«ER DU GRAVID DU NÅ ELLER?»

Det er mai måned og så varmt ute at jeg nesten koker over. Jeg har akkurat løpt langt for å rekke spray-tan timen min på hudpleiesalongen i sentrum. Jeg står avkledd i undertøyet mitt rett før hun skal begynne å spraye meg før hun spør:

Vi kom inn på noe barnerelatert og hun så keisersnitt arret mitt like før.

“Ja, for du er gravid nå eller?” Før hun kikker ned magen min.

Jeg frosset til. Ai, ai, ai.. Jeg visste at jeg ikke hadde mistet alle babykiloene mine siden det på dette tidspunktet kun var 2 måneder siden Leo hadde kommet til verden, men likevel. Jeg ville helst bare le høyt, men til slutt konkluderte jeg med at hun kom til å føle seg litt dum likevel – så da smilte jeg bare lurt og sa at jeg hadde en sønn på noen måneder.

 

Så med det lærte jeg noe veldig viktig denne dagen: Aldri anta eller spør noen om de er gravide. Vent til de (eventuelt) sier det selv 😉

(For det var ikke akkurat tidenes selvtillit-boost, nei!)

9 kommentarer
    1. Trur ho så på d som mere komisk, enn at d va så fælt ;p
      Mamma sporte meg samme spm her om dagen, måtte spørre tilbake KOFFER hahah

    2. Maser litt igjen jeg 😛
      Ønsker meg så ille et innlegg om trening og kosthold! Jeg trenger å få bort graviditetskiloene og tilbake med selvtilliten! I tilegg så er det sikkert flere som skal spise sunt og trene etter nyttår, så synes et innlegg om det hadde passa bra 😉
      Grunnen til at jeg har så lyst til at akkurat du skal skrive om det er fordi du er ærlig. Du vet litt om hva som skal til for å få vekk litt ekstra. Har googla masse, men der leser man alltid om de som har 10 apparater hjemme og vært syltynne uten å gått gjennom et svangerskap!
      I alle fall, ha en fin dag <3

    3. Linnea: Hei Linnea!

      Ja, jeg har startet på et slikt innlegg! Tenker det kommer i løpet av en uke nå 🙂 Skal være så ærlig jeg kan, jeg har vel egentlig utsatt det litt tidligere fordi jeg vet jeg kommer til å få mye pes for det. Men takk for at du maser litt, det er nødvendig! 🙂

      Klem, ha en fin dag du også <3

    4. Nå fikk jeg litt dårlig samvittighet for at jeg har masa. Jeg vil ikke at du skal få masse hat kommentarer, synes du får unødvendig mye fra før av! Heldigvis er du sterk og klarer å stå opp og snakke for deg selv..

    5. Linnea: Nei, herregud! Det går helt fint! Vil gjerne skrive innlegg om dette fordi det er mye forespørsler om det, både her og på facebook 🙂 Så da får kritikerne bare scrolle forbi innlegget, jeg må jo ta hensyn til hva leserne mine vil lese om! <3

      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg