HOS HELSESØSTER!

Hei dere!

I dag hadde vi time på helsestasjonen hos helsesøster, så derfor var vi oppe ganske tidlig. Leo skulle på 5 måneders kontroll, og vi veide han, målte ham, og målte omkretsen på hodet hans. Nå veier han 8025 gram! Litt mindre enn hva jeg trodde, men han har absolutt vokst. Han har i tillegg strukket seg til 69.2 cm! Store gutten vår!

Han fikk også tatt vaksine, og det gikk som det måtte gå. Vaksinering er så viktig og høyst nødvendig! Til tross for at jeg gruet meg en del, så gikk det faktisk veldig fint. Leo sutret litt når han fikk den første, men når han tok den andre ble ting verre. Det er så vondt å se de små ha det vondt. Kjenner det langt inn i hjerterota, for å si det på den måten.

Ellers fikk vi snakket en del med den flinke helsesøsteren vår! Hun så at Leo virkelig hadde vokst og utviklet seg siden sist, og det er så utrolig godt å få høre at alt ser så fantastisk bra ut fra utsiden også. Ikke minst hvor godt det er å høre at man gjør en flott jobb som mamma! Faktisk har Leo kommet til det stadiet hvor han ligger på magen og gjerne vil reise seg. Han er jo selvsagt ikke sterk nok til det enda, men han prøver virkelig å løfte beina sine, selv om han ikke helt får med verken overkroppen eller balansen. Det er så fascinerende å se hvordan han utvikler seg så fort!

Når vi trillet hjem fra helsestasjonen fikk han seg en liten lur, og det tror jeg trengte etter vaksinen. Han har vært så flink i dag! Nå skal jeg veldig snart starte på middagen som det kommer oppskrift på senere i dag! Håper dere har hatt en bra dag hittil.

VIXEN_NOMINASJON_GIF_2

 

5 kommentarer
    1. Hei Jessica. Jeg er nok ikke i målgruppen for bloggen din, men titter innom nå og da 😉
      Jeg er en “gammel kjerring” tidlig i 40 årene, og har en datter på din alder.
      Du fortjener skryt. Jeg synes du virker veldig fornuftig og klok, og det virker som han lille vakre prinsen din har det helt supert 🙂 Du får nok mye rare tilbakemeldinger og kritikk, og jeg synes du tar det på en fin måte. La det prelle av du, er så mye rare mennesker der ute. Stå på! Og stol alltid på deg selv og lytt til magefølelsen din!

    2. Ville bare nok en gang få takke deg foråpenheten, ærligheten og motet. Du inspirerer flere enn jeg tror du er klar over.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg