Hva ville skjedd?

Gjesteinnlegg av Fredrik

Jeg har ofte tenkt på hva jeg hadde drevet med, hvis jeg hadde slått opp med Jessica, hvis jeg hadde stukket av når hun ble gravid. Hvordan forholdet til Leo, Noah og meg ville vært nå, hadde Leo kjent meg like godt igjen og smilt hver gang jeg kom for å hente han. Hadde de vært like blide og glade når jeg bærer rundt på dem som de er nå. Og sist men ikke minst, ville jeg følt samme kjærlighet til dem?

Shit ass, det er en sykt vanskelig situasjon å sette seg inn i. Forholdet til meg og Jessica kan jo ta slutt en gang (noe jeg selvfølgelig ikke håper på, eller tror) og da må vi kunne forstå hva det betyr å være aleneforeldre. Og de utfordringene som da vil komme. Det ville virkelig knust hjertet mitt å se Jessica sammen med en annen kjæreste som holder på med barna og koser med dem. Spesielt det å kun se barna innenfor en bestemt periode. Jeg elsker jo alt ved det å være far hele tiden, og vil ikke bytte det ut mot noe.

Det er rart å tenke på at jeg ikke kunne hatt samme forhold til Leo og Noah. Bare tenk hvis jeg hadde et svakt øyeblikk og stakk. Tenk så mye det hadde forandret..

– Fredrik

6 kommentarer
    1. Du over her, for noen ville sikkert livet vært bedre, men tror du Fredrik som er så lykkelig og som elsker begge over alt på jord ville ha vært bedre uten dem? Jeg har en gutt på 10 mnd han biologiske far vil ikke ha noe med han og gjøre, tankene mine surrer jeg tenker hele tiden hvordan er det mulig og kaste bort sitt egent kjøtt og blod, ødelegger for foreldrene sine så de ikke kan bli kjent med sitt egent barnebarn, onkler tanter ja en hel familie! Jeg selv var utpå når jeg ble gravid, jeg hadde et valg, jeg hadde valget med og fortsette livet jeg levde eller legge meg inn for så og ta vare på det jeg selv hadde laget! Jeg valgte dermed og legge meg inn for så og ta vare på gutten! Jeg hadde først vært litt usikker på varnefaren var to det gjalt, han ene er en narkoman han andre har jobb og helt ordenltig, der har vist seg at han ikke narkomanen er pappaen. Han sa selv, han har en familie (altså guttungen) og han vil ikke trenge meg! Hvem kan si noe sånt? Og da skjønner jeg heller ikke hvordan du kan tro Fredrik kanskje kunne hatt det bedre uten de to! Det er hans kjøtt og blod! Jeg er så stolte av dere selvom jeg ikke kjenner dere! Jeg er litt misunnelig også, jeg har en kjæreste men som har vært der siden jeg var gravid men han vil ikke stille opp sånn med lille gutten min! Så jeg savner det og vite at guttungen min vil få en farsfigur! Når jeg ser den fantastiske lille familien dere er blir jeg trist men glad! Leo har det beste i verden to foreldre som ville ofret alt for han og elsker han over alt på denne jord! Stå på!

    2. Til deg som jeg synes er så sterk og tøff. Jeg er 27 år å har selv en liten gutt på 2 år. Jeg vet hvor tøft det kan være til tider. Å jeg vet oddsen er stor for yngre å skille lag. Jeg synes du er døds tøff som ikke stakk. De fleste på din alder ville nok gjort det. Tror dere vil klare dere fint. Dere er nok litt sterkere i sammen enn dere kansje vet selv. Et skapt barn gir et bånd for livet. Ja til og med ekteskap er ikke så sterk. Det kan brytes. Stå på !ungen vil trenge deg så lenge han lever. Er ikke det en god tanke? Og når det gjelder forholdet. Gresset er skjeldent grønnere på andre siden. Bedre å fikse det som er galt i det forholdet man er i om det skulle dukke opp noe.

    3. Anonym: p piller er 99% sikkert. De resterende 1 prosentene blir gravide. Det vil si 1/100. Mange blir dessverre gravide på p piller.

      Jeg ville i hvert fall aldri livet forsøkt å bli gravid som 16-åring, og dermed gjorde jeg ikke det. Prevensjonen sviktet.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg