JEG GJØR MITT BESTE.

Endelig er det fredag!

Jeg sitter i en nedslitt joggebukse (nei, jeg tuller faktisk ikke) med en svart stor genser og ingen sminke igjen i ansiktet etter dagen. Leo har hatt en slitsom dag med feber og hosting, men vi har likevel fått unnagjort en del julegaver. Jeg er faktisk nesten helt sikker på at jeg kunne sovnet her jeg sitter akkurat nå hadde det ikke vært for at jeg har gledet meg sånn til å skrive til dere igjen.

Leo er blitt veldig klengete nå som han er syk, så det tok oss faktisk nøyaktig 1 time og 45 minutter å komme oss ut døren tidligere i dag. Umulig? Det hadde jeg kanskje trodd hvis du hadde spurt meg for et år siden! Gleder meg til Leo blir frisk… Er så vondt å se at han er syk. Men jeg gjør alltid mitt beste, selv om jeg ikke har vært i min beste form selv i dag.

Jeg tok meg selv i å tenke på hvilken fantastisk jobb alle mødre der ute gjør med barna sine. Faktisk tenkte jeg på det når jeg trillet ned fra byen og opp til leiligheten vår, mens jeg kikket frem og tilbake på Leo som lå halvsøvnig i vognen med en leke han nesten har tygd i stykker (haha, med andre ord: han har fått et par ekstra tenner) 

Det er så lett å tenke at bare fordi det er vanlig å være mamma, så er det enkelt. Jeg kan forstå at de som ikke er mødre selv, eller de som ikke ser den jobben det faktisk er med små barn, ikke forstår hvilken jobb og hvor mange utfordringer det finnes.. Men fy flate. Det er så mange flinke mødre der ute. Hadde jeg hatt to syke Leo’er i dag tenker jeg at jeg hadde nok vært helt utslitt og på bånn, men et eller annet sted der ute i Norge sitter det en tvillingmor med to syke barn som garantert føler det samme om hun hadde bare hatt èn liten til. Vi er så flinke til å orke mer når vi må.

I dag fortjener vi en ekstra klapp på skulderen. Håper dere blir rost for jobben dere gjør, akkurat som jeg blir av dere gjennom bloggen.

Stor klem

8 kommentarer
    1. Liker du å gå i butikker med feber og forkjølelse?😨 Kanskje ta det litt med ro når barnet er sykt, og ikke farte rundt på kjøpesenter.

    2. Det å være mamma er en kjempetøff jobb!
      Men heldigvis så er den også verdens beste med sine opp og nedturer 🙂 Flink er du!
      god bedring <3

    3. Her har vi hatt planleggingsdag i barnehagen til de to eldste (5år og 2år) i dag! I tillegg har minstemann på 3mnd hatt en “harkuntenktåspisevedpuppen”-dag :p Kjenner det var ekstra godt at de alle 3 var veldig trette etter dagen, og tok kveld kl 18 😀 Lenge siden det har vært så godt å slenge bena i sofaen ! Hihi.
      Det er mange mammaer der ute som fortjener mye ros! 🙂 Og pappaer, selvfølgelig!
      God bedring til Leo! 🙂 Ønsker dere en rolig helg!

    4. Til anonym
      27.11.2015 kl.18:18
      Vet du hva? Jeg har to barn. En snart på 3 år og en på 9 måneder. Når barn er syk så er det faktisk bedre for barn å ta frisk luft og gå ut litt. Det hjelper bedre å gå ut et eller annet sted en gang om dagen.
      God bedring til Leo!

    5. Anonym over her.
      Såklart, en tur ut i frisk luft har alle godt av. Men et febrig barn har ofte vondt i hodet og er slitent det også. Akkurat som oss voksne. Ikke det gøyeste å være med i butikker da. Ikke så frisk luft inne i butikker.

    6. God bedring til Leo! Du virker som en god mamma!
      Hvor har du kjøpt gavepapir / bånd forresten? Var utrolig fint 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg