VET IKKE HVA JEG SKAL SI.

Jeg sitter og slapper av. Det er sent. Jeg er sliten etter en lang dag med en del trening og alt annet som hører med å være hjemmeværende mamma. Jeg tenker på alt fra hva vi skal ha til middag i morgen, til om jeg egentlig har vasket den genseren som Fredrik spurte om jeg hadde, og som jeg helt påståelig sa at jeg definitivt hadde gjort. Jeg tenker på at jeg egentlig skulle gjort både det ene og det andre, men prøver å ikke la det stresse meg når det likevel er så sent uansett at jeg kan ta det i morgen. Det hjelper selvfølgelig ikke på stress-følselsen av at jeg skulle gjort det for lenge siden – men litt hjelper det. Litt.

Jeg legger meg ned og scroller på facebook. Ser alle som er så glade og lykkelige, og kjenner litt på følelsen av dårlig samvittighet fordi jeg ikke er kjempe-super-lykkelig hele tiden. Jeg vurderer et sekund å gå i seng, – rett før jeg kommer på at jeg ikke kan det, Leo er jo våken og Fredrik skal på jobb i morgen og kan i hvert fall ikke ha ansvar for han da. Jeg tenker igjen på klesvasken jeg skulle ha hengt opp to timer tidligere, og kommer på at jeg ikke har funnet igjen favorittleken til Leo. Den jævla samvittigheten, ass.

 

 

I enden av rommet hører jeg “Skal vi vinke til mamma?” i typen hviske-stemme, trolig har noen visse glemt at jeg hører fryktelig godt. Jeg snur meg mot enden av rommet og der sitter de og vinker til meg. Leo inkludert.

Det er plutselig ikke så jævlig å ikke ha hengt opp den klesvasken lenger, for å si det sånn.

11 kommentarer
    1. Ida: Ikke sant! Ja, gjør det hver dag. Vet det er helt “vanlig” (sånn sett) å få barn, men jeg setter så pris på familien min. Vet liksom ikke hva jeg skal si eller hvordan jeg skal si det for å få dem til å forstå hvor mye jeg setter pris på alt.

      Klem<3

    2. Du er så god, og det er helt normalt men forsatt jevnlig følelse , men kanskje litt godt å at vi skal unne oss litt dårlig samvittighet? , for en kles vask kan henges opp! Så bruk tiden på familie å deg selv , husk sønnen din vokser så fort , det gjør ikke kles vasken ! Å igjen du er en superhelt , å supermamma!

    3. Hei Jessica. Jeg har sagt det før og sier det igjen, du gjør en super god jobb som mamma 🙂 men jeg har et spørsmål, er du like flink å ordlegge deg verbalt som skriftlig? Jeg synes du skriver så godt til å bare være 17 år gammel! 🙂 ha en fin dag!

    4. Mari Sandnes: Hei Mari!

      Da må jeg bare få takke så mye igjen! Er alltid så hyggelig å få kommentarer når de er så innmari koselige:-)

      Jeg føler at jeg er veldig flink til å snakke for meg, hvis jeg skal få skryte på meg noe:-) Men jeg elsker jo å skrive da, så gleden kommer nok tydeligst frem her.

      Ha en god dag!!<3

    5. Hei! Ville bare si tusen takk for at du blogger. Du er en av de (veldig) få bloggerne jeg kan lese uten å rive meg I håret, du virker så utrolig jordnær. Endelig en som brenner for viktige ting med en nyansert syn på verden. Det er mange bloggere som har noe å lære av deg!

    6. Så skjønn Leo er
      Eg synes det virker som i bloggen din med meningene dine rundt om hvordan du tar vare på Leo virker veldig bra og du gjør en god jobb og Fredrik med å ikke gå i fra hverandre selvom dere har Leo sammen
      Leo er eg helt sikker på vil være kjempe stolt av sine foreldre som tar godt vare på han og det vil han nok
      Ønsker dere alt godt i livet
      Og en fin dag kos dere masse 😃

    7. Hei! herregud så stor leo har blitt 🙂 har fulgt med på bloggen din helt siden du var gravid, så at du skrev at fredrik ikke kan ha ansvar for han da. Jeg lurer litt på hvorfor du mener det? jeg skjønner selvsagt at du er hjemme med barnet osv.. Men barer lurer litt på hva du tenker rundt det at faren tar barnet på natten sånn at mor får sovet også byttet man når typen er hjemme fra jobb.. Hva tenker du når du skal ut i jobb etterhvert? Hvem skal ta leo på natten?
      mine veninner har typer som bare legger seg også sitter man der med babyen som kanskje får tenner og ikke vil sove og du skal selv på jobb og er møkk trøtt hehe.. hvorfor jeg lurer er fordi jeg er på din alder så er spennende og lese hva du tenker om ting 🙂
      Ha en fin dag og kos dere masse!
      klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg