JEG ER FERDIG

Hei alle sammen ♥

Ting begynner å gå litt opp for meg. Jeg forstår veldig godt hvorfor mammatilmichelle valgte å stengte kommentarfeltet sitt, det gjorde jeg ikke før. Netthetsen er helt ekstrem, og jeg hadde aldri i verden trodd jeg skulle få høre at jeg er lubben, stygg, feit, ekkel (?) når jeg skriver en mammablogg om hverdagen min. Men sånn er altså verden, helt sinnssyk. Eller, ikke verden, men menneskene.

Men fortvil ikke, kommentarfeltet mitt er alltid åpent, og ingen kommentarer blir fjernet eller “ikke godkjent”. De av dere som bedriver tiden deres med netthets må gjerne fortsette med dette, men noe oppmerksomhet eller svar fra meg vil dere altså ikke få fra nå av. Jeg orker ikke sitte å forsvare meg lenger, rett og slett. 

Nå er jeg ferdig med å forsvare meg selv. Dere har hørt min historie. Jeg ønsker heller å fokusere på alle menneskene som liker å lese bloggen min, og bruker heller tid på å svare dem i kommentarfeltet. Jeg tror for øvrig at alle som leser bloggen min ser at jeg gjør mitt ytterste for sønnen min, og at jeg er den beste mammaen han kunne ha fått. Case closed.

Hvordan har deres dag vært hittil? Jeg merker godt at jeg er i bedre form enn hva jeg var i går, og det er veldig deilig! Leo hadde litt vansker med å sove natt til i dag, men så lenge han ble båret litt gikk det helt greit etter hvert. Nå har han sovet en del på formiddagen i dag, og koser seg under babygymmen som han har her hos besteforeldrene sine.

Vi hadde tenkt til å gå en liten trilletur i dag, så jeg regner med det blir litt senere i dag. Ellers må jeg pakke, koke flasker, og gjøre alt klart til vi skal dra til kvelden. Tror Leo savner pappaen sin grusomt mye nå! Det gjør for så vidt jeg også.

Jeg går så i surr over hvilken dag det er for tiden! Kan ikke akkurat si det hjelper med tanke på at jeg heller ikke går på skole for øyeblikket. Hvilken dag er det egentlig i dag? Onsdag? Torsdag? I så fall er det jo ikke lenge til helg igjen! Og hvert fall ikke lenge til sommerferie! Regner med jeg ikke er den eneste som ikke klarer å vente til det blir sommerferie.


Ellers har Leo kost seg litt med sin yngste tante, min lillesøster på 14, og vi har planer om å slappe av og nyte den siste tiden vi får med familien min før vi drar. Ønsker dere en herlig dag ♥

29 kommentarer
    1. Må virkelig ikkje høre på alle dei stygge kommentarene, du er verken lubben eller stygg! Og eg er sikker på at du er ein fantastisk mamma ❤️

    2. Jeg skjønner ikke hvordan mennesker kan være så feige å sitte bak en skjerm å kalle deg lubben, stygg, feit og ekkel. De må ha det dårlig med seg selv! Du er ingen av delene, men du er en fantastisk mor for Leo! Det må du vite. Fokuser på de gode og positive tilbakemeldingene, og på de konstruktive som holder seg saklig. Det er mye gode tips og informasjon å hente noen ganger, men du kjenner Leo best. Du er sterk Jessica, det skal du ha, stå på videre! 🙂

    3. Bra svar! Er latterlig hvor langt ned en person kan synke bare fordi de ikke har noen selvtillit selv og kun får det ved å slenge dritt om andre…Jeg leser bloggen din hver dag <3 og syns du er kjempe flink, har kjempe fine bilder, innlegg og ikke minst deg. Du er kjempe pen, den dagen jeg blir gravid og mamma, så håper jeg at jeg også kommer til å få tilbake kroppen min like fort som deg og at den ser like bra ut som din!
      Drit i de som ikke har noe bedre å gjøre enn å slenge drit..STÅ PÅ DU!!

    4. Huff, Jessica, noen mennesker har det ikke godt med seg selv om de må skrive slike ting som det! Syns virkelig ikke at du er noen av de tingene du har nevnt i innlegget, du er vakker! 🙂

    5. Du er en så utrolig bra mamma for vakkre Leo , går ikke en dag uten at jeg klikker meg inn på denne fantastiske bloggen! tusen takk for at du deler så personlige ting som mange av oss ikke hadde turt å fortelle våre nærmeste engang! Du er virkelig en person mange burde sett opp til og beundret💕ha en fantastisk fin dag videre 💕klem jente 17 👍

    6. Hei du har en veldig søt baby jeg er veldig glad i små barn de er så søte og Leo er et nydelig navn du får hilse han fra meg og si hei til han fra meg ;D

    7. Du er en flott mor og det er så herlig å se alt du gjør for Leo! ❤️ Stå på videre Jessica med ditt gode arbeid!

    8. Kjære Jessica! Du er tøff og tør å sette ord på følelser og opplevelser. Jeg har stor respekt for måten du takler alt dette på; nybakt mamma, 16 år og blogger. Du setter ord på de dagene som ikke er så enkle, og viser rett og slett at du er en genuin kvinne som tør å fortelle at livet ikke alltid er rosa når man har barn. Da jeg fikk mitt første barn for 27 år siden sa helsesøster “Du må huske at det er helt naturlig å ha lyst til å kaste sine barn ut av vinduet. Det unaturlige er å gjøre det…” Han er en fantastisk sønn som alltid er lojal, god og snill, men ja: det har vært noen ganger hvor jeg i mitt stille sinn har sendt gode tanker til denne kloke, gode damen i hvit frakk. Stå på, Jessica; jeg heier på deg!
      Hanne 🙂

    9. Synd med de nettrolla.De kan ødelegge mye for ett menneske,men du må bare heve deg over det.Tror det meste dreier seg om misunnelse.Du er ei flott jente som får til det meste,ikke alle som klarer å fordøye slik uten å være ufine.Selv er jeg nok på alder med mamman din,men det er artig å følge med på dere unge mødre og se hvor flinke dere er.Stå på videre og kos deg med den gromme sønnen din 🙂
      Klem

    10. Åå så sykt at du skrev om det med å slutte å svare på de stygge komentarene! Fordi igår eller dagen før holdt jeg påå skrive en kommentar om at jeg syntes det var så dumt at bloggere generelt kun svarte på de stygge kommentarene/ de kommentarene som påpekte noe negativt, for å forsvare seg. Mens de så og si aldri kommenterte en hyggelig kommentar som oss lesere som elsker bloggen skriver for å glede andre. Jeg skulle ønske det var omvendt, at bloggere kommenterte tilbake de fine kommentatene men ignorerte de stygge. Jeg ville ikke sende den i tilfelle det hørtes teit ut eller frekt ut på noen måte at jeg sier du/bloggere ikke svarer på fine kommentarer, for jeg vet jo dere hjør av og til. Vet ikke helt hva jeg mwner haha, men håper du skjønnner litttt. Elsker hverttfall bloggen din og du er kjempeflink!

    11. Du er så sterk, Jessica! Vet du at du er forbildet til mange jenter, blandt annet meg? <3 Håper du gjør det.
      Elsker bloggen din, og ser veldig opp til deg. Du er en fantastisk mor for Leo, han kunne ikke hatt det bedre enn hos deg og Fredrik. :*
      Du er et perfekt eksempel på at alder ikke definerer hvordan man er som forelder. STÅ PÅ!

    12. Litt artig du svarer tilbake med samme tone da. Så er veldig fornuftig av deg å vente til du er voksen i hodet, du er bare 16, altså så vidt lovlig.
      Men kjære deg, husker ikke du at du skrev at du søkte opp IP adressene og sendte brev og meldinger til dem som skrev noe stygt? Du får kontakte dem da, siden du påstår at du så lett kan gjøre dette 😉

    13. Må også slenge på at du ikke får kommentarene fordi du driver en mammablogg, da har du misforstått. Kommentarene kommer jo fra noe, og det var du som forvrengte synet på kroppen din, som jo er lubben osv, men er ingenting galt i det! Du har valgt å eksponere deg og barnet ditt på denne måten, da får du tåle at folk forteller deg sannheten 😉

    14. Jeg er selv ung og gravid og føler at jeg kanskje er litt ung for få barn. Du må bare vite det at du er et stort forbilde! Jeg hadde aldri klart tanken på et barn for 2 år siden og beundrer deg virkelig! Du ser ut som en supergod mor og hadde aldri tvilt på deg! Stå på! 🙂

    15. Cecilie! Hvorfor? Kan du gi meg en begrunnelse på hvorfor du må/er nødt til å skrive det du gjør? Spennende å høre hvorfor du er tildels ufin istede for å hoppe videre til neste blogg. Du sitter vitterligen i flere minutter og tenker- før du slenger ut neste ufine melding. Merkelig… Jeg synes synd på deg som søker, og leter etter, en blogg for å fortelle andre “sannheten”.

    16. Haha hva i svarte cecilie? Lubben??? Jenta fødte jo et barn for ikke lenge siden, når ble det ok i ditt hode å kommentere nybakte mødres kropp? Ikke rart det er slankepress i dette landet, hurra janteloven sier jeg bare!! Du er kjempevakker og ikke minst utrolig flott Jessica! forresten, fint navn på sønnen din, min heter og det samme.

    17. Du er her kun for å lage kvalme, Cecilie. Du burde hatt litt mer vett i hodet! Har du noen gang sett en lubben person egentlig? For Jessica er langt ifra hva man kaller lubben. Hun har født og jeg er sikker på at hun ser mye bedre ut enn deg både nå og etter du har født et barn 😉

    18. Jeg syns ikke du er lubben, stygg eller feit! Jeg syns du har en fantastisk kropp og et fint utsende!❤️❤️

    19. Du er langt i fra lubben i mine øyne 🙂
      De som kommenterer stygt til deg er bare et dårlig eksemplar på sjalusi og misunnelse, du er en utrolig god mamma til Leo, i alle fall etter det man ser på bloggen, og i virkeligheten helt sikkert også! 🙂
      Stay strong! Du er kjempe fin,AKKURAT SOM DU ER NÅ! 🙂

    20. Du er fantastisk, husk det 😀
      er ikke alle som vet det at det ikke bare er å kaste seg på et treningsstudio dagen etter barnet har annkommet værden.
      første tiden til min sønn gikk i å ha han på fanget så og si heeeeeele dagen :p så fikk ikke gjort så mye.
      Vær stolt over kroppen din ua sett hvordan den ser ut, noen sin kropp blir veldig firandret å andre sinn ser du ikke forskjell på etter graviditet og amming.
      Jeg bor forresten bare 15 minutter unna gjøvik (Y)
      Men stå på, du er den aller beste mamma sønnen din kunne fått ❤

    21. Skjønner ikke hvordan mennesker kan være så stygge mot andre. Du virker veldig jordnær og ordentlig, og som en god mor, ikke minst.

    22. Nå er jeg enig i alt som har med netthetsen å gjøre. Det er barnslig, og jeg skjønner virkelig ikke de som gidder å bruke tiden sin på det.
      MEN, er ikke enig i alle som skriver at blogg ikke er en jobb, men bare en hobby. Greit nok at det begynner som en hobby. Men nå har det seg vel slik at Jessica og samtlige toppbloggere er i samarbeid med Nettavisen/United bloggers osv. Og da skriver dem under på kontrakt, som en vanlig arbeidsavtale. Man har alltid inntekt når man er i samarbeid. Og det er MYE jobb, både å holde styr på pengene som kommer inn, andre samarbeidspartnere/sponsorer, mailer osv. Det som skrives på bloggen 1-2 ganger daglig viser minimalt av hvor mye jobb deg faktisk er! Man driver tross alt et enmannsforetak som man skatter av. Og jo lenger opp på topp man kommer, jo mer av dette blir det.
      Regner med at jeg har litt rett her, Jessica? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg