JEG GÅR BARE HJEMME

Ja, det er sant. 

Jeg sitter og later meg hver bidige dag, for sønnen min på snart 6 måneder krever jo heldigvis ingen verdens ting. Han pleier kun å sitte rett opp og ned på samme stedet på teppet sitt hele dagen, han. Der sitter han fredelig og leker fra solen står opp om morgenen, til solen er på vei ned tidlig på kvelden når han skal legge seg.

Eller hva?

Nei, ikke akkurat!

For det får jeg høre ganske ofte, faktisk. At jeg “bare” går hjemme.

Men de fleste som har barn skjønner helt sikkert at det ikke er “bare” å gå hjemme og slappe av. Sånn har det i hvert fall aldri vært her. Men ikke misforstå, jeg klager ikke, og jeg nyter tilværelsen.

For når du går ut i permisjon får du jo egentlig bare en ny jobb. Den eneste forskjellen er at du ikke går hjem fra denne jobben, den er der hele tiden. Til og med når du dusjer, spiser, og går på toalettet.

Den lille gir deg ikke akkurat lunsjpause klokken 11 hver dag, for å si det på den måten.

Og for all del, det er greit å ikke skjønne det. Jeg forventer aldri at noen som ikke har barn skal forstå hvordan det er, og det ville ikke vært rettferdig av meg å skulle gjøre det heller. Men da er det vel fair at dere som ikke har barn prøver å forstå at det kan være mer strevsomt enn det ser ut til? Mer slitsomt enn hva man kanskje kan tenke seg at det er? 

Og så er det alltid noen som påstår at de ikke merker noen forskjell fra tiden før barn og tiden etter, og som dermed også ikke synes det er noe særlig slitsomt med barn. Og da føles det kanskje greit for vedkommende å si at enkelte “bare” går hjemme. Jaja, jeg har ikke så mye jeg vil si til dere, annet enn: Good for you!

Så da vil jeg avslutte med å si følgende: Nei, jeg sitter ikke å glor på veggen fra dagen starter til den ender med et lite barn på slep. Ei heller sitter jeg ute og ser på at gresset gror.

Nei, jeg tilbringer ikke absolutt alle dagene mine i permisjon på kafé med venninner (hvor i alle dager kommer dette fra?)

Og nei, jeg går ikke “bare” hjemme.

10 kommentarer
    1. du er flink leser bloggen hver dag!
      har akuratt blitt ferdig med mamma permisjon selv mange trur det er å gå hjemme å late seg men den gang ei man er faktisk på jobb hver eneste dag 110% hele tiden ett lite barn krever faktisk mye innimellom det skal man være husmor, kjæreste og vennine 🙂 stå på du er knall tøff 😀

    2. Du skriver mange innlegg jeg synes er ganske negativt ladet.. Kjedelig i lengden, tror du mister en leser nå dessverre..

    3. Enig med den over. Mener ikke at du klager, men syns du tar opp litt mange rare temaer. Kanskje du skal lage en egen debattblogg?

    4. Jo, du klager! Jeg leser jo nesten kun innlegg fra deg der du klager, syter, og setter folk med andre meninger enn deg på plass. Du er så krass og negativ :/

    5. Du skal hele tiden ta opp disse teamene der du skal forklare deg. Du tror du er så mer moden, reflektert og mer oppegående enn andre på din alder. Er sytten år selv og synes ikke at du er det. Hele tiden skriver du bare om dine meninger og synser så mye ( snakker bare om dine meninger)
      Du burde tenke over at andre har et syn på hvordan du er. Hvordan andre oppfatter, er slik de oppfatter det.
      Du ser aldri fra andres syn og tror ikke det finnes flere sider av en sak, merker det i kommentarfelt.

    6. Hei, du har så rett så rett. Jeg har en sønn på 2mnd og Trodde jeg skulle få god tid til å rydde og fikse i huset, men han sover lite på dagen og krever at han blir underholdt og vugget hele tiden, da blir det ikke så mye annet man får godt. (Heldigvis sover han mye om natten)
      Liker at du skriver om hvordan situasjonen faktisk er og kjenner meg igjen i mange av innleggene☺
      Så du/dere over her på 17år, Jessica sier bare sin mening, det er hennes blogger og kan fult ut skrive hva hun vil. Til denne negativiteten så er det vel dere som står for den… om det plager dere så droppe å les blogger! Bli voksen og spar oss for alt tullet deres😉
      Ha en fortsatt fin dag☺

    7. Hei! For en stund tilbake lurte du på tips for hva du kunne skrive. Savner litt av d jeg ønsket! Men din blogg altså så du er forfatter:) håper du har d fint å ikke for travelt! D er en stor jobb å gjøre alt d som må gjøres! Stå på!

    8. Synes du det er mye jobb å gå hjemme med en pjokk på 6 mnd ? Da vil du få et stort sjokk den dagen du skal ut i full jobb.

    9. Æ e helt enig med dæ! Og æ blir så frustrert over folk som trur mødre bare sitt på ræva hjemme! I går va æ aleina med sønnen min fra morgen til kveld, og han e blitt såpass gammel nu at han e veldig aktig og overalt på gulvet. Æ e ikke nåkka særlig spræk, dårlig rygg osv, og æ va DØDSSLITEN når gubben kom hjem. Æ svetta som en foss etter all krabbinga, løftinga, bleieskiftinga, matinga osv osv osv. Det her sa æ til gubben, og da fikk æ tilbake “det e æ også”. Joda, æ skjønne han kan være sliten etter et 12timers skift, men føle ofte at han trur det å gå hjemme bare e en lek. Han har ikke vært hjemme med sønnen aleina en hel dag før, og hvertfall ikke nu når ungen kreve MYE mer enn før 🙊 glede mæ virkelig til æ skal bort ei helg, da får han oppleve kordan en hel dag aleina med ungen e.. Misforstå mæ rett, æ elske å være hjemme med han, men bare irritere mæ over at andre trur vi mødre (og fedre) sitt på ræva når man e hjemme med en unge 😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg