupp 😂 Har Leo kommet til det stadiet ennå?

    4. Hei!
      Jeg vil bare si at jeg ser virkelig opp til deg. Du er ærlig og forteller mammalivet som det er. Fått mange gode tips av deg. Keep up the good work! 🙂
      fra en som har termin i starten av september 😮 🙂

    5. Jenta mi tisser også så fort bleia kommer av, hihi! Og ja amming er noe dritt. Vi må bare huske at brystmelk er ikke gull og MME er ikke gift <3
      du er god!
      - 17 og mamma <3

    6. Her har jeg sett opp til deg kjempe lenge. Men at du skriver at du aaaldri kommer til å bruke MME på din sønn er å tråkke på noen sine tær. Alle er ikke så heldige at de har nokk melk til sitt barn. Jeg var som fjæra sjø etter 3 uker med amming. Hva skulle jeg gjøre da? Jo da måtte jeg bruke MME, min sønn er snart 4 mnd å det er det beste jeg har gjort. Fikk til amming nesten med en gang men det spiller ingen rolle. MME er en faaaantastisk ting å jeg priser det høyere enn MM. Etter 3 uker med pining siden jeg hadde alt for lite MM er MME det beste som finnes.
      har ikke mor det bra har ikke barnet det bra
      Å MME er ikke farlig for barnet men de foretrekker MM.

    7. Gil deg over her. Hun skriver jo TYDELIG at hun trodde hun amdri kom til å bruke MME, men er kjempe glad for at deg finne. Det er jo faktisk det motsatte av hva du sier hun gjør…

    8. Skjenner meg så godt igjen. 🙂
      I starten så måtte jeg bruke ammeskjold da lille jenta min ikke ville ta riktig tak på brystet og brukte det frem til hun var 3 uker, men var ikke alltid hun tok mye eller lenge på brystet med ammeskjold heller så måtte bruke mme innimellom fra hun var 2 uker gammel. I tillegg gi mat hver 3 time døgnet rundt frem til hun var 4-5 uker gammel og kunne da øke til hver 4 time på natten.
      Helst siden hun var 3 uker kunne jeg kutte ut ammeskjold heldigvis og tog da hun ble 7 uker kunne jeg la hun sove så lenge hun ville men helst ikke gå over 4 timer med mat på dagtid . Sovet natten gjennom fra sånn 21 tiden til 6-7 tiden 🙂 er luksus når det er sånn, enn så lenge!
      Ha en fin kveld videre!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg