Det verste som kunne skjedd

Hei dere. 

Først av alt vil jeg bare si at jeg er ekstremt takknemlig for all støtte jeg har fått. Jeg vet ikke hva jeg kan si for å få dere til å forstå hvor takknemlig jeg er, men dere skal vite at det betyr uendelig mye for meg. Jeg er rett og slett ganske målløs.

Så vil jeg gjerne si at jeg tåler kritikk, selv om jeg ikke skjønner hvorfor noen skal kritisere meg for et brudd. Tror du at bruddet er falskt? Javel. Tror du jeg skriver det for å få lesere? For all del, dere er alle fri til å tro på hva dere vil. Jeg har grått til jeg har spydd, og det er det siste jeg har å si om den saken.

Har jeg ikke en ærlig blogg? Jo, absolutt. Hadde jeg ikke hatt det ville jeg ikke delt dette samme dagen som det skjedde. Det er vanskelig for meg å dele noe uten å dele for mye, og det er også vanskelig å dele ting her fordi det ofte blir for lite – og derfor mye nysgjerrighet og spørsmål – og det skjønner jeg veldig godt. Jeg forstår at dere lurer. Greia er, som jeg skrev i det forrige innlegget: Dette kom like brått på meg som det kom på dere. Det var ikke mitt valg. Noen nevnte at “alt så jo så bra ut for bare en dag siden” og det var det også. Det var helt topp. Jeg kan og vil ikke gå nærmere inn på det, av respekt for Fredrik og forholdet som var.

Jeg vet ikke hva som skjer fremover. Jeg vet ikke hva jeg gjør, og jeg vet ikke hvordan vi skal gjøre det. Akkurat nå skal Fredrik og jeg bare la være å tenke på det faktum at vi ikke er kjærester lenger, vi skal fokusere på å ha det hyggelig sammen. Vi skal gjøre det aller beste for Leo, og uansett hva som skjer fremover så skal vi stå sammen. Ikke som kjærester, men som foreldre.

Leo er hos farfaren sin i dag. Jeg trengte en time-out til å bare tenke på oss, meg, og han. 

Håper dere har en god helg ♥ Jeg er heldig som har så mange gode, fantastiske lesere.

57 kommentarer
    1. Det er kjipt når det kommer brått på, men som jeg skrev til deg i deg forige innlegget, så er det bra for Leo at dere er venner hvertfall. Lykke til videre:)

    2. Jeg har ikke vært innom bloggen din på en god stund, men jeg hadde absolutt ingen aning om hva som kom til å møte meg her. Jeg leser nedover og ser ingen åpenbar grunn til dette, og jeg må ærlig si at jeg kjente en stor klump i magen på deres vegne. Jeg håper det går bedre etterhvert, og at uansett hva som skjer, så blir det til det beste for alle 3 🙂

    3. vakre deg, dette kommer til å gå bra uansett. Kanskje dere kommer til å bli sammen igjen. Unasett så har alle forhold dårlige tider og gode tider. Vi alle kommer til å støtte deg og søte barnet ditt Unasett. Så får du ha masse lykke til fremover! Dette klarer du veldig fint. Prøv å hold deg litt opptatt så stakkarse deg ikke tenker så mye på det.

    4. Stå på Jessica, ikke bry deg om det stygge andre mener om dette, du er en sterk person, og bare hev deg over all dritt. Del akuratt hva du vil på bloggen din, det er det ingen som kan stoppe deg, bare du selv ♥ stå på, heier på deg!!

    5. haha lol ok, men du er ikke ærlig når du hele tiden har skrevet at alt er fryd å gammen, noe det tydeligvis ikke kan ha hvert når han plutselig ikke vil være sammen med deg. Flere ganger har det hvert spørsmål om det har hvert slutt, og du har bare hentet deg inn og bare “neineinei, alt er perfekt”, yeah right, det kan det ikke ha hvert.

    6. Så bra at dere fortsatt samarbeider og har ett vennskap! Ikke bry deg om negative kommentarer. Du et sterk og har en nydelig liten gutt som alltid lyser opp dagen med ett smil 🙂 Lykke til!

    7. Jeg har tenkt masse på deg det siste døgnet!!! 💗💗💗 Håper du finner roen etterhvert som det hele kommer litt mer på avstand. Så er det bare å ta en dag av gangen fremover og ta den tiden du trenger på å finne ut av ting!!! 💚💚💚

    8. Du over her med det fjortisstullet ditt, du e unødvendig. Har foreldran dine lært deg ka empati e? At det e en ekstremt viktig egenskap?? For du eie det virkelig ikke. Du syns det e underholdning når nåkka fælt skjer med noen andre, da har du serriøse problema. Du kommer til å slite i livet med ei sån holdning. Og om Jessica har sagt at alt e perfekt, så e jo det mest sa syneligvis fordi ho har følt det sån sjøl, og det klare en hver person og skjønne. Om du e nu eller blir i et forhold, så skjønne man den tankegangen med en gang.
      Klem Jessica ❤️

    9. Som hun selv skriver, ditt dumme nek litt lenger eopp her. Så må du nesten lese innlegget, hun skriver at alt har vært fint den siste tiden. Og at det var et like stort sjokk for henne som for oss. Kanskje han har oppført seg helt som vanelig, men ikke orket mer. Hva vet vel vi. Hun er jo ærlig, hvor mange går ut med noe så vondt med engang? Ingen. Hun vil at vi skal slutte mer spekulasjoner owv ovs. Så hun informerer. Det var et sjokk for henne, så er nok noe med Fredrik og gjøre. Bare gi deg med og vær så jævelig frekk. Man skal ikke sparke ned de som allerede ligger nede. Tydeligvis har du ikke fått den oppdragelsen du burde ha fått. Her r ting ordner seg for deg, Jessica. Jeg forstår det er vondt. Men det blir bedre. Dumt og si det! Men det finnes mange flere fiske i havet. Og jeg håper dere virkelig fortsetter og samarbeide videre med lei! STOR KLEM TIL DEG GODE GODE JESSICA <3

    10. Har man vært gjennom et brudd vet man hvor jævlig det er og jeg har ikke en gang barn… Men sett utenfra er du så sjukt mye bedre enn han typen! Du har en flott blogg hvor du får sagt mye på en veldig fin måte – det er både gøy og givende å lese det du skriver. Og så ser du jo superbra ut – myyyyyye penere enn han som da altså er din eks, bare så du vet! Og så har du en nydelig sønn så om en stund blir dette sikkert bare bedre enn det var. Man skal jo gjennom noen ting i løpet av livet.. Sånn er det å være menneske. Go girl!

    11. uff. nei kjærligheten er ikke lett, håper du klarer å holde godet oppe å komme over dette i god behold. Sender masse gode tanker din vei! <3 vet hvor vanskelig det kan bli me kjæreste å bo sammen å barn oppi det hele.

    12. Vil ikke si at du er bedre uten han, eller at dere kommer til å klare dere mye bedre uten han eller noe. For jeg vet det ikke hjelper, og jeg vet du føler det stikk motsatt. Det er så vanskelig å vite hva man skal si, for det er ingenting som hjelper etter et sånt brudd. Men sender alle tanker til deg/dere for dette er ikke lett uansett..<3

    13. Kjære deg! <3 Har fulgt bloggen din en stund. Du virker som en kjempemoden og reflektert jente, og det tror jeg kan hjelpe deg i denne situasjonen. Jeg syntes du viser mye av det allerede, med å skjerme guttungen din fra det. Også syntes jeg det er veldig bra at du "tør" å sende han til farfar, slik at dere to, du og Fredrik kan få litt tid sammen for og tenke og finne ut av ting. Stå på, Jessica! Håper fremtiden blir lysere enn hva den ser ut akkurat nå. <3

    14. Om du har en ærlig blogg kan vi ikke si noe om, men du har selv erkjent at du skrev provoserende innlegg for å få flere lesere, jeg hr mistenkt deg for å ikke tjene så mye på bloggen som du så gjerne vil.
      Dette bruddet er uansett uartige nyheter hvis det er sant da, men slike tenåringsforhold har en tendens til å ikke vare og jeg regnet med at det var over før gutten var året. Derfor det var så dumt av dere å få barn sammen.
      Det kan komme noen gode resultat ut av dette, både Fredrik og du litt mer ydmyk og venter med å bli gravid med neste partnere før dere har bodd sammen i 3-5 år med dem.

    15. Så fint at dere har bestemt dere for å ha det hyggelig sammen
      Håper det går bra Med deg og Leo 😁👶🏼
      Og ikke hør på de som skriver kritikk til deg, det Er nok sjalue på deg fordi du har en nydelig liten sønn
      Ha en fortsatt god kveld også gleder eg meg til å lese mer Av bloggen din seinere

    16. Huff fikk helt vondt inni meg nå. Håper virkelig det ordner seg for dere på en eller annen måte. Ble helt dårlig av å lese innlegget ditt 🙁 tenker på deg!

    17. Hadde noen virkelig regnet med at et barneforhold skulle vare? Virkelig? Små unger nå til dags som knuller som kaniner fra de er 12 år!
      Ikke vindt ment til deg, men blir som latterlig oppgitt over alle som lager unger i 15 års aldern!

    18. Om de er barn snakker man ikke til dem på den måten, eller hva Thea? Voksen er ikke en alder, det er en tilstand! Disse tar det mye penere enn mange andre voksne. Masse lykke til, det er kjipt nå, men det blir ikke verre og snart er dere på topp igjen, om det så er sammen eller hver for dere❤️

    19. Lurt å vente med barn til man er voksen. Tullete av dere å få barn og leke samboere når dere er barn selv og alle vet at det aldri kom til å vare. Stakkars.

    20. hva i svarte feiler det dere over?? leke samboere? alle vet at det ikke kommer til å vare? hva er det som tilsier at forholdet til to stk på 40 år varer lenger enn et forhold hos noen som er 16?…
      dere eier søren meg ikke skam her i livet. Det er så synd at det finnes slike folk her i verden som sitter å føler seg “bra” ved å dra andre ned i møkka. skam dere, virkelig. karma is a bitch

    21. Jeg synes så synd på deg. Ikke nok med at kjæresten bryter med deg – du får stygge kommentarer på bloggen i tillegg! Håper du får god støtte fra familie og venner. Ønsker deg alt godt!

    22. Fredrik og Jessica må jeg si er ganske modene. De fortsetter hvertfall og kunne kommunisere og være voksene, de gjør det beste for barnet sitt. Dere sier de ikke skulle fått barn fordi forholdet ville ryke? Gjelder det samme meg også da kanskje. Jeg var 21 år når jeg ble gravid. Baenefar ville ikke ga noe med oss og gjøre, jwg beholdt barnet. Og ble sammen med en som har vært her for hos hele veien
      skulle jeg heller tatt abort ? Nei. Og at dere kan su noe sånt i det hele tatt, er du 16,20,30,40 så kan forholdet ryke. De er mer voksene enn alle 40 åringer jeg kjenner. De setter leo sitt behov først og det er at han kan ha to foreldre som samarbeide og kan være venner. Og ikke som andre voksene som heg vet om, son aldri prate med eksen. Så slutt og drit dere så jævelig ut.! Bare fordi dem er unge så betyr det ikke at de tok et feil valg! Drit i disse menneskene som kun skal slenge dritt som ikke stemmer. Du er flink, og jeg vet dere begge to vil fortsette og være like gode foreldre for leo ennå selvon det ikke er sammen. Stå på! Jeg beundrer deg! Og nei, det riktige valget tar du tatt. Du rikk en herlig liten sønn! Go girl <3

    23. Syns hele greia er kjempe trist! Men dere er sterke å finner nok tilbake til hverandre 🙂
      Dere som absolutt har en trang til å slenge søppel ut av kjeften, ta å skjerp dere, syns dere oppfører dere som små drittunger som ikke vet hva folkeskikk er for noe! Kjenner jeg blir irritert innenfra å ut, at det er mulig å oppføre seg sånn mot andre over nett.. Be foreldrene deres om å lære dere en gang til om hva som er greit å slippe ut fra den svære kjeften deres på nett eller hold det for dere selv! Sjalue småunger som har dårlig selvtillitt kaller jeg det!
      Sender mange klemmer til dere alle 3, dere er kjempe gode foreldre til leo begge 2 🙂

    24. Hei!
      Først vil jeg si at jeg føler med deg og vet hva du går igjennom. Ble også forlatt av barnefaren. Men jeg var så åpen med at jeg ikke hadde det bra på slutten til familien og nærmeste venner at de synes det bare ble positivt da det ble slutt. Selv nektet jeg å innse at 1 år i smerte i forhold burde ta slutt og jeg kjempet hardt for å få det til å fungere.
      Nå vet ikke jeg din situasjon her, men grunnen til mange spydigheter er vel fordi du har vært veldig bastant og sagt at dere ikke kommer til å gjøre det slutt og du har øst mye opp om dette forholdet. Jeg tenker mitt selv om jeg velger å la være å si det til deg. Når jeg har lest bloggen din så har naiv dukket opp flere ganger. Det er bra du hadde troen på forholdet men av og til må man være litt mer ydmyk og kanskje ikke så bastant i det man skriver som blogger.
      Alt i alt håper jeg det går bra med deg. Føler automatisk med deg. Håper du bruker tiden fremover og at dere tenker på guttungen! Lykke til videre, så sterk du er som person. Kommer du til å komme sterk ut i fra dette! 😉 🙂

    25. Du er heldig som har noen å lempe ungen litt over på i en slik situasjon, men du må ikke syns alt for synd på deg selv n. Mann deg litt opp å vær en god sterk mamma for sønnen din

    26. Håper alt går bra med deg og dere!!
      Jeg bare lurte på hvordan det bli nå fremover, skal dere fortsatt bo sammen alle tre?
      Eller skal en av dere flytte ut? Og isåfall hvem og hvor? Og om en av dere flytter ut, skal dere da ha Leo annen hver uke?

    27. Det fikser seg alltid for snille piker! Det vil nok fikse seg til slutt på en eller annen måte som dere alle tre klarer å leve med ❤️ Sender en god og varm klem fra Ålesund.

    28. Jeezez! Hva har skjedd med folkeskikken her til lands?! Mine foreldre lærte meg: Har du ikke noe pent å si, så ikke si det, og vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg. For noen usaklige og latterlig barnslige kommentarer som spys ut her! Nei, når jeg tenker meg om, barnslig er ikke rette ordet. Barn slenger ikke ut sånn skit, så det må være voksne damer uten særlig verdi som kommer med dette. Jessica, dette skal gå fint, selv om det nok føles tungt og vondt nå. Alle disse åndsvake kommentarene må du bare heve deg over, de som skriver dem har dessverre ikke mer vett og forstand. Ønsker deg alt godt i tiden framover!

    29. Du over her som sier at Jessica ligner på en heks: Hun har hvertfall ikke en ufølsom, usympatisk og ond personlighet som en heks, slik som du (jeg er forresten ikke enig i at hun ligner på en heks, men du tar poenget mitt). Vis litt medfølelse, eller hold kjeft.
      Har aldri kommentert på bloggen din før, Jessica, men jeg sender min dypeste sympati i denne vonde tiden. Et brudd er aldri kjekt, spesielt ikke når du ikke så det komme i det hele tatt og var så lykkelig som du så ut til å være. Var selv gjennom akkurat det samme i sommer, bortsett fra at vi ikke hadde barn sammen. Men jeg lover deg, selv om det ser mørkt ut nå, så blir det bedre.
      Mange klemmer fra meg <3

    30. Jeg blir helt sjokkert over alt folk kan finne på å skrive! Jeg har aldri kommentert på denne bloggen før, men jeg føler for å bare si i mot alle disse stygge kommentarene over her og de du tidligere har fått for det fortjener du virkelig ikke. Skulle tro folk aldri har hørt om verken sympati eller empati. Håper de som kommenterer dritt har skikkelig dårlig samvittighet. De får ingenting ut av å skrive nedlatende til andre personer.
      Jessica, stå på! Selvom det er slutt vet jeg at du vil være en flott mamma for Leo. selvom jeg ikke kjenner deg, må jeg bare si at du virkelig er helt fantastisk! Både på utsiden og innsiden.
      Mange klemmer til søte Leo og en kjempegod klem til deg, vakre Jessica.

    31. Så utrolig trist å høre, heiet virkelig på dere. Godt å høre at det ikke er noen sure miner mellom dere, for selv om dere ikke er sammen vil dere da fortsatt ha et godt grunnlag for oppveksten til Leo så lenge dere klarer å samarbeide godt, noe jeg virkelig tror 🙂

    32. Denne kommentaren blekner nok for deg når du leser de få stygge kommentarene, men sånn er livet; noen oppturer og noen nedturer. Du er en sterk og flott jente, og du kommer til å bli en enda sterkere og helt fantastisk kvinne!

    33. jeg ønsker deg alt det beste i tiden fremmover å håper du kan finne lyset i mørket <3 det er utrolig sterkt å klare å blotte seg som dette å være så åpen å ærlig for verden å jeg synes du er kjempe tøff som klarer det!
      det er kjempe fint dere skal klare å være venner å ha det hyggelig for sønnen deres sin skyld ! 🙂

    34. Lest bloggen din stort sett hver dag siden før Leo ble født. Aldri kommentert, men har lenge tenkt at du fortjener å høre at du beriker dagene mine 🙂
      Har lyst til å skrive stygge ting til alle disse idiotene som bare er ute etter å spre kvalm eller som kommer med kritikk ift bruddet. Men kan ikke synke ned på deres nivå…
      Må bare si at jeg er skikkelig imponert over åssen du takler dette her på bloggen: du skriver ingenting ufordelaktig om Fredrik, selvom det høres ut som han har gitt deg et forferdelig sjokk. Det er voksent gjort av deg, det!:) Uansett alderen din, Jessica så virker du veldig moden! Du skriver fantastisk, masse gode og reflekterte holdninger, du ofrer deg for Leo og virker som en utrolig god mor og flott person 🙂 syns også det virker som du virkelig har gått inn for å få forholdet til deg og Fredrik til å fungere og vare, og har satset skikkelig på det. Da kan ingen komme å si at dette var forventet!
      Tror du er veldig sterk, og derfor kommer du til å klare dette! 🙂
      Det er kanskje stygt av meg å si det, men syns det derimot virker litt ugjennomtenkt og barnslig av F å avslutte forholdet deres hvis det er sånn “helt ut av det blå”.. Håpe han kommer på bedre tanker!
      Sender hvertfall min dypeste medfølelse, har tenkt så masse på dette siden jeg så det! ❤

    35. Kjære anonym 17.10.2015 kl.18:00.
      Hva faen vet du? Dette har jo kommet helt ut av det blå for Jessica, og du har jo absolutt ingen verdens ting med dette å gjøre. Skaff deg for faen meg et liv!!

    36. Du er ung og har så mange erfaringer igjen i løpet av livet. Selvom du er mor, betyr det ikke at livet slutter å overraske deg på godt og vondt. Jeg sender mine beste tanker til deg og Leo, og jeg vet at en dag så vil du tenke at dette førte med seg noe positivt. Du har sannsyneligvis ikke funnet ditt livs kjærlighet endå i og med at du er så ung, men en dag vil du. Så lenge du gjør det som er riktig for både deg og Leo, så kan jeg garantere at alt ordner seg. Stor klem <3

    37. Utrolig trist å lese om deg og Fredrik. Ønsker deg alt godt videre, og håper alt ordner seg, for det gjør det før du vet ordet av det! I mellomtiden, ikke tenk så mye på det, men heller nyt tiden med Leo. Den tiden får du aldri tilbake 🙂 Når det er sakt: husk at bloggen din også er jobben din. Vi lesere skjønner at du har det tøft, men du omtaler bloggen din som en hvilken som helst annen jobb, og da må du nesten vise at den også er det. Jeg, som lærer, kan ikke ta fri fra jobben i to dager på grunn av kjærlighetssorg. Du trenger for all del ikke skrive om deg og Fredrik, men heller Leos antrekk, matoppskrift, høstbilder eller hva som helst egentlig. Dette er for all del ikke vondt ment, bare en liten pekepinne! 🙂

    38. Nei! Det er så trist! Eg begynte å grine!Håper dere får det bra i fremtiden og at det ordner seg!

    39. Men kjære jessica da:) er jo ikke rart han ikke ville mer, du ligner jo på en heks..
      Til deg som skrev dette. Jeg er sikker på at flertallet synes Jessica er en vakker jente! Om du så synes henne ligner på en heks, så er det mye bedre enn å ha en personøighet som en heks. For ikke å snakke om at du nok ikke ser så jævlig prinsesse ut selv som gjemmer deg bak en skjerm å skriver dette til en 17 år gammel jente, med en sønn og kjærlighet sorg. Dette er nok ikke noe kult for Jessica, og jeg håper inderlig at hun ikke tar til seg det dere assholes skriver til henne, for dere er f… ikke noe bedre selv. Gleder meg til dere sitter i en like ille stuasjon, for jeg sitter å ler av dere som en forskuddsgave fra meg til dere i en kjip sitiasjon. Voks opp dere! Jessica er en mer voksen person enn det dere “mobbere” er. Jeg har nettopp gått ut at vgs, og vet bedre enn dere småvoksende mobbende jævler at det ikke er så jævlig kult som dere tror. Enten om det er forpoppmerksomhet eller ikke, så får dere en ganske negativ oppmerksomhet som ihvertfall de fleste klarer seg uten. Skjerp dere og voks opp, for dere minner meg om oppmerksomhetssyke 10 åringer. Jesus.
      Stå på Jessica, du virker som en super jente og du vil klare det bedre enn du selv tror! Alt vil bli bedre med tiden, men nå er alt så trist og svart og alt kom så plutselig på deg. Lykke til masse videre, for dette klarer du!! ♥

    40. Jessica, du er en fantastisk fin jente og en veldig god mor for din nydelige sønn! Det ordner seg for søte jenter, og jeg håper du finner ut hva som er riktig for deg 🙂

    41. Hei håå…
      Jeg synes selvfølgelig dette er en trist situasjon for din del, mtp at dette var din kjærlighet. Men på en måte så ble jeg både sjokkert og ikke. Dere er jo veldig unge ennå, og ja, dere kunne holdt ut i 10 år eller mer, men som oftest så skjer det jo slik at det blir slutt mellom et ungt par pga ja, pga man er såpass ung.
      Det som er bra er at dere er voksne nok til å fokusere på Leo, fordi han er det viktigste dere har! Og dere burde være stolt over at kontakten er der og at dere “ender” som gode venner. Ikke mange som gjør det!
      Ønsker dere alle tre lykke til videre og håper dere får en lykkelig slutt enten sammen eller ikke 🙂

    42. ❤️Stakkar deg😢
      Ikke bry deg om de som skriver stygge kommentarer. Du virker som en helt fantastisk person. De er bare sjalu på deg, på at du er snill (noe de ikke er), pen & sist, men ikke minst en helt fantastisk mor.
      Jeg føler med deg, og synes ikke du fortjener å ha det så vondt.
      Men du har alltid din nydelige sønn, og alle leserne dine som elsker deg❤️
      Stå på! Jeg elsker bloggen din💛

    43. Fy faen for noen frekke menneska det fins her ute! Bare av å lese all dritten enkelte av dokker skriv fortelle mæ at her har foreldran dokker svikta og ikke oppdratt dokker riktig! Omsorgssvikt kanskje? 🙂
      Syns også dokker som sa “leke samboere” og klassifiserte Jessica og bf sitt forhold som “barneforhold” kan gi en god faen i å leke moralpolitiet og tro at dokker vet mer om livet enn ei på 16 år. Dokker kalle Jessica for barn fordi ho e 16 år? For alt vi vet så e dokker i alder av 17-40 og oppføre dokker mer som drittunga enn det Jessica og bf gjør. Skjerp dokker! Vi alle vet at når den tid kommer og dokker får barn selv så lærer de ikke om respekt, empati og medmenneskelighet hjemme så stfu.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg