DET ER DØMT TIL Å GÅ TIL HELVETE

Jeg må bare se om jeg har forstått dette riktig.

Har jeg mål om å få tatt meg en utdanning, så er det galt. Jeg vil (tydeligvis) aldri klare det, fordi totalt ukjente anonyme mennesker forteller meg at jeg ikke kan, og da må jo det stemme. Har jeg ikke mål om få meg utdanning, så er det også galt. Jeg kan med andre ord ikke “vinne”, og uansett hva jeg sier eller antyder så er det galt. Det er feil.

Jeg er verdens verste mor fordi jeg ikke er 26 år gammel. Det har ikke noe å si om du er oppegående eller moden, for om du gud forby skulle være stolt nok til å skrive noen steder at du er moden i en alder av 17 eller 16 år, ja, da står nemlig jantenorge klare med åpne armer for å fortelle deg hvor feil du tar. “Jeg trodde også jeg var moden i en alder av 17, men jeg tok veldig feil ser jeg nå!” er en vanlig bemerkelse å få. Disse menneskene mener fullt og helt at alle mennesker er identiske med seg selv, og at ingen er forskjellige og på forskjellige nivå både psykisk og fysisk i løpet av livene sine. De har så klart helt rett! Applaus, applaus.

Jeg har blitt fortalt utallige ganger at siden jeg er sammen med barnefar i ung alder, så kommer jeg til å bli alenemor etter hvert. Dette er selvsagt veldig uansvarlig av meg. Hadde jeg vært alenemor, hadde det også vært galt.

Og gisp! Jeg leier bolig. Sønnen min lider nok på grunn av dette, og jeg merker på han at dette er noe som plager ham sterkt og mye. Han er jo tross alt 4 måneder gammel, og merker nok garantert om vi bor i kjøpt bolig eller ikke. Jeg tror også han merker rimelig godt at jeg er 17 år gammel!

For det er jo ikke sånn at sønnen min, eller barn generelt, kun merker om de har det de trenger eller ikke. 

– Se som han lider!…

Og når jeg nå poster dette innlegget, så kommer kommentarene til å renne inn om at jeg “klager så fælt på bloggen” fordi jeg velger å være ærlig, og fordi jeg velger å skrive rett ut, kontra å late som at ting er perfekt til alle døgnets tider. Det som er litt morsomt, er at hvis jeg hadde valgt å late som at alt var perfekt hele tiden, så ville det også vært feil – og jeg ville fått høre det også. Det er dømt til å gå til helvete, så jeg orker ikke bry meg lenger. Jeg vil ikke være en sinnablogger, og jeg er jo egentlig ikke det. Jeg ville egentlig sette meg ned og fortelle om dagen vår, og om hvilken mat jeg tenkte å lage til kvelden og muligens kommet med en oppskrift, men akkurat i dag, akkurat nå, så trengte jeg å blogge litt for meg selv, og ikke bare for alle andre.

65 kommentarer
    1. Ikke lett å tilfredsstille alle der ute Jessica. Bare skriv hva du føler for og hopp glatt over alle kommentarer som bare er ute etter å spre galle. Du er mer enn bra nok akkurat slik som du er, og du kan bli akkurat det du vil bli. Med den innsikten du har så tror jeg du vil bli en knakende god psykolog:))

    2. Jeg er helt enig! Det er så strengt på hvordan man skal leve. Hvis du ikke er “perfekt” så betyr du ingenting, eller du blir sett ned på. Det er så teit og kjipt for de som tenker annerledes enn det andre forventer. Kan man ikke få lov til å slappe av og leve livet slik man ønsker. Slik man vet at man blir lykkelig. Ikke gå rundt å bekymre seg for hva andre synes om det. Man burde ikke sørge over en annens lykke. Ikke kondolere et nytt liv og ikke gråte når noen ler. Det ødelegger bare de små øyeblikkene som gjør livet enklere.
      Kan du forresten kanskje ta en titt innom bloggen min? Jeg driver med smykkelaging;-)
      Ha en fin lørdags kveld!

    3. Så enig så enig.
      Jeg jobber i barnehage, og barna merker ikke forskjell på meg som er 20 og de andre som er 30+. De ser på meg som alle andre som en voksenperson fordi jeg gir omsorg og regler. Samme kommer mitt barn til å gjøre om noen mnd. Barnet elsker deg ikke på grunn av alder, det elsker deg fordi du gir kjærlighet, mat og omsorg.

    4. Vel, ja du får kommentarer på at du klager så mye.. Jeg må være en av de. Hadde dette vært ditt eneste klageinnlegg så javel, helt greit…. men du klager faktisk rimelig ofte! Dette er å klage på de negative kommentarene du får. det har du gjort tidligere også. Du drar alltid frem det negative du får… Hva med de som kommenterer positivt? Har du noen gang dedikert et helt innlegg til de?

    5. Jeg synes ikke du klager i det hele tatt. Jessica, du skriver med en god porsjon selvironi, snert, litt sarkastisk , ærlig og artig. I love it!

    6. Når man er en toppblogger, og en kjent person så vil alltid noe se negativt på alt de gjør. De ser ikke på seg selv og sine feil, sikkert mange der også! Jeg liker bloggen din, du er ærlig, syntes ikke du klager mye! Og du har full rett til og skrive hva du vil, din blogg ditt liv 🙂 jeg liker bloggen din og kommer til og fortsette og følge den, syntes det er litt bra med ”klage” innlegg av og til, så ser man faktisk hvordan det er før deg også :). Også en liten til fru anonym: 1: hvorfor i helvette fortsetter du og følge denne bloggen ? 2. Hvorfor skjuler du hvem du er ? 3 : hvorfor kommentere ofte at hun klager, hun tvinger deg ille til og komme inn på bloggen og lese, helt ditt valg! Stå på, syntes du virker som en kjempe mamma, guttungen legger ikke merke til hva dere har eller ikke, så lenge han får mat, stell rene klær og den kjærligheten dere gir han! Jeg selv har kun leid en leilighet, fordi jeg ikke kan ta opp lån og kjøpe noe, men gutten min lider ingen nød, han har et hjem og alt han trenger <3

    7. Marita: Tusen takk, og er helt enig med deg – det er jo min blogg. Liker man den ikke, så er selvsagt helt greit, men da trenger man heller ikke lese.

      Klem til deg! <3

    8. Jeg leser en del av kommentarene som du får på innleggene dine rett og slett bare for å se hvilke dumme kommentarer som tikker inn til deg.. Syns ikke du klager myei det hele tatt 🙂 Du fremstiller bare livet som det er! Og det mest idiotiske av alt er at når du (og andre bloggere generelt) skriver et positivt innlegg om en fin dag… Da kan du banne på at det kommer kommentarer som: ” Åååå du fremstiller livet perfekt” eller ” Du later som at livet er en dans på roser selvom vi skjønner du later som” OSV. Poenget er at: jeg syns du fremstiller alt på en ærlig og superbra måte!:) Du later ikke som at alt er perfekt, du viser flere sider av livet ikke bare den perfekte siden. Du blogger ikke bare om hvilken ny sofa du planlegger å kjøpe, eller hvordan den nye kjolen din sveiver i vinden ( ikke at det er dårlig å blogge om det, det blir bare dumt om det er det eneste folk skriver om:)”
      Uannsett, jeg er en fast leser av bloggen din og syns du skriver fantastisk!:)
      <3
      Denne kommentaren ble litt rotete.. Men håper du skjønner hva jeg mener : <3

    9. Hvis det å påpeke fakta er å klage, må folk virkelig endre tankegangen sin. Det eneste jenta gjør er å påpeke fakta, uansett hva hun måtte gjøre, vil det alltid være noen som mener det motsatte, og hvis hun først gjør det motsatte,
      ja da er det pån igjen. Dessuten er det ikke vi lesere som bestemmer hva Jessica skal skrive om, om hun vil ‘klage’, ja versegod, men om du ikke liker det, ja, se å klikk deg ut av bloggen!
      Glad du skriver om slike ting, folk føler seg kanskje mer truffet enn da du skriver hverdagsinnlegg. Stå på videre! :-))

    10. Skjønner at du blir lei av alle negative kommentarer. Synes du virker som en moden og reflektert 17-åring. Tror du tar deg like godt av ditt barn som jeg som har passert 30 tar meg av mine. I videre utdanning har du et absolutt fortrinn i forhold til jevnaldrene, med annerledes livserfaring og et annet perspektiv på fremtiden.
      Stå på videre, og prøv å overse alle de som ikke klarer å la være å skrive noe negativt!

    11. Ikke lett å gjøre alle til lags.
      Min søster giftet seg og fikk sitt første barn som 17 åring.Det ekteskapet ble dømt nedenom og hjem.Men vet du hva:de er fortsatt godt gift 42 år senere!
      Kos deg med Fredrik og Leo,det går nok helt fint skal du se.
      Ha en fortsatt fin helg.

    12. Sjønna ka du prata om, men folk som kritiser e bære messunnelig!
      Syns du verka som ei super mamma, og ei flott jenta.
      Tommel opp før unge mødre, opplevd sjøl å bli ”trakka på” å kritisert før å vær ung mamma fra helsestasjon!
      bekymringsmeldinge hit og dit, og det va ikke måte på før et liv ungen min kom tel å få med ei så ung mor.. Å forholde tel barnefar fikk eg også hør at det kom ikje tel å var så lenge.
      Vi må bære tramp i golve, å bevis at vi e like gode mødre som både 30 åringa å 40 åringa.
      Stå på vidre, og fortsatt god helg 🙂
      fra ei på 21, mamma til en gutt på 3 🙂

    13. Bare vent til du er 20 å ser tilbake på denne tiden, da vil du se 🙂 å når du er 30 se tilbake på når du var 20 å se om du var så voksen som du trudde

    14. Jeg synest det er så kjekt å lese bloggen din! Du er ærlig og oppdaterer ofte! 🙂 Jeg heier på deg, du fortjener ikke noe negativt! Stå på videre 🙂

    15. Synes du e en fantastisk flink blogger! Alltids likt bloggen din best fra dag en, akkurat fordi du skriv akkurat det du føle og tenke, uten å pynte på det 🙂 e 17 år sjøl, og føle meg skremmanes lik deg som person når eg les innleggene dine! (Om du ser bort ifra at eg ikke e blitt mamma, men kunne godt å tenkt meg baby i ung alder) men det du må fokusere på e at bloggen din handle om deg og ditt liv, så du må ikke blogge ut ifra ka andre mene du må blogge om. Demmes eia valg å lese den ! 🙂 stå på videre!!

    16. Huff, jeg syns synd på deg jeg.. Eller føler empati med deg, er kanskje en finere måte å si det på! Noen mennesker er rett og slett ufordragelige. Jeg håper du innerst vet at du er en god mor for sønnen din og at du aldri, aldri glemmer det! Hev deg langt over mennesker som sier/skriver/prøver å fortelle deg noe annet, de må da virkelig være utrolige uintelligente og uempatiske mennesker.. Og DET er du for god for! Prøv å lukk øynene og ørene for sånn tullpreik 🙂

    17. Du har en kjempe fin blogg selvom jeg bare er 13 og ikke har lyst på en unge før om sånn 10 år..
      fortsett med det gode og ikke tenk på alle de som bare kritiserer.

    18. Så bra skrevet! Selv vet jeg veldig godt at jeg ikke var moden i en alder av 16 (selv om jeg trodde det da), men tror at man plutselig vokser opp i det man får et annet lite menneske å ta seg av. Ikke la folk dra deg ned, du er flink! 🙂

    19. skjønner ikke hvorfor bloggere eller kjente fjes skal få ta i mot så mye drit.. skulle hvert låv å anmelde slike og vite at de får bot får netthetts… og det er fullt mulig og søke opp hver og en anonym bruker 😉
      – Jeg fikk barn som 20 åring, i allder av 23 ble jeg ferdig med skolen, men enda en baby i magen. Min 3.. ja ok.. det er ikke så bra å få så mange barn uten en trygg jobb. men hallo jeg klare meg, jeg er gift med en mann som jobber. og ingenting er bedre en å jobbe selv slik at begge er i jobb. stå på gjør ferdig skolen din du! D fortjener du 😉

    20. Heei! jeg synes du er en fantastisk mor til Leo og håper at du satser for en utdannelse. jeg vet kanskje ikke så mye siden jeg ikke er så gammel selv men jeg liker barn veldig godt og tror at alle de som tror på seg selv får det til! og du klarer det jo helt utmerket 🙂 Jeg håper bare du klarer å tenke på det positive når det trengs! 😀

    21. Folk her til lands har blitt litt bortskjemte med denne såkalte “ytringsfriheten”, der de tror de kan si akkurat hva de mener om gud og værmann uten at noen kan legge ned veto. Jeg, som flere andre over her, synes du driver denne bloggen og familielivet ditt helt utmerket! Selv sitter jeg her som 16 åring uten videre planer om å få noe barn og får inn klager på hvor urimelig og umoden jeg er, og at min tankegang er feil. “Voksne” vet ikke alt, og det synes jeg du er flink til å reflektere rundt! Man kan tenke som en voksen og være en tolvåring, eller man kan tenke som en treåring og være oppi 30 årene. Stå på videre sier jeg bare, og skriv disse ærlige innleggene, aldri stopp med det. Jeg tror veldig få hadde lest denne bloggen om ikke du hadde vært så ærlig og åpen som du er, det gjør det ekte og haver inn meg som ivrig leser! 🙂

    22. Elsker virkelig bloggen din, du er favoritten min faktisk. Du skriver så utrolig sant og godt om alt! Det er ikke lett å få si sin mening nå for tida, men du gjør en knakende god jobb med å håndtere det!

    23. Vel, det merkes at du er 17 og fremdeles tenåring. Og viss du ikke liker å få kritikk, hvorfor sletter du bare ikke di som alltid er negative?? Ja jeg skjønner at di som er anonyme ikke kan slettes, men da lar du heller være å godkjenne kommentaren deres i stedet for å la deg bli provosert av det. For det har blitt mye klaging fra deg, og da er det kjedelig å lese bloggen din.

    24. Julia Sofie: Å? Hvorfor merkes det? Hadde jo vært rart om det ikke hadde merkes, riktig nok, for jeg er jo 17. Men jeg ser på meg selv som moden for alderen og vel så det.

      Men leste du ikke innlegget da? “Klager” jeg, er det galt, “klager” jeg ikke – er det også galt. Liker du ikke bloggen, så ikke les den. Det er frivillig å klikke seg inn.

      Nei, hvorfor skal jeg slette kommentarer da? Jeg vil jo komme til å se alle kommentarene uansett. Dessuten synes jeg alle skal kommentere.

      Tåler kritikk godt, ellers ville jeg jo stengt kommentarfeltet???

    25. Anonym: Javel, hvis det er siste gang du leser bloggen min. Synes jeg har sett den ip adressen din Rimelig mange ganger med kritisering av alt mulig inne på bloggen min, så føler ikke det er mitt tap.

    26. Janteloven er noe drit! Og som (halvt)amerikaner så blir jeg faktisk irritert over hvor slemme vi nordmenn kan være. Så, nå skal jeg være helt ærlig. Da jeg klikket innpå bloggen din første gangen tenkte jeg “ennå en mammablogg, jaja, jeg kjeder meg så sykt at jeg kan ihvertfall klikke innom”
      Det klikket endte med at jeg satt der og leste bloggen din i over en time. Ikke fordi du er mamma, men fordi du skriver så utrolig bra, fordi du bruker mye ironi og fordi du (etter min oppfatning) ikke er enda en blogger med et “perfekt liv”.Du er ekte. Jeg tror at du kommer til å bli en god psykolog hvis du vil satse på det, og er ikke itvil om at du er en fantastisk mamma. Glem alle negative kommentarer, og husk hvor fantastisk du er.

    27. vet du nå må jeg faktisk unsskylde meg fordi jeg har kritisert veldig mye nå.. jeg vel egentlig bare kritisere får å kritisere å letet etter en feil i hvert innlegg.. av og til tenker jeg bare meg ikke om to ganger… når det er sagt då leser jeg bloggen din hver dag og jeg tror det eneste er at jeg er redd for å finne feil i meg selv og leter etter feil i andre…
      så jeg skal slutte å kommentere og tro på deg selv!
      Kommer til å lese bloggen din hver dag😊

    28. Jeg bare elsker bloggen din, alesi hør på hva folk sier for jeg merker at du er verdens flinkeste mor for sitt barn! Jeg er selv blitt 17 i år å jeg har ei datter som just ble 2 år! Jeg føler at alle sier di tingene som du skrev bare for at di faktisk tror at det er sånn der er, men det har di ingen peiling på! Du har egen leilighet med typen din å den lille gutten din å du klarer deg å du har ikke så masse barnefri men det er jo godt å få barnefri noen ganger da, måtte bare si dette her siden alle bare tror helt feil å alt er galt! Vet ikke å lenge du har hatt denne bloggen meg jeg begynte å lese den når du var halvveis på vei ca? Men du må ha lykke til videre for du er virkelig en flink mor å en bra blogger! 🙂

    29. Det er så inmari modent å skrive en anonym, usaklig kommentar om “alt du gjør feil”…
      Du virker som en reflektert jente og en veldig god mor for lille Leo 🙂
      Jeg liker iallefall bloggen din kjempegodt, og det er mye fordi du virker så ærlig! Hverdagen er ikke bare glitter og stas, den inneholder mindre gode ting også. Skal det ikke være lov å få nevne det iblandt? Nei, ærlig talt!
      Ti poeng til deg Jessica!
      Hilsen 29 år på papiret, fortsatt 16 i hodet 😉

    30. Du virker som en moden og reflektert jente. Likevel føler jeg for å si at du vil se forskjellig på saken om 5 år, for i denne perioden av livet forandrer man seg ekstremt mye. Du ser det kanskje ikke nå, men du kommer til å se det til eldre du blir. Det betyr ikke at man ikke er moden som 17åring, men at både verdier, tankesett og måten å takle ting på forandrer seg med leveårene.
      De eldre er fortsatt eldst, hetes det.

    31. Jeg vet det er vanskelig, men prøv så godt du kan å se rett forbi alle negative kommentarer. Har selv en mor som er ung, og vet du hva? Hun hadde 4 små barn og tok utdannelse, hadde jobb og alt uten å ha oss i barnehage. Og vi fikk alt av kjærlighet og det vi trengte. Vi hadde minst like mye som et barn av en eldre mor! Høres umulig ut, men alt er mulig hvis du jobber hardt, noe jeg tror du vil gjøre. Og hva du velger å gjøre med livet ditt Jessica, er 100% opp til deg. Jeg har lagt merke til at de som kritiserer unge mødre, det er de som ikke vet noen ting om det, det vil si at de hverken har unge foreldre eller kjenner noen. Stå på, jeg og mange flere har troen på deg!

    32. Hei! Du burde ikke bry deg om at andre sier fu klager. Jeg syns ikke du klager. Det er din blogg og du må gå lov til å skrive om det du ønsker. Om de ikkje liker det, så får de slutte å lese den. Men jeg ser ikke en grunn til å ikke like den:-) jeg tror ikkje at Leo merker at du er ung, eller at dere leier bolig. Og jeg tror heller ikke at du og Fredrik hår fra hverandre. Du er flink. Barnemord som 16, det er nok ikke så enkelt som det ser ut. Folk burde ha respekt for deg.

    33. Bra! Jeg er mor på 21 og har fullført utdanning m baby! Jeg blogger ikke så folk bqre skryter av meg! Jeg merker at folk er skeptisk t at jeg ikke vil ut i jobb men være hjemme. Ikke noe gøy når folk skal kritisere. Men d er mitt liv! Så jeg bestemmer jo hva jeg vil uavhengig av andre(mannen min har jo noe han skulle sagt da siden vi lever sammen). Heia deg! Å d er jo kanskje ikke vits t å gi dem mer oppmerksomhet-dem som klager på deg altså. D gjør vel bare at de gjør d mer!? Kanskje lurt å heller snakke m venner å familie istedenfor bloggverden? Eller syns du d er lettere gjerne?

    34. Jeg synes du skriver så reflektert, at for meg virker aldri innleggene dine som klaging. Enkelte blogger har jeg faktisk valgt å unngå fordi de alltid “klager” og kommenterer alt det negative de får høre. Men jeg synes det er annerledes med deg. Du skriver såpass bra og ser alltid en sak fra flere sider. Jeg merker at du er i stand til å se deg selv utenifra (vet ikke om det er bevisst da?) og derifra skildrer det du ser. Det noen anser som “klaging” vil jeg heller kalle en skildring av din virkelighet. Så stå på!
      Og når det kommer til alderen din, så snakker jeg av erfaring når jeg sier at en 17 åring kan være fult like moden som en 26 åring. Det jeg synes er rart er alle de som skal ha det til at du er så umoden pga. alderen din. Jeg tenker at disse må være ganske umodene selv, når de ikke klarer å se hvor moden du faktisk er utifra innleggene du skriver.
      En ting som forresten slo meg nå, er at for å veie opp for kun en negativ ting, så trenger man minst fem positive (dette vil du nok komme innpå når du begynner å studere psykologi, hehe). Men ihvertfall, kanskje det kan være noe av årsaken til at noen opplever deg som “klagete”? For hvis du f.eks. skriver ett “klageinnlegg” (altså klageinnlegg i enkeltes øyne) per hvert fjerde “normale” innlegg du skriver, så kan du rett og slett bli opplevd som klagete.
      Nei, uff. Nå har jeg skrevet meg helt bort her. Uansett, stå på!<3 Jeg elsker å lese bloggen din, nettopp fordi du virker så reflektert, selvstendig, modig og oppegående!

    35. Moden for alderen er du på mange måter:)
      Tror nok alle toppbloggere har kjent på følelsen av “alt blir feil”, og spesielt toppbloggere med en mening om mye, som varer mest på de negative kommentarene og som drar opp problemene med slemme kommentarer støtt og stadig i egne innlegg. Du gjør det her mer og mer en del av pakken istedenfor å overse det som de fleste toppbloggere som er både eldre og mer erfarne enn deg gjør.
      Men det som er interessant er at jeg bare klikker meg inn på bloggen de gangene det er slike innlegg som dette, fordi det er morsomt og underholdende med drama og å hisse seg opp litt!
      Trist og si men man må rett og slett velge- Jo mer du bryr deg om stygge kommentarer, jo mer hets.
      – Jo mindre du bryr deg, jo mindre interessant.
      Se og lær av erfarne toppbloggere- du ser svæært sjeldent fotballfrue ol dedigere egne innlegg til slemme kommentarer, eller i det hele tatt svarer på de fæle kommentarene de får

    36. synes du er veldig moden for alder! Det er ikke alle som hadde klart det du klarer! Stå på, jeg elsker å lese bloggen din!<3

    37. Hvor mange ganger har du egentlig skrevet omtrent det samme? At du blir dømt for å være ung mor? At alle sier det blir slutt med barnefaren? Du gjentar veldig ofte deg selv i disse innleggene.
      Ja, du ung, ja du er kanskje moden for alderen (hva nå enn det er), men du er fortsatt ung og har veldig, veldig lite livserfaring. Nei, jeg bruker det ikke mot deg, det er bare sånn det er. Jeg var også ung mor, dømt å mislykkes, osv, men lot det bare passere. Jeg er fortsatt sammen med barnefaren, vi har i dag tre voksne barn, jeg har veldig god utdannelse som jeg tok mens barna var små. Det er vel ikke tyngre å gå på skole enn å jobbe? Man må jo bare bestemme seg for at det skal gå, det et opp til deg, og kun deg, hvor du skal ende på karrierestigen. Slutt å la deg irritere, det er nemlig et tydelig tegn på at du slett ikke er voksen og bare kan le av alt folk klarer å si, i stedet for å la det å inn på deg.
      Og om jeg kommenterer som anonym eller velger å skrive fornavnet mitt spiller vel ingen rolle? Selv med hele navnet mitt er jeg vel like anonym? Eller skal de som kritiserer skrive fullt navn, adresse og telefonnr? Er det det som forventes?

    38. Anonym: Hm, litt usikker selv på hvor mange ganger jeg har skrevet det samme. Litt usikker på hvor mange ganger jeg har fått høre det samme i kommentarfeltet også.

      Så fordi jeg velger å svare disse menneskene, så lar jeg ting gå inn på meg? Det var en fryktelig merkelig måte å tenke på.

      Hadde kommentarene på bloggen gått inn på meg, så hadde jeg vel stengt kommentarfeltet for lenge, lenge siden? I og med at du (Tydeligvis) leser bloggen, så ser du vel hvor mye dritt som står i kommentarfeltet?

      Dessuten svarer jeg på, kritikken, ikke hetsen.

      Du har nok misforstått. Handler om å stå for det man sier, så jo, det spiller en stor rolle. Jeg vet i hvert fall at hvis jeg hadde ønsket å ytre meningen min i noen andres kommentarfelt, så hadde jeg hatt baller til å skrive navnet mitt.

      Det at du er spydig gjennom hele kommentaren din vitner ikke akkurat om at du er så voksen du heller, må jeg si.

      Ønsker deg uansett en fin dag videre. Liker du ikke bloggen eller det jeg skriver, så trenger du jo ikke å klikke deg inn.

    39. Skjønner godt at “alt” blir feil, uansett hva du gjør. Det er synd at det er sånn. Som veldig ung mor og med blogg er du nok mere åpen for kritikk enn andre. Jeg vil råde deg til å ikke la tilbakemeldignene gå for mye inn på deg (også de positive), gjør du det kan ikke kritikken såre like mye, men jeg vet at det er lettere sagt enn gjort. Jeg tror nok at det er ting og tang som vil stå annerledes for deg når du blir eldre (jeg endrer meg hvetfall hele tiden), og mere moden blir man jo med alderen. Men det betyr jo ikke at du er umoden eller en dårlig mor nå. Så prøv å ikke bry deg om haters, de er nok mest ulykkelig i sine egne liv. Folk som har det bra med seg selv og i sine liv bryr seg etter min erfaring mindre kritiske til andres liv og levesett. Du gjør en bra jobb nå, du er samboer nå. Går det skeis alt bli bra for det, holder dere sammen så er jo det bra. Og du ang å leie: jeg er “gammal” og leier fortsatt. Jeg har bodd i mange land og gjort masse selv om jeg var ung mor en gang. Noe kjedeligere enn å eie hus kan jeg ikke tenke meg, er det liksom lykken i livet? Og klager gjør du ikke, du reflekterer 🙂 god søndag

    40. Du må bare godta at folk er kritiske til at det ikke blir noe av denne psykologiutdanningen du gnåler om at du ønsker deg, når det pr i dag er å utlevere Leo i blogg som er inntektskilden din.

    41. Kan jo bare begynne med at du må være den bloggeren jeg vet om som skriver best innlegg. Og med tanke på at du nesten er halvparten av deres alder, så skulle du virkelig hatt ros! Leser bloggen din hver dag fordi innleggene dine fenger meg, og får meg til å ville lese mer. Det er det virkelig ikke mange som klarer 🙂 Du er en super mor, og du klarer og se hvordan Leo stråler på bildene. Han er heldig som har dere begge som foreldre. Stor klem <3

    42. Respekt for det du skriver!❤️ Jeg elsker virkelig bloggen din du skriver utrolig bra og sant om alt! Synes du gjør en kjempe god jobb selv om det ikke er lett å få si sin mening for tida nå.. Synes også at du er en fantastisk mamma for Leo, jeg er sikker på at han kunne ikke fått en bedre mamma som deg!

    43. Bloggen din er den eneste bloggen jeg ikke har gått lei! Har fulgt med og lest alle innleggene dine så lenge jeg kan huske. Elsker denne bloggen!

    44. Er jammen ikke ofte jeg kommenterer sånn på blogger, men nå klarte jeg ikke å dy meg. Du virner som en utrolig flott mor for Leo! Liker utrolig godt bloggen din, siden den viser et realistisk bilde av din hverdag, og at det ikke alltid er en dans på roser. Vil også få med at du skriver på en ærlig og sarkastisk måte, som jeg også bare må like! Det vil nok alltid være noen man ikke kan tilfredsstille, men det virker som du gjør en utrolig god jobb med Leo, og er sikker på at du kommer til å få en god utdanning 🙂 Jeg er like gammel som deg, og må si du virker, som du skriver selv, veldig moden for alderen! Fortsett med det gode du gjør❤️ klem til deg!

    45. Skal vist ikke være lett det her nei… Jeg liker bloggen din veldig godt og syns ikke du akkurat klager noe særlig, selvfølgelig blir man jo litt irritert når noen skal prøve å rakke deg ned på den måten! Jeg syns det er bra at du skriver om de gode dagene og de dårlige, hvis ikke så hadde bloggen virket litt falsk. Jeg styns Jeg syns du virker som en veldig god mamma for Leo og er ganske så moden for alderen! Kan nesten ikke gjøre noe annet en å prøve å ignorere de trangsynte folka der ute!

    46. Wow, jeg blir virkelig overrasket over disse ekle kommentarene, spesielt fra den 32 år gamle damen.. Jeg hadde blitt så utrolig flau hvis det var jeg som drev å skrev slike stygge kommentarer til andre. Jeg synes du er en flink blogger, og jeg heier på deg. Folk kan kalle ting klaging, men jeg kaller det blogging. En blogg er et sted hvor man får ut ting som man sitter inne med, så om man sier noe negativt eller noe positivt så synes jeg fortsatt det er bra.
      Du virker som en strålende mor, og jeg tror din herlige sønn kommer til å vokse opp med to foreldre som elsker han over alt på jord, og som alltid vil være der for han, for jeg tror han har det helt perfekt sammen med dere.
      Jeg har troa på deg og dere, og jeg tror faktisk du kommer til å ta akkurat den utdannelsen du vil, og du kommer til å klare det helt fint! Ønsker deg en strålende dag videre!
      Hilsen ei som leser bloggen din fordi hun finner det interessant å lese om, ikke fordi hun ønsker å rakke ned på deg.
      Kleeem <3

    47. Jeg digger deg! Skjønner ikke at noen gidder og kritisere andre hele tiden. Skjønner deg godt. Og de som slutter å lese bloggen din kan nå bare ha det så godt ;)du klager heller ikke så mye, så jeg skjønner ikke problemet. Din blogg, så du bestemmer jo hva du skal skrive?? Anyway så digger jeg bloggen din, fortsett med det du gjør, det er så bra!

    48. Emma: fyfaen jeg blir så irritert nå!!!
      Du trenger jo ikke lese bloggen viss du syns den er så jævlig kjedelig-.-
      Og hva er grunnen til att su absolutt skal si at den er kjedelig, når du bare kan holde kjeft og slutte å lese. Du har ikke rett til å komme her og si at bloggen hennes burde legges ned, håper at jeg aldri ser kommentarer fra deg her igjen.
      Anyways, Jessica jeg skjønner så godt at det er vanskelig for deg å høre/ lese at viss du klager så er det sånn att du klager hele tiden og viss du ikke klager så er jo alt “perfekt”. Men bare blogg i vei du så får de som ikke liker bloggen din heller bare slutte å lese.
      Elsker bloggen din uansett.
      Klem<3

    49. Fullt mulig å være sammen med ungdomskjæresten sin resten av livet! Min tante og onkel ble sammen når de var 15 år,fremdeles sammen i en alder av 55 år!
      Jeg ble sammen med pappen til mine barn når jeg var 16 og han 17,fekk første barn når jeg var 19 år og andre barn når jeg var 23. Fremdels sammen med barnefar,og har nå vært sammen i 13 år!! Noen er heldige og treffer blink på første skudd,ikke la alle som har vært uheldige å endt opp som alenemor,komme under huden på deg og ditt forhold. Alle forhold har up’s and down’s,viktig og fokusere på det gode under det “dårlige” og holde augene på lyset i enden av tunellen! Lykke til med dåp,utdannelse og eit forhåpentligvis livslangt forhold med din kjære!

    50. Hei 😊 du har en nydelig gutt.
      Jeg fikk min sønn i desember mens jeg gikk på skolen. Jeg tok permisjon 2 dager før termin (da jeg også fødte), og 5uker etterpå var jeg tilbake på skolen. Var vel 20år, og er nå 22. Min sønn fyller 2 i desember. Jeg er nå ferdig utdannet, er gift med barnefar og er lykkelig med vår lille sønn.
      Måtte jobbe hardt, gikk ut med topp resultater og ja, det var slitsomt, men ikke umulig.
      Alle mine “venner” veddet med hverandre om at jeg kom til å droppe ut og ta en lang pause, men gjett hva? Det skjedde ikke!
      Du kommer til å klare deg fint, da du virker som en smart og reflektert jente med ett stort hjerte. Du får til det du vil i livet, og vær glad for at du fikk barn tidlig, det gir deg bare en ende større grunn til å lykkes ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg