BLI BEDRE KJENT MED MEG

Det er mange som lurer på om jeg kunne skrive et slikt bli-kjent innlegg som dette, så da fikk jeg endelig ordnet det! 

Hater å spare penger

Eller.. Hater blir kanskje feil ord, men jeg kan absolutt bli mye flinkere!

Jeg spiser ikke svin

Det har jeg heller ikke gjort på flere år. Kjøttet er så urent og ekkelt at jeg får ikke meg selv til å spise det, rett og slett. Dessuten svetter ikke svin, og svinet er heller ikke veldig ulikt mennesket når det kommer til anatomisk og biologisk oppbygning. Nei takk til svin!

(Og svinekjøttdeigen jeg la ut bildet av for noen dager siden spiste altså ikke jeg. Det var en del av en hjemmelaget gryte jeg lagde til Fredrik, og han kan bekrefte at jeg ikke rørte maten)

Er svært forfengelig

Og selv om jeg er blitt mamma har det ikke gitt seg! Jeg har så lenge jeg kan huske vært veldig opptatt av utseende, og det er jeg fortsatt. Jeg er jo tross alt 16, selv om jeg er mamma. Jeg tror det er ganske vanlig at tenåringsjenter er opptatt av utseendet..

Jeg er født og oppvokst i Gjøvik, Oppland

Sammen med mine to søstre, min mamma og pappa, og en haug med dyr! Jeg er sikker på at jeg har hatt alle verdens dyr i løpet av oppveksten min. Deguser, rotter, katter, hunder, fisk, hamster, +++. 

Jeg er tidenes største Lana del rey fan

Hun er så dyktig og ekstremt talentfull, har vært helt oppslukt i henne siden sommeren for 4 år siden. Var litt knust når hun spilte i Bergen i 2013 og jeg ikke hadde mulighet til å dra!

Har blogget mye tidligere

På tuusenvis av blogger! Mange av dem var så flaue at jeg sendte mail til blogg.no for et par år siden for å få dem slettet. Det er imidlertid én igjen, men den vil jeg helst holde for meg selv. Haha!

 Jeg er veldig liten

Og med liten mener jeg 1.60 centimeter høy, og jeg har heller aldri veid noe særlig. Jeg husker noen mente at jeg løy om klesstørrelsen min for en stund tilbake, det synes jeg var sårende. Jeg er uansett veldig liten, noe jeg har vært helt sine mine tidligste barndomsår når jeg var ganske så lubben. Fredrik er faktisk 1.86 cm høy, så Leo kommer nok til å vokse fra meg når han blir eldre! 

Jeg er veldig åpen

Men det vet dere jo. Er generelt også veldig imøtekommende og blid. Jeg har sjeldent noen problemer med å være åpen, jeg tror det i vårt samfunn generelt er viktig at vi er mer åpne, og ikke lar være å snakke om viktige ting eller tema.

Jeg er ekstremt ironisk

Dette gjenspeiler også humoren min veldig godt! Mye av den kommer jo ikke frem på bloggen slik jeg vil.

Jeg var inne på tanken om å aldri få barn før jeg ble gravid

…Slik ble det altså ikke. Noe jeg selvsagt er veldig glad for den dag i dag ♥

Er ekstremt empatisk

Og kan, selv om det høres litt sykt ut, gråte og ligge i sengen og ikke få sove om natten på grunn av fæle hendelser som dukker opp i media. Det som har med små barn å gjøre er det som berører meg sterkest. Det går fryktelig inn på meg. Jeg har vært inne på tanken om at jeg bare må kutte ut å se på nyhetene fullstendig, samt å avfølge nyhetskanaler og mediekanaler på Facebook for å unngå å få det med meg siden en så stor andel av det går så sterkt inn på meg.

Men samtidig så kan jeg avfølge så mye jeg vil, de grusomme tingene som skjer rundt om i verden og til og med her i lille Norge, blir jo ikke borte av den grunn. Og selv om det gjør fysisk vondt å høre om enkelte saker, så er det virkeligheten og man må faktisk forholde seg til det. Jeg har prøvd å flytte fokuset til hva jeg kan gjøre for å utgjøre en forskjell. Det har hjulpet litt, men det er fortsatt helt grusomt å måtte forholde seg til det. Annet enn det – Er jeg veldig bekymret for om alle rundt meg har det bra, og har en utrolig evne til å sette meg inn i andres situasjon.

Håper dere ble litt bedre kjent med meg. Alle bildene er forresten hentet fra min Instagramkonto som dere kan følge HER. Nyt kvelden videre, deilig med helg! Vi snakkes som vanlig igjen i morgen, dere!

16 kommentarer
    1. Hei:) Først og fremst må jeg bare si at jeg liker bloggen din veldig godt! Jeg synes du skrive gode og engasjerende innlegg. Men det er en liten ting jeg ikke helt får til å henge på grep. Du skriver at du ikke spiser svin og ikke har gjort det på mange år, og det er jo forsåvidt helt greit det, men da lurer jeg på hvorfor du lagde mat med svinekjøttdeig for noen dager siden:P Du vet at det er svin i svinekjøttdeig, ikke sant?:P
      Men ellers synes jeg bloggen din er super! Elsker å lese den!

    2. Stine Andersen: Hei! Skulle akkurat til å redigere dette inn i innlegget, men jeg lagde hjemmelaget gryte til samboeren min med svin i. Dette spiste altså ikke jeg, og det kan samboeren min bekrefte. Jeg spiste salaten som vi hadde ved siden av, samt stekt sopp.

      Tuusen takk for fine ord! <3

    3. Haha så søt du var som lita!
      Forteller jeg ali at du ikke spiser svinekjøtt kommer han til og digge deg haha 😀 han irriterer seg grønt over at jeg spiser bacon han spiser jo ikke svin selv ;D

    4. så fantastisk å se at du skriv at du e veeldig opptat av utsende uten at du virke overfladisk å at det e alt du tenke på som mange andre bloggera. du bare gjør det uten å gjør nå utav det ☺️ helt fantastisk !
      å du virke som ei fantastisk jente som har en nyydelih gutt ! stå på 💕☺️

    5. Hei! Utrolig fint å høre om deg! Men jeg lurer på hva du mener med at du ikke skulle ha barn før du ble gravid? Går det? Eller mener du adoptere lism? Haha ;D

    6. Svinekjøtt er absolutt ikke urent, annet enn symbolsk sett i enkelte religioner. Det er magert og minst like rent som alt annet kjøtt.

    7. Hi! I just wanted to say that I have been following quite some Norwegian blogs for about 4 years now and you seem really friendly and sincere compared to many other bloggers. They mostly seem fake and as if they were from a different planet, but you’re definitely like one of us. Even though I’m from a country where even sex before marriage is looked down upon, I can still relate to you more than I can relate to other bloggers. I guess money and fame change some people but I hope you never change. 🙂

    8. Har et tips til deg ang håret ditt. Hvis du ikke allerede har tenkt på det da, finn en frisør som har olaplex, da kan de farge håret ditt i en kjempe fin blondfarge uten å slite særlig på det. Er virkelig verdt å betale litt ekstra for denne behandlingen! Google it ;D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg