EN VANLIG DAG FOR OSS!

Fredrik vil veldig gjerne at jeg skal lage flere videoer her inne, men jeg er ikke helt der enda. Hva tenker dere? Uansett fikk jeg tips for en stund siden om å lage “en vanlig dag for oss” innlegg. Til sammenligning kan dere lese mitt “en vanlig dag for meg” når jeg gikk gravid HER.

11:30 – Leo våkner og er blid som en sol når Fredrik plukker han opp fra vuggen hans! Vi holder på å justere leggingen hans ettersom han til tider sovner fryktelig sent, og det blir slitsomt både for oss og Leo i lengden. I går sovnet han klokken 22, og det er virkelig fremskritt!

Jeg kan egentlig bare forklare sånn kort: Helt siden han ble født har han selv fått styre med sovingen sin selv. Han fikk sove når han ville sove og fikk stå opp når han ville stå opp. Helsesøster fortalte oss at de pleide å ordne seg en fin rutine på egenhånd, og det gjorde han. Det gikk egentlig veldig greit lenge, fordi han kom inn i en fin rutine. Plutselig skjedde det noe, og han sovnet ikke før sent. Dette har vi jobbet med, og det er så fint å se at det gir resultater! Men han er en skikkelig syvsover likevel da. Jaja, skal ikke snakke meg bort her!

12:00 – Fredrik og jeg småkrangler om at han legger igjen sokkene sine på gulvet i stedenfor å kaste dem i skittentøyskurven. Det ender med latter.

12:30 – Vi har stått opp og spist frokost for en stund siden, og det ble rester fra gårsdagens barnedåp. Vi måtte selvsagt ha litt dåpskake til dessert! Nam.

12:45 – Leo inntar sitt tredje måltid.

13:15 – Fredrik spiller Fifa, koser med Leo, og jeg slapper av på sofaen med Sigrid.

14:30 – Vi ser gjennom gavene til Leo fordi han begynner å bli utålmodig og sutrete (Vi mistenker enda flere tenner på gang!) Han blir helt oppslukt og smiler når han får se noen av gavene han fikk på dåpsdagen sin. Noe (alt) må selvsagt inn i munnen og smakes på!

– Se på de lille bollekinnene da!

15:00 – Jeg bader Leo gull. Han koser seg og plasker rundt som aldri før! 

(Nå har ikke resten av dagen vært enda, men jeg kan jo gjerne skrive hvordan den ser ut per nå)

15:30 – Sigrid, Leo og jeg skal gå ned til togstasjonen for å ta toget.

16:30: – Jeg har vært i Sandefjord allerede en stund og har møtt ei venninne som har en liten datter på Leo sin alder. Jeg regner med vi skal finne et sted å spise, og jeg skal i hvert fall shoppe litt til Leo!

19:00 – Jeg tar toget hjem, og slapper av med Leo på toget. Han elsker å sitte på fanget på togturer, så jeg regner med han gjør det da også.

20:00 – Vi skal på butikken en tur for å handle inn til uken. Vi har blitt litt slappe med planlegging de siste ukene, men nå skal jeg virkelig ta i et tak! Det er jo så enkelt å handle inn billige middager også. Vi bruker aldri mer enn 3500,- på middager i måneden, og vi spiser faktisk veldig mye god mat også!

21:00 Jeg starter leggingen med Leo, og lager litt mat til meg selv ettersom jeg blir alene i kveld! Fredrik skal på nemlig på lan med kompisene sine, så Leo og jeg får nok av kvaltitetstid i dag!

24:00 – Jeg legger meg etter å ha sett en film eller to.

God mandag!

 

13 kommentarer
    1. Hei! Så du skrev dere pleide å spise for 3500 i måneden. Kunne du laget et innlegg om ukemenyen deres med handleliste og kanskje noe oppskrifter? Det hadde vært veldig kjekt med noen rimelige og gode mattips for to 🙂

    2. Min kar er født litt før Leo, vi begynte å legge han en halvtime tidligere av gangen, og nå legger han seg kl 1900 og sovnet av seg selv! Han får heller ikke sove etter 1630 på dagen. Så står vi opp mellom 0700-0900, kommer ann på om han er oppe å spiser om natten eller ikke. Jeg har heller ikke ammet han siden jeg ikke fikk dette til.. Det er vel grunnen til at han sovner av seg selv siden han ikke er vant med den kosen som kommer med å få pupp og sovne med den. Og vi bader han bestandig rett før kveldsmaten(han får grøt nå) så han er helt utslitt til han skal legge seg 🙂

    3. Prøv å fart litt mindre rundt på efta/kveld og start heller legging litt tidligere. Typ 18-18:30 tiden.

    4. Noen tips for og prøve og justere legge tider 🙂
      Bad han rett før du tenker at han skal sove på kvelden for eksempel 06-07 også gir du han ett godt måltid med mat. Når man bader stiger kroppstempraturen i kroppen og faller ned igjen når man er kommet ut av vannet igjen. Dette gjør at man blir litt søvnig. Noen har motsatt virkning men det er verdt forsøket vis dere ikke har prøvd.
      Demp lysene og prat mer roligere på kveldene og la han sove mørkt på kvelden og lyst på dagtid 🙂
      Syng for han i armene dine til han sovner?
      nå vet jeg at du ikke vil begynne med grøt før han er 6 mnd, men du kan jo begynne og gi han litt grøtpulver i melken etter kveldsbadet! Tro meg det funker! <3

    5. Hadde vært supert om du ga noen middagstips, for eksempel for en uke, siden du hadde et budsjett på 3500! her i huset har vi et budsjett på 5000 for meg og samboer og går gjerne litt over pga dyre middager osv.

    6. Hvorfor farter Fredrik så mye rundt på kveldene med kompisene sine? Han har blitt en far nå, og da burde han også ta ansvar med å være hjemme istedenfor at du er hjemme alene med Leo mer enn du må. Ser ikke at han sitter alene med Leo så mye på kveldstid og du er ute å farter, eneste er når du er på butikken..

    7. Mat budsjettet vårt inkludera minken på snart 5 månader er på 1700, Sparer MYE på å ta med kontanter og bare handle en gang i uken.. mattilbud appen er også genial!:-)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg