JEG VIL HA EN TIL

Sier jeg til Fredrik mens han har Leo på fanget. “Jessica, hører du selv hva du sier?” er responsen jeg får. Ikke særlig overraskende er det heller.

For jeg savner faktisk å gå gravid. Jeg savner å krype bort til doskålen om morgenen fordi jeg er så kvalm at jeg ikke klarer å stå på mine egne bein. Eller… Kanskje ikke akkurat den delen.

Men jeg savner sparkingen som holdte meg våken natten lang, slik at jeg lå våken til klokken 4 eller 5, og sto opp med Fredrik igjen i 8 tiden. For det gjorde liksom ingenting at jeg var så trøtt at jeg hadde skallebank og øyne som automatisk lukket seg hver gang jeg satte meg ned, jeg var bare så lykkelig.

Jeg savner jordmortimene. Å pakke fødebagen. Å google ting jeg trenger til fødebagen.Jeg savner å måtte få hjelp til å komme meg opp av sofaen, og det å ta en liten pustepause når jeg går opp trappene.

Jeg savner å ikke ha klær som passer. Rettelse; Å ikke ha klær som passer over magen. Jeg savner å presse de plaggene som nesten akkurat ikke passet over magen. Jeg savner å plutselig få matkick, for å så løpe på butikken for å kjøpe det (Eller tvinge samboeren min til å gjøre det, det går mye for det samme) 

Jeg savner spenningen. Å ikke ha møtt ham enda. Å ikke vite om det er han eller hun, og det å ikke vite hvordan han eller hun ser ut. Å gjette på hvor stor han eller hun er, og å lete frem navn på babyverden og klikk.no blant navnelistene.

Jeg savner det så fælt.


Og tro det eller ei, så savner jeg faktisk det å ikke kunne bøye meg, å knapt ha plass i dusjen, og det å våkne av min egen brøling hver gang jeg snur meg fra en side til en annen i sengen når det er er noen knappe dager igjen til termin. Det er kanskje det jeg savner aller mest.

13 kommentarer
    1. Uff.. Jeg er kun snart 11 uker på vei, og utrolig lei av å være kvalm allerede. Gleder meg bare til å få alt dette overstått haha

    2. Jeg begynner også å savne å være gravid! Selv om ventingen virker lang da du er i uke 10, er det plutselig over og den lille har plutselig blitt et år!
      Savner veldig spenningen med det, den første ultralyden, de første bittesmå klærne 🙂 gleder meg kjempe til å gå gravid igjen!
      Nyt dagene med babyen din! 🙂

    3. Jeg måtte smile litt her jeg sitter høygravid og har akkurat skrevet et innlegg om hvordan det er å være gravid, for jeg vet at om noen uker så kommer jeg til å lengte sånn etter det!

    4. Haha, kjenner meg igjen der. Våkner livredd om natta og lurer på hvorfor jeg ikke kjenner noe sparking i magen, tar meg ett nanosekund å skjønne at det er fordi han ligger i senga si ved siden av meg. Magen er borte og han er 3 uker gammel- helt uvirkelig!

    5. Nå skal du da ikke få en unge til fordi du savner å gå gravid. Det skal være for du faktisk vil og orker å ha flere barn 🙂 Men fint innlegg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg