DET ENDTE GODT!

God kveld alle sammen ♥ Og tusen takk for alle fine og oppløftende kommentarer i forrige innlegg! Setter kjempe stor pris på dere, virkelig. Heldigvis endte dagen godt, selv om jeg fortsatt er rimelig sliten! Heldigvis går det jo over, og i morgen er jeg endelig tilbake hos Fredrik i leiligheten vår.

Nå har vi akkurat kommet hjem fra famoren min som bor på toten. Jeg husker når jeg nettopp hadde begynt å snakke med Fredrik, og han lurte på hvor jeg bodde. Jeg svarte Gjøvik, og han ante ikke hvor det var hen, så jeg sa videre at det ikke var langt unna toten. “Åja, bor du på bondegård?” husker jeg han spurte. “Ja, også pleier jeg å sove i fjøset mellom kuene” svarte jeg tilbake. Haha, ikke akkurat!


Det var i hvert fall veldig koselig! Det var hyggelig å se farmor igjen, og hun synes at Leo hadde vokst mye siden sist gang hun så ham.

Ellers har vi bare tatt det helt med ro, Leo roet seg endelig etter en stund og det viser seg at tennene virkelig er på vei ut. Han roer seg hver gang han får noe å tygge på heldigvis! Og dere vet det med at jeg skrev at jeg aldri skulle gi han smokk? Vel.. Jeg prøvde her om dagen for jeg tenkte at det ville være bedre for ham enn at han sitter og klør i “tennene” sine, men han nekter å ta den. Spytter den bare ut igjen! Så da er det vel meningen han ikke skal ha smokk.

Jeg skulle jo egentlig hjem i dag, men da måtte jeg ha sittet på toget i flere timer med drøssevis av saker. Blant annet vogn, to store bagger, og et bilsete. Og det innså jeg at faktisk ikke gikk. Hvert fall ikke med en baby som er utrolig urolig på togturer! Så søsteren min skal kjøre meg i morgen, også blir jeg hentet på halvveien. Før det skal jeg ha besøk av noen venninner, og forhåpentligvis rekker vi innom tipp-oldemoren til Leo på turen til Larvik også.

Håper alle har hatt en flott dag ♥

13 kommentarer
    1. Du vet kanskje dette allerede, men må bare si det likevel… Pass på den vrengte selen i bilsetet. Leste en fæl artikkel på babyverden om et barn det gikk fryktelig ille med i en kollisjon pga vrengt sele. Ingen hadde tipset henne da hun la bilde, og hun visste ikke at det var farlig.

    2. At barn har smokk er egentlig anbefalt fordi det minsker sjansene for krybbedød! Sånn i tilfelle du ikke var klar over det, så kan det være veldig lurt å prøve lære han å bruke det 🙂 ! Du virker som en fantastisk mor forresten, ofte innom bloggen din 🙂

    3. Anonym: Åh, det var jeg faktisk ikke klar over!

      Tusen takk for at du sa i fra! Det setter jeg stor pris på! <3 skal passe godt på det ved alle fremtidige bilturer!

    4. Celine: Det var jeg heller ikke klar over! 🙂 Hørte masse negativt om smokk, så vi bestemte oss for å ikke bruke det, men kanskje skal vi undersøke om det finnes andre typer smokker enn de vi har prøvd! Ha en flott kveld videre, kjempe koselig å høre at du er innom bloggen <3

    5. Det finnes så utrolig mange typer smokker man kan prøve… Mam sine pleier å funke, prøv gjerne den som er fra 6mnd og oppover… De har som regel lettere for å holde på den… Ellers har man NUK sine. Det finnes også runde smokker, anatomiske smokker… Det er en jungel av smokker…
      Men det er kun du som skjønner om Leo vil ha smokk eller ei 🙂
      Bitering som er avkjølt i kjøleskapet kan også lindre litt… Det finnes også en gel på apoteket som lindrer ved tannfrembrudd, tror den heter “mum baby” ettellerannet…

    6. Jeg elsker bloggen din, og du er så flink til å utrykke deg skriftlig, og tilsynelatende takler du livet som ung mamma utmerket. Imponerende!:)

    7. Heisann.
      Vil bare si at det er også lettere å avvende et barn med smokk enn avvende med totting. Sånn når den tid kommer 😉 min søster sliter med seksåringen som ikke vil slutte å totte. Mens smokk blir borte er tommelen forhåpentligvis alltid der 😉

    8. Ps: jeg beundrer deg for din ærlighet og syns du er en råflink mamma. Leo er heldig som har deg som mamma 😊

    9. Smokk er ikke bra pga det med tenner men niesen min bruker en spesiell smokk som har en skrå bøy på den delen som er i munnen, på den måten ligger tungen rett. Hvis smokk er bra for å unngå slikt som ja det som ble nevnt over så kan du jo lære ham å bruke den smokken!😁

    10. Så lenge smokken blir avendt innen 4 år (!!! Jepp så lenge faktisk), så skal det i prinsippet aldri gjøre skade på tannstillingen, da de ikke får grunnlag til permanente tenner før den alderen. Vil tipse deg om BAMBAM sin bitering. Gull verdt! Den legges i kjøleskapet, er passe stor og lett å holde i. Lindrer som bare rakkeren. Du er en flott mor, Jessica.
      Hilsen alenemor til ei lita jente på samme alder som Leo 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg