TANKENE OVER PÅ NOE ANNET.

Hallo alle sammen!

Det har jo plutselig eskalert de siste dagene i kommentarfeltet, og jeg vil at dere skal vite at jeg aldri har forsøkt å legge opp til spekulasjoner med intensjoner om å gjøre nettopp det. “En viktig avtale” og at jeg er kvalm kan være veldig mye annet enn at jeg har tatt abort, eller at jeg er gravid. Jeg har skrevet tidligere her inne at jeg har vært kvalm, og da var det ingen som reagerte. Men nå er det plutselig et “garantert tegn” på at noen av dere mener jeg er gravid. Jeg vil ikke kommentere ryktene ytterligere og håper det kan respekteres. Jeg har det ikke noe bra nå. Og hvis noen av dere absolutt ikke klarer å dy dere, så vær så snill å hold en hyggelig tone i det minste. 

Derfor skal jeg legge fokuset nå i dette innlegget på noe annet! Jeg har laget verdens beste spaghetti bolognese i dag, og dere må love meg at dere prøver den! Jeg garanterer at dere liker den, altså. Nesten i hvert fall 🙂

Det du trenger er:

En pakke sjalottløk (Disse selges på coop, og koster kun 15kr!) Da bruker jeg alle i pakken untatt en.
Ca en halv kinesisk hvitløk
Salt 
Pepper 
 En og en halv spiseskje mørk kjøttbujong blandet ut i kokende vann (Ops! Her bruker jeg ikke alltid absoutt alt, men smaker til så det ikke blir for salt men at det likevel blir nok smak)
Sjampinjong eller annen sopp (her bør du bruke fersk!) Jeg kjøper en kurv fra Coop som koster 15 kr, og da bruker jeg 6-7 stykker. Disse er perfekt i størrelse, og ikke verken for store eller for små.
Spaghettini eller spaghetti (her foretrekker jeg spaghettini, den er tynnere og smaker etter mitt skjønn bedre)
Smør til steking
Litt mer enn et halvt glass original dolmio spaghettisaus
Litt mer enn en halv pakke med knuste tomater
Sukker, sukrin eller sukrilett. Har ikke forsøkt med noe annet enn sukker, men da trenger du i hvert fall i overkant av to spiseskjeer med sukker! Gi meg gjerne beskjed om noen av dere finner den perfekte mengde med sukrin eller sukrilett, så kan jeg fylle inn her.
Sitronsaft fra en kvart fersk sitron
Revet parmesan

2 og en halv spiseskje ketchup 
400 gram karbonadedeig eller kjøttdeig. Her bruker jeg karbonadedeig, og anbefaler å bruke det.
En skvett matfløte (Kan sløyfes)

Finkutt sjalottløk, hvitløk, og sjampinjong. Start med å helle en god del smør i pannen, før du tilsetter den finhakkede hvitløk-og sjalottløken. Dette setter du på ganske høy varme slik at de blir gyldne i pannen. Når all løken i pannen er gylden, tilsetter du karbonadeigen og peprer og salter. Når karbonadedeigen er brunet, tilsetter du sjampinjongen. Når den også er gylden, tilsetter du litt av buljongen og litt smør – Her kan du være forsikitig med mengden i starten og heller ta på mer om retten trenger mer smak til slutten av koketiden (buljongen altså)

Når dette er gjort kan du sette på kokende vann og spaghettinien. Kok etter anvisning på pakken, og hell av vannet. Husk å salte vannet, men ikke for mye!

Deretter tilsetter du sitronsaften, sukkeret, og ketchupen – Før du tar i litt over halve glasset av dolmiosausen, og samme mengde med kuttede tomater på boks. Etter den har kokt i 15 minutter på medium varme tilsetter du litt parmesan som er revet og lar det smelte inn sammen med en eventuell skvett med matfløte, om du har det stående.

Og nå kommer det viktige! Jeg har lært at det er uhyre viktig å smake når du lager mat. Smak på retten og hvis den er for salt, tilsetter du litt matfløte. Om den er for søt, tilsetter du mer syre (Altså sitron), og hvis den er for sur (Noe tomatsauser har lett for å bli) så tilsetter du mer sødme (Altså sukker)

Når du har balansert dette kan jeg love deg at det smaker helt fantastisk! Om du ikke kjenner at den er spesielt salt kan du gjerne tilsette litt mer av kjøttbuljongen på slutten, for det gir også veldig god smak og er noe jeg også pleier å gjøre. Tilsett også litt mer pepper i samme slengen.

La den småkoke i 20 minutter. Den tåler fint å stå mindre også, men bolognese kan jo gjerne stå en stund og koke.

Server gjerne med revet parmesan på toppen!

Nå kommer den etterlengtede tacoslalaten dere har ventet såå lenge på denne uken også, så dere kan glede dere til flere gode oppskrifter fremover!

Håper dere liker den <3

70 kommentarer
    1. Takk for fin oppskrift 🙂 Og jeg håper du får det bedre med tiden, og at du ikke lar disse trollene prøve å knekke deg. Fordi du har jo allerede bevist at du er sterk, utrolig sterk. Og jeg skriver dette for å minne deg på det <3

    2. Anonym: Din jævla idiot! Du kan faen ikke si sånt! Stakkars Jessica! Leste du ikke innlegget? Fyf at det går ann! Se til helsike å skjerp deg!

    3. Anonym: Tar med meg dette tip politiet i morgen grunnet bruk av skjellsord 🙂 Og du? Du hvorfor kalle meg opp på bakgrunn av et rykte som du ikke vet om er sant eller ikke? Er ikke det litt tullete?

    4. Herlighet, hva om alle bloggerene tok med seg stygge kommentarer til politiet.. Nei, svelg heller den og bruk energien din på noe annet:-) Tror også du sparer deg for en litt flau situasjon på politistasjonen

    5. Marielle: Så snill du er! Ikke tenk på det, tenker det blir stille fra den kanten der når vedkommende får bot av politiet. Er ikke første gangen vedkommende har skrevet noe stygt, så han eller hun har fått sjansen til å roe seg ned og må ta konsekvensene av å skrive stygge ting til andre på Internett. Synes i grunn veldig synd på dette mennesket, foreldrene har i hvert fall ikke gjort jobben sin.

      God klem

    6. Anonym: Gjør ikke det med alle kommentarer, da hadde jeg nok hatt lite tid til annet. Når det foregår over tid derimot (fra samme person vel og merke), er det mobbing og definitivt noe alle (ikke bare bloggere) skal stå i mot. Jeg støtter i hvert fall ikke mobbing og tar avstand fra det. Gjør jeg ikke noe med mobbingen mot meg, er jeg med på å si at det er greit.

    7. Håper ting ordner seg for deg og dine. Må være helt lov å ikke dele alt på bloggen, alle burde vise respekt og ha forståelse for det. Du har en nydelig gutt og virker som en utrolig god mamma og person. Stå på. Sender gode klemmer din vei.

    8. Anonym: Finner det for øvrig litt provoserende at du snakker om noe du ikke aner noe om. Hva i alle dager vet om hva denne personen (som jeg kjenner igjen fra ip-adressen) har skrevet om meg tidligere?

      Jeg løper ikke bort på politistatsjonen så fort jeg får en stygg kommentar altså, om det er det du tror? Hadde faktisk satt stor pris på om du hørte med meg først før du trakk konklusjonene dine. Jeg pleier å være veldig tålmodig selv med de som truer meg på livet, men når det kommer gang på gang og jeg gir dem sjanser så kan jeg faktisk ikke tolerere alt. Ved å ikke gjøre noe med mobbingen, er man med på å si at det er greit.

      Du får synes akkurat hva du vil, men synes du virkelig det er pinlig å anmelde noen som gjentatte ganger har kalt deg opp og skrevet fryktelig mye stygt til deg over tid?

      Og hadde du synes at dette var like flaut om det hadde vært i virkeligheten?

      Beklager om du synes jeg virker litt krass, det er overhode ikke meningen – jeg ble bare veldig satt ut når du mener det er flaut at jeg anmelder noen som har mobbet meg over tid?

    9. Anonym: Det håper jeg også 🙂 Jeg synes også det må være mulig å ikke dele alt på bloggen uten at det skal ta helt av.

      Tusen takk for det, det betyr veldig masse for meg.

      God klem

    10. Dere som sier at hun er gravid, tenkt på at det kan være mye annet, foreksempel mensen. Selv blir jeg dårlig( feber/kvalme, vondt og ømt forskjellige steder. For å ikke glemme helt sjukt sukker syk! Må ikke alltid være graviditet, når jeg var gravid fantes det ikke tegn til sukker kikk, kun tomat kikk. Så la vær å spekulere så mye om at Jessica er gravid..
      Maten så forresten kjempe god ut:) du er kjempe flink.

    11. Anonym: Så man skal tåle mobbing og trusler om man jobber som blogger? Seriøst? Det er faktisk akkurat det du sier da, i så falll. Jeg tåler ALT av kritikk, og det synes jeg at jeg viser gang på gang. At noen kaller meg for hore, og denne gangen kjøttskalle – er IKKE greit. Mener du at kjøttskalle er kritikk da eller? For om jeg bare hadde fått kritikk og kun det hadde jeg jublet av glede hver dag! Det kan jeg love deg 🙂

      God klem!

    12. Tror nok de vil råde deg til å velge ny jobb ja. Det er vel allmenn kjent at man som blogger er utsatt for hets og stygge kommentarer? Tror absolutt ikke politiet bruker ressurser på å finne et nettroll, de vil nok helle anbefale deg å stenge kommentarfeltet/slutte:-) Syns heller du skal fokusere på å ikke henge deg opp i de stygge. Hvis det ikke er noe sant i det er det vel ikke noe å bry seg med? Det er jo bsre en person sin mening

    13. Anonym: Nei, det tror jeg nok ikke altså.

      Du skriver at “Det er vel allmenn kjent at man som blogger er utsatt for hets og stygge kommentarer? ” Men gjør det hetsen OK da eller? Er det greit så lenge det er en allmenn fakta? Selvfølgelig er det ikke det. Kritikk står jeg og tar i mot med åpne armer, men ingen skal måtte tåle å bli drapstruet og hetset, vel? Blogger eller ei.

      Jeg synes ikke jeg henger meg nevneverdig opp i et. Det er kun et fåtall jeg har tenkt til å anmelde, og noe av det kommer av redsel fordi jeg er blitt drapstruet. Hvordan ville du følt det om det hadde vært deg? Ville du tenkt at det var greit?
      Og skulle du ha skiftet jobb når det ikke hadde vært deg som var problemet? Problemet er jo mobberne.
      Hvis du ble mobbet i din jobb, hadde du følt det rettferdig og rett at det var du som måtte bytte jobb, og ikke de? (For å prøve å få deg til forstå hva jeg mener)

      Jeg vet vel veldig godt selv at jeg ikke er en hore eller en kjøttskalle, men det at er noens mening gjør det vel ikke greit?

      Forestill deg dette: Det er noen du kjenner som kommer til deg og forteller deg at de blir mobbet. For eksempel på skolen. Vedkommende forteller deg at de blir kalt kjøttskalle, hore og forjævlig stygg. Dette skjer ofte, og det er samme person som gjør det hver gang.

      Hadde du svart vedkommende med det samme du svarer meg med nå da? At “Hvis det ikke er noe sant i det er det vel ikke noe å bry seg med? Det er jo bare en person sin mening”

      Virkelig?

    14. Vel, jeg vil ikke akkurat si at jeg vil anbefale en ny arbeidsplass da det dessverre har seg slik at det nesten alltid er en form for mobbing på nesten alle arbeidsplasser den dag i dag, dessverre. Men jeg er enig i det at når en fast person skriver stygge/upassende kommentarer gang på gang så er det selvfølgelig viktig og si ifra om det for det blir faktisk gjort noe med eller lagt inn i systemet. Den beste måten er og si ifra, er i hvertfall det jeg ønsker om sønnen min noen gang skulle blitt utsatt for hetsing/mobbing. Hvordan skal man ellers kunne forebygge det? Dessverre er det også slik at det er vanskelig og få slutt på siden nesten ingen velger og lære og ta til seg folkeskikk den dag i dag. Det er flott du tar dette videre Jessica, det er det rette. Det man ønsker selv fra sine barn må barn få lære av foresatte. Slik er det nemlig. Og for og ikke glemme alle som snakker om denne såkalte “graviditeten” så ikke uttal dere før dere sitter med fasiten på bordet og selv om dere en dag kanskje hadde hatt en fasit på om ho hadde vært eller ei så anbefaler jeg og la vær og stikke nesen i privatlivet til enkeltpersoner som dere ikke har noe med og gjøre i det heletatt. Ha en fin kveld videre.

    15. Suzann: Takk for en godt skrevet kommentar, Suzann! Dette var fint å se.
      Jeg mener også at det er det rette å ta det videre hvis det går veldig langt. Jeg vil jo aller helst ikke anmelde noen, men jeg klarer å se når det har gått så langt at det er nødvendig.

      Ha en fin kveld du også! Håper alle leser din kommentar.

    16. Det er jo helt latterlig at du ikke bare kan avkrefte ryktene hvis det ikke er sant eller at du ikke vil at det skal bli snakket om. Så kan du heller komme tilbake når du er i bedre form eller klar for å fortelle.
      Føler du gjør dette for å skape spekulasjoner og klikk, og det syntes jeg er å synke ganske lavt, dessverre. Du har alltid hatt en blogg som i det minste viser verdigheten av å begrense clickbaiten, men nå bygger du jo bare opp til hvor dårlig du er og nekter å si svare leserne dine.. Skjønner at ting er privat, men da kan du bare la være å skrive om at du er dårlig og lage spekulasjoner..
      Faktisk nesten sjokkert over dette, er så ufattelig barnslig og dårlig av en ellers utrolig god blogger!

    17. :): Du har helt rett til å mene det 🙂

      Tror nok du kommer til å forstå etter hvert 🙂 Prøver ikke å legge opp til noe. Hadde jo vært galt om jeg hadde løyet om grunnen til at jeg ikke er i stand til å blogge så mye også. Da er det vel bedre at jeg er ærlig og kan si noe, selv om jeg ikke har mulighet til å si alt.

    18. Jeg synes det er flaut at det er så mange som tør å skrive så frekke og slemme ting til deg. Jeg blir virkelig provosert og synes det er urettferdig. Selv har jeg ligget flere dager å vært kvalm og i skikkelig dårlig form, jeg har vært fysen på så mye rare ting, men jeg er da ikke gravid av den grunn. Synes det er dårlig gjort å spekulere og å prøve å skape rykter, noe privatliv må du jo få ha! Jeg synes du er veldig flink og sterk, som i det hele tatt klarer å være så åpen og flink med Leo. Jeg er selv like gammel som deg, men hadde aldri klart din jobb! Stå på, du er flink <3

    19. . Har du fått drapstrusler så anmelder du, er du utsatt for nettroll så vær heller trygg nok på deg selv å hold det for god til i det hele tatt svare og mate dem.. Du har faktisk makten til det. Folk er proviserte for de tror du er gravid.. Sier ikke at det er rett, sier bare at det vekker sinne hos folk, for mange ser på det som utrolig uansvarlig i den situasjonen du er.. (Og nei det var ikke for å åpne en ny debatt på om det er ansvarlig eller ei).. det er jo i grunn du som tar skade av det, nettrollene gir vel faen.. Så slutt å mat dem heller, overse er nøkkelen:-)

    20. Okei.. Dette er jo bare enda et bevis på hvor falsk du er? Jeg har skrevet til deg en gang før, og det var ift kroppsdebatten og at jeg mente at du dro den i feil retning. Det her er jo latterlig, hvorfor juger du om drapstrusler av meg? for det stemmer VIRKELIG ikke

    21. Anonym: Tror du misforsto grovt, les gjerne den aktuelle kommentaren en gang til! Jeg mente IKKE!!!!!! at du hadde drapstruet meg, men at det skjer titt og ofte og at det er flere som har gjort det.

      Jeg har ikke skrevet at du har drapstruet meg. Jeg skjønner ikke hvor du tar dette fra, du må ha misforstått.

    22. Sjelden jeg kommenterer blogger, men leser mange. Vil bare si at du virker utrolig reflektert og oppegående. Sønnen din er helskjønn. Hilsen godt voksen og imponert tobarnsmamma 🙂

    23. Skjønner ikke hvorfor folk fortsetter å kommentere som de gjør når du ber dem pent om å la være. Kommenterte tidligere i dag, men har også sendt deg en mail. Ønsker deg en god kveld.

    24. Hei. Blir helt sjokkert over enkeltes kommentarer. Konstruktiv og seriøs kritikk eller kommentarer med tips og “råd” er en ting, men hjelpes meg – har man ikke noe fint å si eller bare lager “kvalme” med å spekulere og kritisere, nei da mener jeg vedkommende kan ti stille. Klarer du å overse trolla så gjør det – det er ihvertfall ikke deg det er noe galt med. Men, det er jo grenser hva du kan klare å overse også da – det har jeg full forståelse for. Stå på Jessica – synes du er flink både som mamma og blogger. God bedring – også håper jeg du snart føler deg bedre. God klem til deg.

    25. Helt alvorlig, dere som skriver at politiet kommer til å fortelle Jessica at hun må skaffe seg en annen jobb.. Henger dere med i dagens samfunn eller? Jobben hennes er ikke problemet her. Problemet her er de som mobber og kommer med trusler over nett. Hadde dere hengt med i dagens samfunn, så hadde dere også vist at netthets er alvorlig, og noe politiet selfølgelig kommer til å ta seg tid til. Hvis Jessica føler for å ta mobbing i form av kommentarer med til politiet så la henne. Mobbing er mobbing, uansett form. Man blir fortsatt like såret, og har all grunn for å velge å gjøre noe med det – selvsagt!!
      Jessica, jeg synes du er en kjempe flink blogger og du gjør jobben din super bra! Du framstår også som en veldig, veldig smart jente!
      Klem til deg 🙂

    26. Cathrine: Dette gjorde veldig godt å lese, Cathrine. Tusen takk!

      Dere skal vite at jeg er ekstremt ydmyk og takknemlig for at jeg har dere som lesere. Tusen hjertelig takk.

      God klem tilbake.

    27. Er det mulig.. Folk her mener altså at så lenge det er lett å drive med mobbing siden man har et kommentarfelt, så er det greit.. Greit å mobbe siden det er så lettvint.. Det er jo helt på jordet. Gå til politiet du Jessica, de kommer til å ta deg på alvor 🙂 Og du gjør det rette, ingen tvil om det.
      PS: oppskriften der SKAL jeg prøve, så utrolig god ut!! Håper det går bra med deg <3

    28. Herregud att det går ann å skrive sånne kommentarer til jessica!! Hva feiler det dere for noe? Vist ikke jessica har lyst til å avsløre noe som ikke er sant så gjør hun ikke det.. Jessica fortjener ikke alle de unødvendige stygge kommentarene dere holder på med!! (Altså dere anonyme) man kan ha vondt i magen selv om man IKKE er gravid!! Man kan ha mensen, eller mage plager… Finn heller på noe annet å gjøre isteden for å skrive sånt…
      btw. Den oppskriften skal jeg prøve jessica, det så utrolig godt ut, ser ut som du er ganske flink til å lage mat, og det er jo også bra for Leo! =)
      Klem =)

    29. Nei det er faktisk ikke bedre at du er ærlig og sier litt men ikke alt. Da er det bedre å la vær og blogge en dag eller to og ta en spansk en når du føler deg bedre og si at det har vært hektisk hjemme eller noe i den duren. For det greiene her er bare et rop om klikk og oppmerksomhet uansett hvordan du vrir og vender på det..

    30. Anonym: Da beklager jeg at du føler jeg tok feil valg ved å la være å blogge noen dager. Men dette er tross alt min blogg, og mitt valg. Men beklager selvfølgelig om du føler at jeg skulle gjort det annerledes. Du hadde forstått om du hadde vist hva jeg går gjennom nå, det kan jeg love deg.

      God klem

    31. Nei, uff, nå var det mye stygt her. Det er litt utrolig egentlig at folk råder deg til å bytte jobb fordi ANDRE folk prøver å ødelegge for deg. Trakassering på arbeidsplassen andre steder er jo skandale, hvorfor er det ikke likt med blogg? Bare fordi man tror man er anonym? Uff, jeg synes det er direkte fælt at de mener du ikke skal få jobbe med det du er god til. Jeg synes også det er fint at du går til politiet når samme person kommenterer stygt ofte, fordi vi må skjønne at dette har konsekvenser.
      Jeg håper det ikke går for mye inn på deg, fordi jeg vet det selvfølgelig går inn på deg, du er jo et menneske, men bare det ikke blir for mye. Jeg vil ikke at bloggen din skal bli en negativ ting for deg, fordi du gleder så mange folk med hyggelig lesestoff 🙂
      God klem fra meg

    32. Men altså, det eneste som er noe å kritisere her er jo at dette overhodet ikke er en bolognese!! Sikkert kjempegodt, men å kalle dette for bolognese blir jo å kalle sykkel for en bil! 😉
      God pastarett eller jessicas snadder eller hva du vil, men ikke bolognese!!
      Resten av dramaet og stygge kommentarer kan dere spare dere for, dette er ikke stygt ment, kun konstruktiv kritikk!

    33. E: Hahah! Dette lettet veldig på humøret i hvert fall. Er det ikke bolognesesaus? Hva er bolognese da da? Dette ante jeg ikke, så takk for at du sa i fra 😀

    34. Ene skrev her at du legger opp til det ettersom du ikke bare avkrefter ryktene, så besvarer du med at du ikke vil lyve om noe heller. Hva er det du prøver å si der? Akkurat der la du jo ganske opp til at du er gravid? Det er vel bare å avkrefte ryktene om de ikke er sanne? Folk går jo berserk her av den “simple” grunn at du ikke vil kommentere det ytterligere.
      Håper du ser på IP at jeg ikke har kommentert her tidligere, så du ser jeg ikke er en av de som henger deg ut. For det prøver jeg virkelig ikke på, synes du heller bare bør prøve å formulere deg tydeligere 🙂 Virker ikke som du helt ser det selv, “kjenner” deg godt nok via her at du er bedre enn det.
      Håper du ikke tar dette feil! Du er ganske så bra, skjønner du.

    35. Anonym: Jeg vil ikke svare på ryktene. Vær så snill å respekter dette. Jeg har skrevet flere ganger tidligere her inne at jeg har vært kvalm og at jeg har hatt viktige møter, men aldri i verden har det blitt så mye styr som nå. Angrer som en hund for at jeg nevnte det denne gangen. Hadde jeg visst hvilket styr det skulle bli hadde jeg aldri nevnt noen verdens ting. Tenkte bare at ærlighet varer lengst. Vil helst avvente å svare på noen rykter, håper det går greit. Jeg går gjennom noe veldig tøft nå.

      Mente i den kommentaren du drar frem at jeg ikke ville lyve om at jeg følte meg dårlig, og at jeg tenkte det var best å bare skrive det istedenfor å komme med en løgn om hvorfor jeg er dårlig til å oppdatere om dagen.

      Tar det ikke feil, men håper vi kan la dette ligge nå. Dere forstår jo at det ligger noe bak dette og da skal det respekteres at jeg ikke vil kommentere det ytterligere nå.

      Ha en fin kveld og takk for en kommentar som var skrevet på en hyggelig måte!

    36. Hvorfor så sint om hun hadde vært gravid igjen? Ser ut som Leo har det bra og ser ut som han har det trygt økonomisk også. Hva vet vel vi om privatlivet hennes? Hun kan jo ha flere hundre tusen på konto og muligheten til å ha flere barn. Hun vet best hva hun takkler, ikke vi. Hennes valg er hennes valg. Lær dere å bli inspirert av det positive hun skriver, ingen kan styre livet hennes uansett. For alt vi vet kan Jessica sitte i Spania på et hotell.
      Liker dere ikke barnesnakk, se heller på alt det andre hun blogger om. Jeg blir inspirert og glad av mye det hun skriver. Om jeg ikke liker noe, blar jeg forbi. Gjør det dere også.

    37. Skjønner ikke hvorfor folk må blande seg inn. Du har på ingen måte noen plikt til å verken bekrefte eller avkrefte noenting som helst. Det må kunne gå an å skrive en kommentar på at man føler seg uvel uten å måtte utdype det. Din blogg, du bestemmer. Folk bør ta seg litt sammen og slutte å være så innmari nysgjerrige og barnslige. Nå gjør dette bare en vanskelig situasjon verre. Heier på deg!!

    38. Om hun er gravid har ingen her krav på å vite. Å at folk mener det er så jævla dårli gjort å “legge opp til” at hun er det, er så latterlig. La oss si hun er det da?! Ikke alle vil fortelle det tilig i svangerskapet. Barnsli å tro dere kan gi henne et ultimatum om hun er det eller ikke. Dere har ikke krav på å vite en dritt!
      Man kan være dårlig, ha lyst på ting å sikkert gjøre 100 ting gravide gjør, uten å være det også! Om hun er det eller ikke så er det hennes sak! Er dere så nyskjerrige at dere blir slemme fordi hun ikke forteller? Da burde foreldrene deres dra ut stikk kontakten til nette , for ja, jeg regner med dere ikke er over 15 år? Lykke til vidre i live sånn som dere er .. Herregud altså
      Over til noe positivt; du er fantastisk jessica <3 kan si jeg ser opp til deg, selv om jeg er eldre enn deg! Du er smart å god, å det ser man! Om du er gravid eller ikke ønsker jeg deg lykke til med alt, leo, bloggen, ting på privaten osv , du er sterk <3

    39. Di er så sterk Jessica! Selvom vedkommende kommer il å få en bot ser det ikke alltid det hjelper :/ Jeg beundrer deg virkelig og ser veldig opp til deg! Jeg er blitt en fast leser av deg og beundrer virkelig måten du skriver på og ting du skriver om! At du tørr å åpne deg såpass for oss fremmede, og det er helt sykt at folk skal bli så jævlige mot deg da du gjør alt bra! Du fortjener det ikke! Ingen gjør det! Du er kjempe sterk! Stå på! Forresten så syntes jeg du virker som den PERFEKTE mammaen til Leo! ❤

    40. Jeg skjønner at det er vanskelig og utrolig kjedelig når folk skriver så mye stygt. Og jeg skjønner godt hvorfor du velger å anmelde vedkommendes kommentarer! Jeg håper de stygge kommentarene gir seg i fremtiden. Du har en fantastisk blogg og du virker som en enda mer fantastisk mor og menneske! Stå på, du er tøff❤

    41. Du med kommentar nr to her. Har du det bra med deg selv? Mulig du skulle tatt deg en tur til legen? De fleste hoder består vel av tja… bla kjøtt? Og en del annet. Ditt da? Består det av tre eller? Legen kan sikkert fastslå det.
      Om hun får to eller fem unger før videregående er da overhodet ikke noe du blir å slite med. Ikke skal du føde dem, ikke skal du oppdra dem, for det klarer Jessica helt sikkert selv, hun har massevis av ressurser, det vises på måten hun tar seg Leo på. Så len deg tilbake og pass godt på hodet ditt, uansett hva det er laget av.
      Dette er ikke en kommentar for å bygge under ryktene om en evt graviditet, men kun et svar til en som er usedvanlig ufin.

    42. Oppskriften der skal jeg definitivt prøve, det så kjempegodt ut!
      Jessica, jeg har så stor respekt for deg. Alt du har klart som bare 17(!) år gammel, det er jo helt fantastisk. Du er mitt forbilde. Jeg ser opp til deg! Som både blogger, person og mamma. Du fortjener ikke de stygge kommentarene i det hele tatt, og det er helt riktig av deg å anmelde verstingene. Hadde politiet brydd seg mere om dette skulle alle stygge kommentarer blitt anmeldt, men det er min mening.
      Uansett da, så vil jeg takke deg for all den jobben du gjør med bloggen din så vi lesere har nye innlegg å lese hver eneste dag. Takk for at du er en god mamma, og viser det på bloggen så andre kan se og lære. Takk for at du er utrolig god på å skrive, så jeg kan lære å skrive bedre. Takk for at du er så åpen å ærlig. Takk for at du er du!
      Og til slutt vil jeg si; Du og Fredrik har skapt en helt nydelig sønn! Og jeg vet at han får en super oppvekst, for han har fantastiske foreldre.
      God klem fra meg!<3

    43. Huff ,
      Så mange slemme kommentarer det er her da da;(
      Konstruktiv kritikk er ok , men mobbing er absolutt ikke greit og skal ikke bli tolerert på noen som helst måte. Jeg forstår att det kan være lett og la seg rive med når man skriver til noen på nett og er uenig med dem , men viktig og tenke seg om før man skriver , og ikke bli usaklig og slem.
      Jeg skal være ærlig og jeg har noen ganger har blitt revet med og gått litt over streken , Ikke til deg ( håper jeg ) Men det har nok skjedd att jeg har vært litt skarp mot andre tidligere. Nå tenker jeg meg godt om før jeg skriver en kommentar , og det anbefaler jeg andre også og gjøre.
      Ord sårer så mye mer enn man tror ! Og det er faktisk utrolig vondt og vite att man har skrevet noe urettferdig til noen , etter hvert som man blir eldre så vil man da som regel angre. Det man ikke kan si face to face bør man heller ikke skrive.
      Ønsker deg alt godt Jessica!😊 Forstår att du har en vanskelig periode , ivareta deg selv og del det du selv ønsker selvsagt.
      Klem

    44. Hei Jessica!
      Oppskriften ser kjempegod ut! Den skal prøves:)
      Jeg synes du er kjempeflink og tøff Jessica, og håper du føler deg bedre snart og at dagene dine blir gode:)
      Støtter deg veldig i å anmelde mobbing og drapstrusler! Sånt må få en konsekvens!
      Klem til deg

    45. Jeg har følgt bloggen din i ett år nå og har både latt meg irritere og imponere. Mest av alt imponere !! Imponert over hvor moden og reflektert du er og hvor utrolig sterk du er. Stå på – Leo kunne ikke hatt en bedre mamma! Når det kommer til spaghetti bolognese, så er det en tomatbasert spaghettirett som det finnes utalligge oppskrifter på, så du e jo helt klart innafor 😊 Min variant e ikke så ulik din, men jeg bruker soyasaus istedenfor kjøttbuljong og så bruner jeg gulrot, sellerirot og bacon sammen med kjøttdeigen. Nydelig det også 😊. Håper kvelden din ikke ble ødelagt igår og at du klarte å kose deg sammen med deg og dine 😊

    46. Hei Jessica.
      Jeg har fuglt med på bloggen din siden starten og har hele tiden syntes bloggen din har det lille ekstra som de andre ikke hadde: du var så ærlig og jordnær. Ihvertfall virket du sånn. Men i det siste har jeg følt at du har blitt mer og mer som de andre bloggerne, noe jeg synes er utrolig dumt. Et eksempel er at i innlegget du skrev om pels og at du har imot pels, og i tillegg syntes andre ikke burde bruke pels. Der skrev jeg en kommentar om at du måtte først være sikker på at du ikke har noe som er teset på dyr eller noe som helst pels eller ull før du kunne uttale deg om hvem som får bruke pels eller ei. Den kommentaren slettet du. Jeg vil bare spørre hvorfor? Jeg slengte ikke hat til deg på noen som helst måte, det kunne aldri falt meg inn da jeg ellers har kommentert fint på innleggene dine. Men jeg måtte være kritisk til pels innlegget, for det finnes for mange som kaster stein i glasshus. Håper jeg faktisk kan få svar på dette.
      Hilsen en fast leser

    47. Anonym: Hei!

      Det innlegget du snakker om ble slettet, dermed ble kommentaren din (og også andre støttende kommentarer) borte fordi jeg skrev innlegget på nytt, fordi jeg forsto selv at jeg gikk til personangrep i pels-innlegget istedenfor å gå til angrep på sak. Jeg sletter aldri kommentarer og dette er jeg villig til å gå fryktelig langt for å bevise, fordi det er noe som er viktig for meg.

      Innlegget ble postet på nytt en liten halvtime senere, så her er linken om du vil kommentere på nytt (jeg svarte deg for øvrig sist også , men vet ikke om du fikk med deg det før innlegget ble borte?)

      http://jessicaenerberg.blogg.no/1454329383_trenger_du_den.html

      Kjempefint om du hører med meg neste gang før du beskylder meg for å ha slettet din kommentar med mening. Jeg synes jeg har vist ganske lenge nå at alle får kommentere hva de vil.

      God klem og tusen takk for at du følger med på bloggen!

    48. Henriette: Hei Henriette!

      Så koselig at du synes det! Og hyggelig å høre at du vil prøve oppskriften 😀

      Klem tilbake, og tusen takk for at du la igjen en hyggelig kommentar.
      Ha en fin dag!

    49. Anonym: Og så glemte jeg å takke deg for at du har lagt igjen mye fine kommentarer! Kjente deg igjen her, så håper du vet at jeg setter pris på det 🙂

    50. Altså unnskyld meg, men nå må jeg bare kommentere. Hvordan mennesker kan skrive så mye rart er merkelig, men Jessica jeg håper du aldri tar det til deg! Du gjør det rette med å gå til politiet, du lærer her fine Leogutten hvordan han skal opptre om slikt skjer han. Du er en god mamma.
      Én ting folkens. Hva om Jessica er gravid? Utenfor livmoren f.eks? Hun må ufrivillig ta det vekk? For GUD, hun har vist at hun klarer fint å ha barn. 1 eller 2.
      Før dere slenger ut at “jesuskristus du er gravid SÅ uansvarlig” – tenk på om hun faktisk er gravid, men går igjennom noe så forferdelig som å miste barnet sitt. Jeg ber dere tenke lengre en nesetippen. Det er lov skjønner dere.
      Og til dere andre som braser ut “HVORDAN I HELVETTE KAN DERE STYGGE DRITTUNGER SI SÅ MYE STYGT, dere er ekle og stygge!”
      Det er ikke så mye bedre. Vær så snill, opptre fint på nett, dere kommer så mye lengre.
      Stor klem fra 21 åring som er mamma til en 1 åring, og som er mektig imponert over Jessica!

    51. Jeg blir virkelig litt kvalm av å lese noen av kommentarene oppfor, selv om jenta er kvalm trenger hun ikke å være gravid! Er hun gravid med nummer to er hun ikke en pappskalle! Politianmelder hun grove kommentarer kommer ikke politiet til å verken le av hu eller si hun må finne seg en ny jobb! Få dette inn i hodet!
      Hun er en god blogger, BLOGGER! Som igjen vil si at hun ikke trenger å dele privatlivet med oss! Vi kan ikke lære barna å ikke mobbe når vi er de verste selv!! Skriv noe positivt eller la være å kommenter! Å for all del slutt å skriv dumme ting på nett, det ødelegger til slutt bare for dere selv!
      Stå på, du virker som et godt menneske og en utrolig god mor til lille vakte Leo.

    52. Takk for svar, veldig fint å vite at du ikke er feig og faktisk står opp for deg selv! Fortsett slik, vi trenger gode bloggere som deg. God bedring, håper alt snart ordner seg for deg. du får ta vare på den fine lille familien din enn så lenge og de må ta vare på deg.

    53. Anonym: Ja, det er utrolig viktig for meg og jeg ville aldri ha slettet kommentarer fordi noen stiller kritiske spørsmål, det må jo selvfølgelig få være lov 🙂

      Det varmer at du sier det! Tusen takk, altså 🙂 Jeg skal gjøre så godt jeg kan!
      Ta vare på deg selv du også!

    54. Henriette: <3 <3

      Kjenner at jeg blir så takknemlig og utrooolig ydmyk når jeg leser støtte-kommentarene deres. Jeg føler meg så verdens heldigste, og det er virkelig ikke noe jeg bare sier altså! Tusen takk, alle sammen!

    55. Hei! Jeg må bare spørre deg om hva du mente med “foreldrene har ikke gjort jobben sin” i kommentaren din lengre oppe?… Hvorfor skal man alltid skylde på foreldre så fort et menneske lirer av seg noen tragiske ord? Det er faktisk ikke alltid foreldrenes feil, og de kan heller ikke sitte oppå ungene sine 24/7. Dette kan også være en voksen dame/mann.. Det blir helt feil av deg å komme med en sånn kommentar. IKKE SKYLD PÅ FORELDRE!! Dette er ikke ment som hat, men det provoserte meg ganske kraftig. Jeg har selv vært vitne til foreldre som har vært fantastiske med barneoppdragelsen og alt som følger med, men vil det si at barna aldri vil komme med en eller flere stygge kommentarer? veldig sjeldent. Så jeg sier det igjen; Helt feil av deg å skylde på foreldre.

    56. Hei jessica jeg er mamma til en gutt på snart 8 mnd og ble uplanlagt gravid, men gikk gjennom en sa. Var egentlig glad for det for måtte tatt abort uansett siden jeg valgte ende forholde me barnefar for de ikke funket lenger.. Om du er gravid så vil jeg gi seg en stor klem. Er ikke lett det der. Hilsen mamma 21 år.

    57. Anine: Jeg må nesten beklage og legge meg flat for at jeg skrev det. Det ble skrevet i et svakt øyeblikk og jeg håper dere kan tilgi meg, for det var virkelig ikke riktig av meg å skrive en slik kommentar.

      Beklager!

    58. Som sagt var det ikke ment som hat, jeg har bare hørt og sett så mange som skylder på foreldre, og da blir jeg provosert. Utrolig stort og voksent av deg å beklage! Stå på, Jessica 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg