VI ER FERDIGE!

Endelig.

De to første vaksinene til Leo er tatt, og ting gikk overraskende greit. Jeg sier “vi” fordi jeg tror faktisk det var verre for meg enn det var for han! Dere mødre forstår sikkert hva jeg mener.

Det var ekstremt vondt at han gråt sånn når de stakk ham, men det er så fryktelig lite å gjøre med det. Det siste jeg ønsker er at den lille skjønningen min skal bli syk, ordentlig syk, så da ble det vaksinering. Det er jo tross alt til det beste for ham i fremtiden. Heller to stikk nå, enn et titalls i fremtiden fordi vi ikke gadd å vaksinere.

Jeg sa til Fredrik at jeg veldig gjerne ville ha han med, i og med at han også har fri så gikk jo det veldig greit, heldigvis! Jeg husker jeg var helt alene når de skulle stikke ham på sykehuset hvor de tok en slags blodprøve (bare uten sprøyte) og selv om barseltårene bare strømmet på den gang, er jeg rimelig sikker på at det ville vært tusen ganger verre om jeg var alene med ham på vaksineringen nå i dag. Uansett, på tirsdag var lille L 3 måneder gammel nøyaktig! For ca ti dager siden veide og målte vi ham, så det ble ikke gjort i dag. Sist gang vi gjorde det var han 6660 gram (litt av et tall, ja!) og 63,5 cm lang. Herregud, jeg synes ikke det er lenge siden han ble født og veide 3940 gram?

Jeg har spradet rundt i daffeklær siden vi kom hjem fra byen, og det anbefales på det varmeste. Faktisk så går jeg stort sett i undertøy, shorts, eller kosegenser når jeg er hjemme. Det er bare på bloggbilder og når jeg skal ut at jeg orker å ordne meg litt! Dessuten så er det så hinsides varmt nå at det er dønn umulig å ikke gå halvnaken.

 

Jeg kjenner samtidig at jeg er litt stolt av ham, fordi kun noen minutter etter at han var ferdige med begge vaksinene så smilte han og snakket til meg. Det var veldig godt for meg å se og høre!

Håper dere har hatt en bra dag hittil! VI snakkes senere i dag ♥

 

13 kommentarer
    1. Så flink han er (og du)! 🙂 Sønnen min ble 3 mnd i går, og vi fikk også vaksinen i dag. Aller verst var det for mammahjertet ja, da de stakk i lårene hans, uff! Sønnen min veier forresten litt over 7 kg og er 66 cm lang 😀 Haha! Men han var stor når han ble født da. PS: Du er nydelig når du smiler sånn!!

    2. Må bare si at du ser veldig bra ut med håret opp! Håret ditt ser vanligvis veldig tungt og lite stelt ut, men i en knute på toppen gjorde at du så mye mer våken og tynn ut. For ja, du ser faktisk større ut enn du er med håret ned.. Du har forresten komt utrolig bra ut av graviditeten, tynn og fin! ☺️

    3. Jeg må også si meg meget enig med frøknene ovenfor!! Såå fin du er med oppsatt hår, Jessica💗

    4. Du sier jo du ikke liker å gå med oppsatt hår, men herlighet så fin du var! Ser det er mange over meg som er enige, så ingen tvil om det! Hahah

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg