FORELSKET I TO GUTTER

Helt siden Leo kom til verden har jeg kjent på en følelse av å elske noen like høyt som jeg elsker samboeren min. Det er så rart hvordan det kan komme så raskt. Er jeg rar om jeg sier at jeg føler meg betatt og småforelsket i babyen min? Når han har lagt seg så savner jeg han, og når han ser bort på ham så undres jeg ofte om hva han tenker på. Hjertet mitt synker litt når jeg kommer på at han ikke kommer til å huske alle de øyeblikkene som vi har sammen i hverdagen nå når han er baby.

Jeg kjenner det så godt når han har vært borte fra meg, og det å se hvor glad han blir når han ser meg kan virkelig ikke beskrives. Tenk at noen kan være så glad for å se meg, liksom? Det er jo bare meg. Ikke en gang Fredrik spreller med alle armer og ben når han ser jeg kommer hjem fra byen på ettermiddagen.

Når jeg setter Leo hos Fredrik og er på vei ut av rommet, så snur Leo seg etter meg og kikker etter meg. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg synes det er så himla fint, men jeg tror bare det er godt å vite at noen trenger deg og behøver deg mer enn noe annet.

Det er så sterke følelser som settes i sving når man får babyen sin. Eller, for meg var det i hvert fall sånn. Jeg gråt fra øyeblikket Leo var født til magen min var ferdig sydd sammen etter keisersnittet. Og for å si det sånn, – det tok sin tid.

Med en gang han gjør noe nytt, så vil jeg egentlig bare rope det ut til alle jeg ser og fortelle dem hvor stolt jeg er over den lille gutten min. Jeg har virkelig fått kjenne på at klisjeene ikke bare er klisjeer, men så mye mer enn det. Det var ikke før jeg møtte babyen min jeg faktisk forsto det.

Og ingenting, og da mener jeg absolutt ingenting, slår å se Leo med pappaen sin. Det er så fantastisk å ha noen å dele alle gledene og alle de store øyeblikkene med. Jeg vet at veldig, veldig mange velger å få barn i løpet av livet sitt og at det er relativt “vanlig” (misforstå meg rett her) Men allikevel føles det så unikt.

Så på en måte kan jeg si at jeg er forelsket i to gutter, bare på forskjellige måter. Min kjære lille sønn, og min flotte kjæreste ♥

10 kommentarer
    1. Så utrolig bra skrevet!! Har selv ikke barn, men jeg kan føle det alikavell! Det må Være utrolig spesielt å ha en som er din for alltid, og som du solt kan kalle “sønn”
      Å du teite anonyme, klart folk bryr seg.. Derfor vi leser bloggen hennes.
      Stå på Jessica (vet ikke helt hvordan jeg staver navnet)

    2. Du skriver så utrolig flott, og jeg ser sånn opp til deg! Leser innleggene dine om og om igjen, og om jeg en dag skulle blitt gravid kommer det du skriver til å bli en enerom inspirasjonskilde. Jeg synes det er så utrolig fint å se at du og den flotte familien din har det så fint! <3

    3. Så klart folk bryr seg! Blir lei meg av å lese slike kommentarer..
      Rørende innlegg du skrev! Så fint å lese det du skriver om Leo, han virker som verdens søteste baby!

    4. Så fint innlegg. Og vi bryr oss.
      Og du anonyme, jeg håper det er noen som bryr seg litt ekstra om deg stakkars.

    5. Jeg liker deg så utrolig godt Jessica 😀 en av mine favoritt mammablogger selv om jeg er 21 år . du skriver Bare gode og varierrte blogg innlegg !!:D Love it ! Klarer ikke å vente til gutten min kommer , har termin neste søndag , er litt nervøs :O , men håper kanskje han kan komme litt før 😀

    6. Ja men den kan også vare.
      Kjenner ennå jeg blir varm om hjertet når mannen min og jeg treffes igjen etter en lang arbeidsdag fra hverandre.Vi har vært gift i 25 år nå og har fire barn.Har vært noen tøffe tak innimellom men det er så verdt det.
      Godt å ha en person som en kan stole fullt og helt på og som tåler at en har en dårlig dag av og til.
      Ta godt vare på hverandre og kos deg med Leo og Fredrik.
      God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg