FOR EN STYGG UNGE DU HAR

Jeg fatter ikke hvordan noen kan kalle enkelte babyer stygge!

Altså, greit. Jeg skal ikke pakke det inn: Babyer er også mennesker og har forskjellige utseende, og det er ikke til å stikke under en stol at noen babyer er søtere enn andre. Men likevel forstår jeg virkelig ikke at noen kan kalle noen babyer stygge?!

Alle babyer er ikke nødvendigvis helskjønne og fantastisk nydelige, men alle har liksom en egen sjarm. En sjarm og utstråling bare babyer har. De er jo så utrolig små og søte! Helt uvitende om alt som foregår i verden og kjenner kun til sin egne lille verden med mamma, pappa, kos og mating. Klarer ikke å fatte at noen synes enkelte babyer er direkte stygge, og får vondt bare av å tenke på det. Håper aldri noen må oppleve at noen kaller babyen sin stygg, da er jeg i så fall flau på vedkommende som har sagt det sitt vegne. For en grusom ting å si.

 

Leo hos farmoren sin, hvor han faktisk er i kveld og koser seg ♥

Dessuten tenker jeg at et fokus på utseende fra fødselen av umulig kan være særlig sunt. Det er så viktig å rose barna og babyene våre for annet enn “Åh, du er såå søt og fin”

29 kommentarer
    1. Synes å d e grusomt å si..
      Har sett bloggere som har fått sånt i komentarfeltet..
      UANSETT om man ikke har sansen for moren, ikke la det gå utover en liten unge! Å kalle det kjæreste noen har stygg, er grusomt slemt. De som virkelig er stygge, er de som sier sånnt..

    2. Fordeom alle babyer har forskjellig utseende(noe som er en selvfølge?!) Så er jo alle babyer hel skjønne!!

    3. Jeg kommenterer sjelden blogger, men akkurat her må jeg faktisk kommentere litt, rett og slett fordi jeg ikke klarer la være.
      Jeg håper du vet at personen som kalte Leo stygg bare gjorde det på for å få en reaksjon fra deg. Enten de ønsket å såre deg, eller bli omtalt i et eget blogginnlegg.. Gud vet. Men 1) Leo er LANGT IFRA stygg, og 2) ingen normale, oppegående mennesker sitter vel og kaller barn stygge?
      Vedder på at vedkommende var en stygg unge selv. Og en enda styggere voksen.

    4. Oldermoren min kalte meg for en stygg baby dagen etter mamma å pappa kom hjem fra sykehuset å hun så meg ligge i baggen!
      For jeg hadde like langt hår som en 3-4 åring har i dag når jeg ble født, mamma kunne ha sløyfe i håret på meg, lage fletter osv,men hun sa at de som er stygge når de er små blir pene når de blir voksne !
      Mamma fikk alltid stygge blikk når hun skulle på kontroll med meg på helsestasjon, å noen var så frekke at de sa høyt at den ungen der må det være noe galt med! Nettopp fordi det ikke var normalt å ha så mye hår som jeg hadde når jeg var liten! Jeg var hos frisøren første gang bare 1 mnd gammel 😛

    5. Enkelte personer må skjerpe seg, helt enkelt og greit. Synes du den babyen er litt mindre fin, hold det for deg selv. Alle er forskjellige, men likevel perfekte på sin egen måte.
      Uansett, du har ingenting å være redd for. Leo er nydelig, og er en liten prins. Ha en fin dag videre, søteste du.
      Bra blogg du har, og jeg blir like glad hver eneste gang det kommer nytt innlegg

    6. Altså greit nok at dem e små, men bare så dem vet så er nybakte babyer utrolig skjønne!
      Greit nok at dem ikke forstår, men alle sammen er perfekt på hver sin måte! <3
      Sånn sier man bare ikke, det virker bare at de som sir sånt til mammaen til babyen ikke skjønne kor liten hjerne dem har! De burde tenke før ord kommer ut av kjeften <3
      Elsker bloggen din Jessica, du har en utrolig skjønn unge som du skal være stolt over, men det vet æ at du e! Leo e heldige som har så fantastiske foreldre som dæ å Fredrik!
      Ha en nydelig kveld!

    7. Leo er en av de nydeligste ungene jeg har sett. Det vil alltid være noen som synes noen barn er penere enn andre, men så klart alle er nydelige på sin måte.
      Om noen snakker sånn om barnet ditt må du bare overse det. Alle normale folk vet at alle barn er nydelige!
      Leo har dessuten noen helt fantastiske øyner og et smil som lyser opp en tung dag for meg! Jeg følger deg på snapchat og elsker å se hvor fint dere har det sammen og hvor glad Leo er.
      Jeg har en liten gutt på snart to år som jeg elsker over alt på jord og i mine øyne er ha verdens peneste. Et barn er unikt og perfekt på sin måte og det skulle jeg ønske alle andre kunne se også!

    8. Amanda: hva i HELVETTE?? Synes direkte synd på deg som er så stakkarslig at du får deg til å omtale et uskyldig nydelig barn på den måten. Du må virkelig ha noen ubearbeidede traumer. Stakkarslige nettroll.

    9. “Amanda” eller hva du enn heter: ærlig talt, for en vanvittig unødvendig kommentar! Du kan ikke være riktig navla, dra hjem til mammaen din å be henne lære deg folkeskikk.
      Leo er nydelig, Jessica! Og helt enig med deg, alle babyer har sjarm på hver sin måte, babyer er noe av det skjønneste som finnes.

    10. Jeg synes faktisk alle babyer er like søte men veldog forskjellige, noen er søt fordi dem er stor, andre små, morsom, langt hår, ingenting hår, krøller, rett bustete hår osv. Men jeg må jo innrømme at de som står meg nært og jeg er glad i synes jo jeg er søtest og forstår jo at andre synes de dem er glad i og står dem nærmest er søtest. Tror de fleste foreldre alltid vil synes at dems barn er det fineste og det er helt greit for meg. 🙂

    11. “Amanda”, se deg selv i speilet. Er du fornøyd med det du ser? Ikke? Neivel, da skal du værtfall ikke kommentere andres utseende. Vær bedre enn det.
      Leo er nydelig! Håper du ikke tenker så mye på de negative kommentarene. De som skriver uhyggelige ting sliter som regel med noe selv. Tro meg, jeg vet!
      Stå på! Heier på deg!

    12. Kjære små blå, for på måten dere skriver er dere neppe over 16. Man må ikke ha hverken problemer med seg selv eller traumer som ikke er utarbeidet for å mene at ett barn er stygt, om dere tror det er det nok noe feil. Leo er ikke stygg, overskriften til innlegget er stygg og måten å dra lesere på er idiotisk, men hva mer kan man forvente seg av barn?
      Jeg og min venninnegjeng irriterte oss nok engang over denne ekstremt selvopptatte frøkenen, og beklager for dere som nesten fikk hjerteinfarkt her.

    13. takk for alle støtte fra fine og snille lesere!

      For første gang i historien har jeg måtte se meg nødt til å slette en kommentar. Lille gutten min er nydelig. Har du behov for å si noe stygt om sønnen min på 10 mnd kan du klikke deg ut. Han kan ikke en gang forsvare seg selv. Hva slags menneske er man om man kaller et barn stygt offentlig. Uff, glad jeg ikke er deg “Amanda”

      At du kritiserer meg for overskriftene mine er greit
      At du ikke liker meg er også greit
      At du ikke liker bloggen min er helt greit (forstår egt ikke hvorfor du skal lese den da, men?)

      At du lar overnevnte grunner gå utover barnet mitt når det er meg du heller burde gå løs på, er ikke greit. Ta møkka di og stikk, finner meg ikke i personangrep.

      “Det er når vedkommende går på utsende at du vet hun har tapt diskusjonen”

      Tar vare på ip adressen din. Blir det noe mer dritt eller personangrep fra deg blir det politiet ASAP. Og tro ikke at jeg ikke er villig til å legge masse penger og energi i saken om at noen går på utseende til barnet mitt.

      Igjen, takk til dere fornuftige mennesker her. Alle voksne vet at man ikke skriver slikt om andres barn offentlig, så merkelig at “Amanda” beskylder andre her for å være umodne.

    14. Har ikke lest hva “Amanda” har skrevet,men slike som han/henne er grunn nok til å la være å eksponere barn på nett.

    15. ANG innlegget ditt om at det ikke bare er innvandrere som voldtar mest her, bra du mener dette men jeg er relativt uenig med deg her.Du må huske på en viktig ting når det kommer til innvandrere/flyktninger. De fleste Menn fra midt østen har et helt forvrengt syn på kvinner “that’s it” De fleste har ikke mye respekt for kviner og da serlig norske.
      Vil bare gi deg en link til dagens nyheter. Om nettop en kvinne som ble forsøkt voldtatt i oslo i helgen av to IKKE norske menn, hun ble slått i annsiktet og hodet, og de rev opp skjørtet hennes men hun hadde heldigvis klart og komme seg bort og fikk ringt politiet. ” disse to mennene er fortsatt ute og går rundt”
      http://www.nrk.no/norge/kvinne-overfalt-pa-majorstua-1.12766104
      Mitt beste selvforsvar tips er skaff deg hund og gå med noe du kan beskytte deg med ute.
      JA vær litt ekstra skeptisk til mørke utenlandske menn, vær generelt skeptisk til de du ikke kjenner egentlig 🙂

    16. Fy faen! Det er så jævlig barnslig å banne men nå måtte jeg bare! Hvem i helvete er så tankeløs å kaller en liten baby eller ett lite barn for stygg? Personen er enten barneløs eller dum, det finnes ingen måte og forsvare slik oppførsel på. Ett lite forsvarsløst barn som er nydelig fra topp til tå! Jeg er selv mamma til en gutt på 1år og hadde noen kalt mitt barn for stygg hadde jeg flydd i flint. Jeg som voksen kan godt ta i mot dritt men og gå løs på ett lite barn er det laveste man kan synke! Håper karma biter vedkommende i ræva! Du er en flott mamma jessica og jeg må si at man overhode ikke merker at du er 16 år. Mulig du ble brått voksen med mammarollen men ingen skal få innbille deg at du er en dårlig mor ol bare fordi du er ung. Måtte bare si det da jeg har tenkt på det flere ganger etter å ha lest innleggene dine.

    17. Linn: Helt vilt at noen gjorde det. Ble helt sjokkert her jeg satt!

      Tusen takk for støtte, setter pris på så mange fine ord <3

      Synes det er vondt at noen ser seg nødt til å gå løs på barnet mitt fordi de har noe i mot meg som person/blogger. Leo har ikke akkurat gjort noen noe, annet enn å smile på bildene jeg tar av ham.

      God klem

    18. Skjønner ikke at noen gå til angrep på en forsvarsløs liten baby! Hvem sier sånne ting om andre sine barn? De kan ikke være helt kloke i hodet. Leo er en skjønn og nydelig gutt som sikkert vil bli en storsjarmør når han blir eldre 🙂 Amanda, voks opp.

    19. Kan ikke skjønne at noen kan omtale en baby for annet enn vakker. Jeg har i allefall aldri sett annet enn vakre babyer. Husker til og med en venninne som kommenterte det: var ei som hadde fått baby, jeg sa, som alltid, at babyen var vakker. Du synes alle babyer er vakre du. Ja, jeg gjør faktisk det. Kanskje ikke alle synes alle er like vakre, men jeg synes det. De har så rene, fine trekk, så myk fin hud, så uskyldig og hjelpesløs. Er de ikke vakre? Da tror jeg du trenger nye øyne.

    20. og kalle en liten baby for stygg,er forferdelig, men Leo er bare så nydelig 🙂 hadde bare blåst i den som sier sånn, de har det ikke godt med seg selv

    21. “Amanda”, jeg er faktisk over 20 år. Du sa jo nettopp at han var stygg? Høflige mennesker kommenterer ikke slike ting

    22. Tror noen trenger et spark i ræven! For Leo er aldeles meg ikke stygg på noen som helst måte. Han er jo helt forferdelig nydelig! Smelter hver gang jeg ser et bilde av han. Stå på, og ikke la hjerteløse mennesker som denne “Amanda” la deg knekke!

    23. Husk at det også er din oppgave å skjerme han fra slikt. Han er forsvarsløs og burde ikke bli utlevert for hele alle heller.. En av grunnene er jo at slike ting kan skje (ikke din feil at noen synker så lavt!), men du vet jo hvor slemme folk er på nett. Syns du burde revurdere utleveringa av han og heller la han være i fred. Gutten fortjener jo ikke å bli utsatt for dette 🙁

    24. Anonym: Selvfølgelig fortjener han ikke å bli utsatt for det, derfor slettet jeg kommentaren:-) Har også tidligere uttalt i kommentarfeltet at den dagen jeg legger ned bloggen skal alt av kommentarer slettes først.

      Klem. <3

    25. Jeg kan tenke at en unge var “stygg”, helst hvis de er nyfødt, og kan godt finne på å si det til kjæresten min. Folk har jo lov å tenke hva de vil, men å si det til foreldre eller folk som kan bringe det videre til foreldrene er jo helt unødvendig og bare slemt. Har man ikke noe pent å si trenger man ikke si det 🙂

    26. Jeg fikk slengt i meg på 2.juledag at om det var “det stygge avkommet til Kato” kan si det sånn at jeg ble forbanna på onkelen til min kjære! Dattera mi er nydelig, og sånn sier man faktisk ikke om man tuller eller mener det! (Dette var da ment som en spøk og skulle vær morsomt?!?!)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg