BABYSYK?

Går det an å være babysyk selv om du har en baby fra før av? Det begynner jeg å tro nå.

Feeden min på facebook er full av gravide, ultralydbilder og bitte, bittesmå bodyer i størrelse hamster.

En god venninne av meg har termin om veldig kort tid. Det sammen med resten av alle vennene mine på facebook. Eller, det er sånn det føles i hvert fall!

Jeg synes jo det er så ufattelig koselig, og jeg sitter limt til skjermen min og leser alle statuser som gravide skriver, alle «velkommen til verden»- delinger på facebook og det første bildet av den lille, nyfødte babyen.

Og hver gang jeg går ut av døren, så ser jeg gravide, gravide, og atter gravide.  Jeg føler jeg blir konstant minnet på at jeg ikke er gravid lenger! Og jeg klager absolutt ikke, for jeg synes jo at det er så utrolig koselig!

Jeg kan bare aldri huske at det var slik før jeg fikk barn. Eller kanskje jeg bare ikke la merke til hvor ufattelig mange babyer, barnevogner og gravidmager som møter på deg i det du våger deg utenfor hjemmet!

Heldigvis trenger jeg ikke gå lenge på gaten og misunne andre gravide og ikke-gravide med nyfødte babyer, for når jeg kommer hjem igjen sitter verdens fineste og beste baby og venter på meg!♥

9 kommentarer
    1. Hvordan kan du få et til barn om tre år, når du skal studere psykologi? Du skal få tid til alt med to barn? 🙂

    2. Man kan studere selv om man har barn 😉 Studier er ofte mer fleksible enn jobb og man har lange ferier. Får også støtte fra Lånekassen. De med barn er ofte strukturere fordi de vet at de må studere når barnet er i barnehagen og kan ikke bruke så mye tid de vil. Og man har jo også kvelder og helger.

    3. Guttemamma: De som ikke har barn kan også Være flinke slik at det kan ta til seg mye senere. Barn er avhengige av foreldre og du må tenke på at psykologi studium er sikkert krevende og trenger noen som kan lese mer en åtte timer.
      Seks år som, nesten er avhengig av at du mye tid.

    4. Til anonym: Har selv studert et krevende studium på 6 åt, og det var mange med barn der, alg fra 1-4 barn,. Alle gjorde det bra og fullførte på normertt tid.

    5. For min del har ønske om lillesøster/bror gått opp å ned… Altså babysyk. Om du bare venter noen måneder så kan det hende du og opplever at det er greit å vente😀 så hang in there. Jeg er gravid nå da, men min “baby”/eldstemann er 2 år. Jeg var veldig babysyk rundt når han var 7-8 mnd, da skulle jeg ha minst 10 babyer til, haha! Senere landet jeg litt og fant ut at det var deilig å bare nyte etbarnslivet Sålenge vi kunne, og heller få nestemann når vi følte storebror var stor nok.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg