LIVET ER URETTFERDIG

Jeg sitter med Leo på fanget.

På tven dukker det opp en lykkejeger. En 6 måneder gammel lykkejeger.

Hun ligger i armene på moren sin, akkurat som Leo gjør i mine. Forskjellen er bare at de akkurat har kommet frem til havnen etter en lang flukt fra krig, mens Leo og jeg akkurat har kommet hjem fra en tur på butikken.

Mens klærne hun har på seg er gitt fra frivillige fordi hun frøs når hun kom frem, hun hadde ikke nok klær på seg da hun ankom, har Leo og jeg vært på klesshopping og kjøpt inn 2 poser med nye klær til ham. 

Forskjellen er at mens jeg har hatt stående 2 bokser med morsmelkerstatning og 3 middagsglass til min lille gutt, har denne jenta kanskje aldri følt seg helt mett.

 

Leo ble født for 8 måneder siden i verdens rikeste land, og for 6 måneder siden ble denne jenta ble født inn i krig og flukt.

Det er forskjellen. Og ingenting annet.

16 kommentarer
    1. Meget bra innlegg bortsett fra at jeg lurer på en ting.. Hva skal Leo med alle klærne du kjøper? Han kan jo ikke få brukt halvparten.. Og er det virkelig så godt betalt å være blogger? Du shopper jo stort sett hver dag, eller er det foreldrene dine som fortsatt “før” på ei som skal være “voksen”? Unormalt shopping spør du meg.

    2. Så bra innlegg. Syntes at der er viktig at me tenker på dette..folk tar alt for gitt. Mens me egentlig burde sette stor pris at me er så helige. Og hjelpa dei mindre heldige 💖

    3. Æ vet ikke helt om æ e for lettrørt, eller hva? Men jeg begynte å felle noen tårer etter å ha lest dette inlegget. Håper at hun har hadd hvertfall noen lykkelig øyeblikk i livet, til nå. Men når hun blir eldre har hun kanskje kommet til et nytt og fredelig oand der hun bor 8g har mest fine ting i vente. Men når hun er så lita kommer hun ikke til å huske alt d vonde, så lenge det ikke foregår ennå. Ønsker d3n lille jenta og søte leo en fin framtid kanskje etter hvert har livet blitt mere rettferdig for jenta og leo har d fint allerede

    4. Anonym: Anonym: Hei!

      Betaler klærne til sønnen min selv, ja. Er selvstendig og tjener mine egne penger.
      Nå har vi (som jeg også har nevnt) måtte kjøpe inn en del bodyer fordi han har vokst ut av nesten alle bodyene vi hadde!

      Og takk for at du synes det! Synes det var et viktig tema å ta opp 🙂

    5. Egoistisk sagt, for dette var faktisk en sak som vi mennesker landet over kunoe Være med på å påvirke. Dersom jeg ikke svarer på den kommentaren du svarer til dette er det fordi, du er ikke annet enn jente som ble gravid og ikke Gjør noe fornutig. Tenk å bli mor i en så ung alder

    6. Veldig bra skrevet! Verden er så urettferdig, og ofte er det ekstra vanskelig for oss i land som for eksempel Norge, som har så lyst til å hjelpe, men at det ikke er så lett. Selvfølgelig er det mye man kan gjøre som er til hjelp for flyktningene som kommer, men personlig vet jeg ikke hvor jeg skal henvende meg for å få muligheten til å hjelpe. Man skulle jo aller helst tatt vare på alle de som opplever krig i dag, men det er jo helt umulig.
      Innlegget ditt fikk meg til å tenke på at selvom man så gjerne vil hjelpe, så er det ikke alltid like lett. Stå på videre, og prøv å overse de negative kommentarene som blir lagt igjen her <3

    7. Er flott innlegg var det☺Du er utrolig reflektert til å være så ung!Og jeg merker jeg bare blir irritert over alle sure kommentarer du får over her…Er det virkelig noe dere tenker dere har rett til å bry dere om?Hvilken måte hun tjener penger på?
      Du virker som ei flott jente med bein i nesa!Og det trenger du virkelig for å takle alle kommentarer😊

    8. Utrolig bra skrevet! Blir stadig imponert over det du skriver. Du skriver så følelsesladde og godt reflekterte tekster! Super fint bilde av deg og Leo <3

    9. Heisann! Jeg lurer på en ting. Hvorfor ammer du ikke? Ikke at det er gale at du gir morsmelk erstatning. Men jeg har en gutt på 7måneder og ammer samtidig som han får grøt og middagsmat. Men melken min blir på en måte ikke mindre. Uansett om jeg ammer lite en periode så er de sprekkfulle.. Jeg lurer bare på hvordan du greide å slutte å amme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg