JEG BLE GRAVID SOM 16 FOR Å BLOGGE

For ja, selvfølgelig ble jeg gravid i første omgang for å blogge! Jeg tenkte jo selvsagt “bloggen min kommer helt sikkert til å gå bra, så da kan jeg jo bare bli gravid med det første” det er jo ingen i hele Norge som ønsker å bli toppblogger, så det blir null stress. Sannsynligheten for at bloggen min skulle gå bra så bra som den gjør er jo selvsagt skyhøy, så det tvilte jeg aldri på. Ikke et sekund!

Nei nei nei nei. Nei. Bare nei. Nope!


Nå skal det sies at de som har fulgt meg vet at jeg startet denne bloggen i svangerskapsuke 17, og at det derfor er veldig tvilsomt at jeg skulle bli gravid for å blogge.

Men fra spøk til alvor… Jeg som alle andre ser at mammabloggere dukker opp som aldri før. 16, 17, og 15 åringer er gravide og ønsker å blogge om det. Jeg for min del synes det er helt tipp topp, men det er det langt fra alle som synes.


Det jeg derimot ikke synes er like topp, er om disse menneskene blir gravide med mål om å blogge om det. Med en plan om å bli toppblogger. Da får du, etter min mening, barn på helt feil grunnlag. Det er ingen lek å få barn. Ei heller er det noe man skal bruke som grunn til å starte en karriere av noe slag på den måten. Man skal få barn fordi man ønsker det, men ikke fordi man ønsker å bli toppblogger.

Jeg håper leserne mine tenker seg godt om før de eventuelt blir gravide med planer om å bli toppblogger. Det er ingen enkel sak å bli toppblogger, og ikke bare det, men barnet fortjener bedre enn å komme til verden som et middel i din plan på vei til å bli blogg-kjendis.

17 kommentarer
    1. Amen til that!! Det er absolutt å få barn på feil grunnlag… Å være toppblogger varer sikkert ikke evig heller, men det gjør et barn… I det aller fleste tilfeller til du selv dør hvertfall 🙂
      Skulle ikke tro du “bare” var 16 Jessica, du er så mye mer moden enn flere jeg vet om som er godt over 30… Haha, iblant meg selv også 😉 Men nå er det jo ikke veeeldig lenge til du er 17 år og “gammel”.. hehe….

    2. Jeg er så enig med deg her! At sånne mennesker med slike intensjoner finnes syntes jeg er helt bak mål.
      Jeg bl.a startet å blogge fordi når man blir gravid er det (som alle vet) utrolig mye hormoner man ikke har helt kontroll på, og med det kommer det vanvittig mye tanker og meninger – alt dette ville jeg sette ord på og dermed startet jeg blogg. Og ikke minst; jeg liker bloggen din så svært godt, sagt det før, men skader nok ikke å nevne det flere ganger 🙂

    3. Bara skrevet. Det er helt sykt at noen kunne fått barn for å få bloggen på topplisten. Hvem gjør slit? jeg blir litt sint og frustrert at folk kan gjøre det.
      Nok om det. jeg liker å følge livet ditt som ung mor og du er utrolig flink. jeg kan tenke meg det ikke alltid er lett og være mamma og toppblogger. Ha en fin dag.

    4. Herregud, trodde først du var seriøs jeg nå.😂
      Nei, men veldig enig altså!
      Selv har jeg blogget siden jeg var 10-11 år gammel, og en liten stund etter at jeg fikk datteren min som 16 åring opprettet jeg bloggen “mammatilmia” og det fikk jeg utrolig masse hets for. At jeg brukte datteren min til å bli “blogg kjendis”, at jeg var oppmerksomhetssyk osv. Selvom jeg blogget for det meste om meg og faktisk veldig lite om datteren min🙄

    5. En ting som er sikkert og visst med dere mammabloggere er hvor flinke dere er på å lure lesere inn på bloggen. Helt latterlig hvor lik mammatilmichelle du er. «Jeg har får HIV…. og hoi på hjernen» er vell neste..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg