HÅPER VI SLIPPER UNNA!

Åh, vet dere når jeg sovnet i natt? Eller, natt blir kanskje litt feil å si, for jeg sovnet nemlig i 7 tiden i dag morges. Det var helt sinnssykt med lyn og tordenvær, og de av dere som har fulgt meg lenge vet jo at jeg er helt forferdelig redd for det etter en episode for noen år siden. Jeg er veldig sikker på at jeg har nevnt grunnen her inne tidligere, i hvert fall.

Med fare for å høre veldig dramatisk ut lå jeg våken og skvatt til hver gang det lynet. Jeg nappet ut alle stikkontaktene og lå som et nervevrak i sengen. Nå i ettertid skulle jeg ønske jeg filmet det, for det hadde virkelig vært ordentlig underholdning!

På formiddagen i dag tordnet det også litt, og jeg var helt sikker på at værgudene sto klare med runde nummer 2, men det slapp vi heldigvis unna. Det ble derimot sol og varme, og Fredrik, Leo og jeg tok derfor turen ut i hagen for å plukke bær.

Er ikke den nye genseren til Leo bare helt herlig? Elsker den! Skikkelig høstgenser.

Noen timer senere dro jeg ut med Leo på en liten trilletur på torget og i sentrum, og det var deilig å komme seg litt ut. Jeg avsluttet turen med å kjøpe soft is til Fredrik og meg selv før jeg omsider kom meg hjem med en sovende Leo i vognen.

Så nå ber jeg til alle værgudene for at natten som kommer skal bli rolig og fredfull! Er det noe man må ha som småbarnsforelder så er det definitivt søvn! 

Nyt søndagskvelden ♥

17 kommentarer
    1. Amalie: Var over 20 grader ute, og han sovnet underveis så Fredrik gikk inn med han.

      Hadde selvsagt tatt på ham lue om han hadde hatt behov for det. Du trenger nok ikke bekymre deg.

      Klem fra meg

    2. Har nok ikke fått med meg hendelsen av tordenværet, kunne du ha fortalt den eller funnet igjen innlegget?
      Liker bloggen din kjempe godt og masse interessant å lese! 🙂

    3. du er et fantastisk forbilde! jeg er 16, og gravid. og lurer på så utrolig mye.. f.eks blander barnevern seg inn om man er 16 og venter barn?
      og enda et viktig spørsmål, hvor mye er engangstønaden på? kan den tas ut før fødsel?
      du har nok vært hvor jeg er nå like bekymret og nysskjerig.

    4. Hanna: Hei Hanna!

      Tusen takk for det, det var hyggelig å høre!

      Nei, det at man er ung og gravid er ingen grunn alene til at barnevernet skal komme inn i bildet. Da man noen ha meldt bekymring, altså en bekymringsmelding, på deg eller omsorgsevnen din, og selvsagt andre ting.

      Per i dag er den på 41 000,- om jeg ikke husker veldig feil. Den får alle fødende kvinner i Norge som ikke har hatt jobb de siste 12 månedene, tror jeg. Hvis du ringer dem får du garantert svar på det.

      Masse lykke til!

    5. Skal man ikke ha på lue for at barnet ikke skal bli solbrent i hodebunnen ? Trodde hvertfall det var derfor! Usikker, jeg har hvertfall alltid på lue uansett, ser at mammatilmichelle dropper lue, om det er hele tiden vet jg ikke men på bilder er han uten, så usikker på at det jeg har lest og hørt og fått beskjed om ikke stemmer ? Vet du kanskje hvorfor ?:s herlig liten tass <3

    6. Marita: Jo, det skal man – men jeg smurte han før vi gikk ut, og vi sto kun direkte i solen på bildene slik at de skulle bli fine 🙂 Det var ellers varmt og godt i skyggen, ellers ville jeg tatt på ham en lue over ørene hans. Som jeg også har skrevet lenger ned her så sovnet han under plukkingen også, så lange turen ute ble det uansett ikke??????
      Vet ikke hvorfor hun ikke gjør det, kan hende hun tar den av for å ta bildene? Er sikker på at hun passer på veldig godt hun også, men forstår du blir nysgjerrig!

      Ja, vi er så stolte ?? stor klem fra meg!

    7. Har du kunnet funnet det innlegget der du forteller om hendelsen av tordenværet? Har ikke fått det med meg.. Jeg elsker virkelig bloggen din, leser den hver dag! 🙂 og du er absolutt en god mamma for Leo, han kunne ikke ha fått bedre foreldre enn dere! <3

    8. Gurine: Hei du! Tenkte å skrive et utfyllende innleggom dette nå snart, har ikke sett etter det i arkivet her. Tror jeg bare nevnte det en eller annen gang 🙂 så følg med!

      Så utrolig hyggelig! Tusen takk <3

    9. Så fin Leo:) jeg er yngre enn deg, Jessica og jeg er ser opp til deg. Du vet hva som er rett og galt, og du dømmer ingen for noe <3 jeg er 14 år og du er mitt store forbilde. Jeg bare lurte på om du kunne ha ukens spørsmål igjen? Elsker sånne innlegg 🙂 Stå på Jessica. Du tenker bedre enn mange andre som er eldre enn deg <3

    10. Kan du skrive et innlegg om hvordan du og Fredrik møttes/ble kjent siden du bodde på gjøvik før? 🙂
      Og til alle som kommenterer at leo ikke har hatt på… slapp av, jessica tar godt vare på sønnen sin og hun ville aldri latt det skje han noe 😉

    11. Han trenger lue/hatt pga trekk også som kan føre til ørebetennelse 🙂 er ikke kun pga sol eller kulde. Dette står det om flere steder på nettet. Spesielt barn i det første leveåret.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg