JEG FIKK IKKE SOVE I NATT

Jeg lå bare og kjente at hjertet mitt slo fort samtidig som jeg tenkte. Klarer fortsatt ikke helt å forstå at jeg faktisk er gravid igjen, og hver gang jeg besøker bloggen min og ser innleggene jeg skrev i går så skvetter jeg litt. Akkurat som at det er første gangen jeg ser det. Det går liksom ikke opp for meg, men det er kanskje ikke så veldig rart.

Formen min er faktisk helt fenomenal, i total motsetning til sist svangerskap med Leo hvor jeg lå og spydde konstant de første 20 ukene. Jeg har litt bekkenløsning/låsninger, men er i super form ellers og er ikke en gang morgenkvalm. Helt merkelig at jeg er i så fin form dette svangerskapet, men jeg klager absolutt ikke.


 

Jeg gruet meg uendelig mye til å poste innleggene og jeg var nok ganske redd for reaksjoner, men jeg er glad jeg gjorde det og for at det gikk så utrolig bra! Jeg er så takknemlig! Nå skal jeg bare ta det helt med ro i tiden fremover og nyte svangerskapet ♥

45 kommentarer
    1. På måten dere oppdrar Leo på, så kommer han til å bli verdens beste storebror! Gleder meg til å følge deg videre, og se hvordan ting går. Du er en super blogger, mor og forbilde! Håper du tar til deg at jeg virkelig ser opp til deg og at du er et forbilde for i allefall meg og mange andre. Stå på Jessica!! <3

    2. Du er så flink 🙂
      Men du sa noe om at du ville at Leo skulle få søsken når han var tre år :), er det fortsatt sånn?
      Har dere tenkt på noen navn til begge kjønn?

    3. Så godt å høre at alt er bra med deg! også så søt Leo er❤️ han kommer til å vær en fantastisk storebror!

    4. Gratulerer så mye igjen <3
      Gratulerte deg riktignok i en melding på Facebook i går, men jeg må jo gratulere deg her også!! Mente absolutt alt det jeg skrev til deg der i går, sier bare så sannheten tross alt 🙂
      Koselige bilder av Leo forresten <3

    5. Å jeg er så glad på dine vegne! Dette blir så fint <3 ikke bry deg om negative kommentarer, sier litt om personene når de må være sånn ovenfor en graviditet! Sønnen min var ett overraskelsesbarn når jeg var 16 år, og jeg er SÅ glad for at jeg lukket ørene rundt negativiteten rundt graviditeten. Tror forresten det blir ei lita jente som Leo blir storebror til 😉
      Klem til deg og masse masse gratulerer! Du er en fantastisk mor for Leo og kommer bare bli enda bedre mor for Leo og bebi <3

    6. Gratulerer så masse!
      Har lest bloggen din helt ifra starten, og må si at du virker som du er en fantastisk mamma til Leo. Du har vist at du klarer deg gjennom det meste, og du kommer nok til å klare dette også veldig bra <3 <3 Du er virkelig et forbilde!
      Stå på videre!

    7. Så bra at du er i god form. De fleste kan bli kvalme i de første 12 uker. Det har du nevnt tidligere. Det var nok svangerskap tegn da?
      Om du merker forskjell denne gangen, så kan det være en lille søster til Leo i magen din.
      Koselig!
      Gi Fredrik ekstra oppmerksomhet ettersom det er lett å glemme men når barna kommer i bilde.

    8. Wow Jessica! Beundre deg og familien din! Ønske dåkker absolutt alt godt, og lykke til! Venter selv en liten prinsesse nå i juni, og e selv 17-åring 🙂 vett godt kordan det e med reaksjoner og den uvirkligheten når du står med en positiv test. Nyt svangerskapet og tiden med leo❤️

    9. Så bra formen er fin!
      Jeg klarte ikke spise uten å bli kvalm, og da dro jeg til legen. Viste seg at jeg nesten var halvveis 🙂 Haha.

    10. Gratulerer så mye Jessica og Fredrik! Synes dere virker helt utrolig flinke med Leo. Dette kommer til å gå kjempe bra 🙂 Tenk så koselig det blir for Leo å få en bror eller søster i såpass tett alder! Stå på og lykke til 🙂

    11. Så bra du føler deg bra. Kanskje blir det en jente denne gangen siden graviditeten er ganske forskjellig fra den med Leo? Hihi blir spennende å se 🙂

    12. Gratulerer så masse!❤️ Har fulgt med siden Leo kom til verden, og gleder meg masse til å lese om den lille nye:D Dere er helt fantastiske, så dette klarer dere superfint!
      Lykke til med svangerskapet og alt det måtte innebære, heier på deg!❤️

    13. Hei Jessica
      Selv er jeg 42 og barnløs… det er på en måte selvvalgt men ikke helt. Jeg ønsket meg barn så inderlig og tror jeg ville blitt en god mor. Men i stedenfor har jeg to tantebarn som jeg er veldig glad i og venninner med barn som jeg får glede av. Grunnen til at jeg skriver dette er at jeg ønsker at du skal kose deg med svangerskap nr 2. Du er en god mamma for Leo og en til forandrer ikke deg som mor. Du kommer til å være like flink med den nye babyen. Får det kanskje litt mer hektisk i hverdagen , men det klarer du. Og jeg er sikker på at Fredrik også gjør det. Livet er ingen dans på roser, men byr sjeldent på utfordringer vi ikke klarer. Du er sterk og som jeg beundrer deg. Nyt livet somdet er i dag og ta vare på deg selv og dine. Hva andre mener og ikke – betyr ingenting. Jeg heier på deg og dine. Og et så glad for at du velger livet i magen. Lykke til – ikke fordi du trenger det men fordi jeg ønsker din lille familie all lykke.

    14. Det blir nok tøft en periode med to små, men jeg innbiller meg at ting går lettere med nr 2. Man har tross alt vært igjennom det en gang før. Datteren min er 7mnd, og jeg skal stresse mye mindre hvis jeg får en til. Og de vokser fort disse små! Det går nok bra, dette også! <3

    15. Utrolig imponerende hvordan du takler alt fra Leo, hatmeldinger/stygge kommentarer, brudd med Fredrik og å komme tilbake til han. Du er Ey utrolig godt forbilde. Det ser ut som du gir utrolig mye omsorg til alle rundt deg. Ikke glem deg selv!

    16. Har du noen følelse på om det er en lillesøster eller lillebror i magen? Vil dere vite på forhånd eller skal det være en overraskelse? 🙂

    17. Gratulerer så mye, selv om dette ikke var planlagt. Jeg er like gammel som deg og hadde selv fått en støkk hvis jeg fant ut at jeg var gravid nå. All respekt til deg som har tatt valget med Leo og den nye babyen 🙂 Du er en kjempeflink mor, og det at man er ung har både fordeler og ulemper. Jeg vet at du klarer dette fint og ønsker deg lykke til videre <3

    18. Gratulerer, nå ligger du på syvendeplass på blogglisten.no og fjerdeplass på blogg.no!!! Dette fortjener du!❤️❤️❤️❤️❤️😘😘

    19. Gratulerer så mye! Du er nok en bedre mamma enn mange andre, håper dere slipper dømmingen og hatet av uvitende mennesker… All ære og lykke til familien din! Du er herlig 🙂

    20. Jeg fyllte 19 i desember og har nettop blitt mamma for første gangs for 3,5 uker siden og kjenner jeg allerede blir babysyk når jeg leser at du skal ha en til! Du kommer til å klare deg så fint, det har du allerede bevist når du fikk Leo. De kommer nok til å ha mye glede av hverandre fremover skal du se! Gratulerer så mye med graviditeten, nyt det <3

    21. Helena: Åh, gratulerer så mye med det, og kos deg med den lille <3 Haha, kjenner veldig igjen det du skriver, jeg var babysyk når Leo var et par uker jeg også.

      Tusen takk, jeg tror også de kommer til å få mye glede av hverandre <3 Det håper jeg i hvert fall <3

    22. Gratulerer så mye 🙂 Du er så utrolig flink med Leo, og er helt sikker på at du/dere klarer det like bra med nr. 2 i hus også! Kos deg videre i svangerskapet, jeg gleder meg masse til å følge oppdateringene fremover 🙂

    23. Jeg har hørt at man som regel er mer kvalm når det ligger en gutte baby i magen, kanskje det er ei lita prinsesse denne gangen👶🏼
      Gratulerer forrsten💗

    24. Det er uendelig kjipt å bli ufrivillig gravid og stå med det valget du tok. Var der selv for nøyaktig et år siden… Så gratulerer så mye med valget kjære deg, du og din kjære er ufattelig tøffe og er det noen som fortjener å nyte et svangerskap så er det deg!! Det ordner seg, alltid!!!! ❤️❤️❤️

    25. Nå ble jeg glad for å høre at du er i bedre form enn forrige svangerskap! Jeg kasta opp i 9mnd når jeg skulle ha dattera mi, å var så dårlig og deprimert at jeg tenkte at jeg aldri skulle ha en til!
      Nå vil jeg ha en til, men hater å gå gravid! Masse lykke til, håper den gode formen fortsetter å være bra <3

    26. Dette går bra! Stå på begge to, Leo også! Han kommer til å bli en fantastisk storebror. Gleder meg til å se om det blir jente eller gutt. Håper du ikke blir så opptatt når nr 2 kommer at du glemmer oss lesere da 😉 Forresten, hva har du tenkt å gjøre med utdannelsen? Vente ett år til eller studere hjemme? Når er Fredrik ferdig som lærling om han ikke er det allerede da? Hehe, bare litt nyskjerrig :p
      Og fint at du ikke er like dårlig form som sist! Kos dere MASSE! :’)

    27. God morgen!
      Jeg er ikke ute etter å dømme. Men lurer på hvorfor folk ligger med eksene sine når de helt klart og tydelig vet at de ikke er i et forhold lenger osv? Dette har jeg aldri skjønt. Som en del av mye annet folk gjør som man over hodet ikke skjønner så mye av..
      Uansett er det bra du ikke tok abort og at du står for de feilene du har gjort. Ikke alle som har like stort gøts for å være så ung. Lykke til videre med graviditeten og videre. Håper virkelig han blir der for dere og ikke stikker av. Virkelig. Synes du er tøff og tror du klarer dette fint tross av alderen. Det er jo nå du har energi, teoretisk sett. Tenker også å nevne at mini-pillere er ikke like sikkert som p-pille.
      Uansett lykke til ❤

    28. Anonym: Hei! Jeg ble gravid i midten av Januar. Til nyttår hadde vi bestemt oss for at vi skulle prøve og gjøre alt vi kunne for å få det til å fungere, men i et rolig tempo og uten å stresse. Da var det fire måneder siden bruddet. Jeg vet selv når Fredrik og jeg anså oss selv som kjærestepar og ikke. Dessuten ville ikke Fredrik dele dette med en gang vi bestemte oss, så derfor tok jeg hensyn til det og lot han bestemme når han var klar for å gå ut med dette igjen. Han sa forrige uke at han var klar for det, så da delte jeg det da. Hadde det vært greit for han at jeg delte dette litt etter nyttår, som var når vi bestemte oss for å gå “all in” igjen, hadde jeg gjort det. Jeg har skrevet det før, men jeg skriver det gjerne igjen: Jeg har ikke hatt sex med noen jeg ikke har vært sammen med. Ha en god dag <3

      Legen min var klar på at minipille var minst like trygt som p piller, så da stolte jeg på det.

    29. Gratulerer 🙂
      All prevansjon kan feile og noen blir gravide flere ganger på det meste; ei venninne har 5 graviditet på minipille.
      Det var bare ment til alle som mener at det er uansvarlig eller lignende. Uhell skjer og noen reagerer visst ikke ordentlig på prevansjonen. Jeg kjenner til og med noen som fikk barn på p-sprøyte og den settes av legen regelmessig så der er det ikke bruker feil engang..
      Angående kvalme: fikk vite at en jordmor som har forsket mye på fødsler osv også har erfart at man er mindre kvalm om det et en jente.
      Jeg lå flat ut med begge guttene og har bare vært små kkvalm med jenta.
      Så det stemte for meg I allefall 🙂
      Lykke til

    30. Hei Jessica! Gratulerer med den lille i magen <3 Dette kommer til å ordne seg og bli bra! Du er en fantastisk mamma for Leo og det blir du for det nye barnet også. Når du får det litt på avstand vil du kanskje se at timingen har sine fordeler også.. 🙂 Sender deg mange gode tanker. Og så heldig du er som er så god i formen denne gangen! Gleder meg til å følge deg videre. Lykke til med tiden fremover 🙂 Hilsen jente 22.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg