en slutt på ryktene

Hei dere.

I dag orker jeg ikke flere påminnelser om at «Fredrik og jeg er jo sammen fordi det ser sånn ut på bilder», eller «Hvorfor lager du frokost til Fredrik om dere ikke er sammen?» og tusen andre rett ut teite spørsmål.

Leo er snart 8 måneder gammel, og hele sitt liv har han bodd sammen med mammaen og pappaen sin. Tenk det, hele livet hans. Det er alt han kjenner til. Han liker ikke å være borte fra mammaen og pappaen sin, eller å være borte fra en av oss. Barn merker mer enn vi tror, og jeg kjenner sønnen min inn og ut: Han merker når Fredrik ikke er tilstede. Det ser jeg på det store smilet hans som kommer frem når Fredrik kommer hjem fra jobb, eller når Fredrik kommer tilbake fra et overnattingsbesøk hos noen venner.

Leo trenger at vi tar dette langsomt. Leo trenger å venne seg til at mamma og pappa ikke skal bo sammen i fremtiden. Og da er det ikke til det beste for han at jeg hiver meg på det første toget til Gjøvik av ren egoisme. Det er i grunn ikke så mye å diskutere, ettersom jeg vil si meg rimelig sikker på at jeg vet hva som er best for mitt eget barn i akkurat denne situasjonen. Så hvis du personlig mener at det er rart at jeg spiser ved samme bord som eksen min når vi har et barn sammen, så ja vel. Da får du bare synes at det er rart.

Jeg kan lage frokost til faren til barnet mitt uten at det trenger å bety at vi er sammen igjen.

Jeg kan dra ut å spise med faren til barnet mitt (og Leo da) uten at det trenger å bety at vi er sammen igjen.

Jeg kan til og med være så gærn at jeg kan gi Fredrik en klem uten at det trenger å bety noe som helst.

Husk at man kan skjule mye. Dette er en offentlig blogg, og jeg tenker nøye gjennom hva jeg poster for at ingenting jeg poster her inne skal føre til noe negativt for verken meg selv, Fredrik eller Leo i fremtiden.

Jeg forstår om det blir litt mye brudd-snakk om dagen her inne, og jeg håper at dere ser bort i fra disse innleggene om dere synes det blir litt mye. Jeg tenker det er bra at jeg har bloggen til å få avkreftet alt av rykter og ting som blir sagt, dessuten er det godt for meg å få skrevet ut. Noen ganger føles det veldig nødvendig for meg, slik som i dag.

Jeg håper dere har hatt en fantastisk helg. Jeg gleder meg til den nye uken og alt Leo og jeg skal finne på, og selvfølgelig å få delt alt med dere her inne ♥

27 kommentarer
    1. Jeg synes at deg er veldig bra at du/dere er så voksene at dere tenker på Leo sitt beste. Jeg synes det er veldig bra at du kan spise med Fredrik, lage frokost til han og gi han en klem, selvom dere ikke er sammen så går det jo an å ha ett godt forhold for barnet skyld, det ser det ut som dere har.
      Leo er super søt, dere begge to virker som gode foreldre som tar hensyn til Leo og alt ❤️
      Ha en fin søndag kveld videre Jessica og med Leo og Fredrik ❤️

    2. Synes det er så fint at du setter Leo først i denne situasjonen. Er nok fåtallet som hadde klart det. Barna må komme først 🙂 Synes du er kjempe flink som står på for sønnen din 🙂

    3. Dette er så voksent gjort av dere begge to😄
      Dere kommer til å takke bruddet også etter at en av dere flytte.
      Leo vil få “skilte” foreldre som er gode venner. Det er fantastisk👍

    4. Har tittet innom bloggen din av og til. Jeg er mer enn dobbelt så gammel som deg, men jeg synes du skriver veldig godt og at du er mer fornuftig i tankegangen enn mange på min alder. At du og Fredrik greier å bo under samme tak selv om dere ikke er kjærester er et godt bevis på akkurat det. Dere setter Leo foran dere selv.
      Jeg er helt sikker på at du får deg utdannelsen du ønsker deg samtidig som du fortsetter å være en kjempegod mor for Leo.
      Varme klemmer til deg og keep up the good work 😄

    5. Jeg heier på deg! Synes du tar noen fornuftige valg i en vanskelig situasjon!
      Jeg får helt vondt i magen når jeg leser bloggen din av og til, for jeg må av og til minne meg selv på hvor ung du er. Du skriver så reflektert, så modent. Men så dukker det opp et bilde som i dag hvor man ser hvor ung du er.
      Jeg heier som sagt på deg. Jeg håper du har folk rundt deg som kan støtte deg når du/dere en gang tar det steget å flytte fra hverandre.

    6. Det du skriver her viser bare hvor voksen du er, hvor ansvarsfull du er og hvor mye du bryr deg om sønnen din!
      Du er en flink og god mor, Jessica! Aldri tvil på det!❤️
      Klem!

    7. Det er jo bare til bli sammen igjen, så gir dere jo barnet deres en fin fremtid. Trenger ikke sytre sånn over bruddet når det kan ordnes opp i…

    8. Folk kan si hva de vil, jeg synes du virker knallflink! Så utrolig sterk, voksen og reflektert du virker. At dere klarer å samarbeide så bra som dere gjør, er jo ingenting annet enn fantastisk! Stå på!

    9. du fortjener virkelig ikke alle de useriøse og uvitende kommentarene du får her! blir så irritert når jeg ser hvor mye folk kan få dem selv til å si -.- stå på jente! bare du vet hva som er best for dere og hva som er rett måte å gjør det på.

    10. Jeg har aldri vært sammen med pappaen til barnet mitt, men likevel er vi supergode venner. Jeg lager mat til han og han til meg. Vi klemmer hverandre og sover i samme seng. Uten at det er noe mer. Tror ikke folk som ikke har barn skjønner dette. Supert at dere klarer å være venner! Hvertfall etter dere har vært kjærester 🙂

    11. Hei! Som toppblogger vil man alltid være utsatt for kjipe rykter.. Det er vel medaljens bakside! Du er åpen og ærlig, og det setter leserne pris på, og det burde jo være med å bidra til at folk slutter å spekulere, men sånn er det dessverre ikke. Stå på, jeg er stolt av å kunne kalle meg din kollega 🙂

    12. Heisann!
      Nå er det ikke meningen å reklamere her, kun tipse! Vil bare fortelle deg at jeg har en konkurranse på bloggen min akkurat nå, dersom det kunne være interessant for nettopp deg 😀 Ellers vil jeg ønske deg en fantastisk fin søndag videre, og håper du har hatt ei strålende helg!
      Klem!

    13. 10.11.2015 kl.00.0
      Det er jo bare til bli sammen igjen, så gir dere jo barnet deres en fin fremtid. Trenger ikke sutre sånn over bruddet når det kan ordnes opp i…

    14. Du er drit nydelig og samme er sønnen din ! Utrolig hva du får til på denne alderen ( er ca like gammel som deg) Jeg kan ikke se for meg at jeg hadde klart det. Jeg hååper at du og barnefar blir kjærester igjen, hadde sikkert blitt en super familie! Men det var vel en grunn til at det ble slutt og.. Fin blogg og fine bilder :)))

    15. Blir mildt sagt sjokkert over hvor voksent dere klarer å være i denne situasjonen. Du/dere står virkelig for det valget dere tok om å sette et barn til verden, og det at dere klarer å sette barnet foran dere selv viser bare hvor gode foreldre dere er. Jeg er selv 20 år, og jeg tror faktisk aldri jeg kunne klart å leve i samme hus som eksen, så creds til dere som klarer voksenrollen og foreldrerollen med glans!!! Stå på videre 🙂

    16. Synes det er supert at dere kan sammarbeide!!:) det finnes sikkert ikke noe bedre! Håper dere kommer fram til rette beslutning, SAMMEN. Hilsen ei med to foreldre som ikke tåler trynet på hverandre…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg