DETTE HADDE JEG HELT GLEMT..

Det er slett ikke lenge siden jeg gikk gravid, men jeg har tydeligvis glemt en del om hvordan det er å gå gravid likevel. Jeg hadde helt glemt hvor andpusten man blir av å gå tur/jogge eller om så bare gå opp trappen. I tillegg hadde jeg helt glemt hvor fort jeg blir sliten nå, og hvor innmari trøtt og sulten jeg er om hverandre konstant!

Jeg sov 12 timer i natt men var fortsatt dødstrøtt når jeg sto opp… Må nesten bare le når jeg tenker på det, for det er jo helt vilt! Ellers hadde jeg glemt hvor sterk luktesans man har når man går gravid, jeg holder pusten automatisk hver gang jeg åpner kjøleskapet, selv om jeg vasket det for noen dager siden! Det er så rart hvor mye som forandrer seg når man blir gravid!


Nå er babyen på størrelse med en plomme, og jeg har kjøpt de to aller første bodyene til den lille i magen. Jeg ble helt svimmel når jeg skulle inn på nyfødtavdelingen igjen for å se etter bodyer i størrelse 50 og 56… Plutselig ble det så realistisk! I tillegg har jeg rotet litt på rommet til Leo for å finne noen av de bodyene fra han var nyfødt som vi valgte å beholde og ikke gi bort, og jeg fant noen fine skatter som vi kan bruke til lillebror eller lillesøster i magen!

24 kommentarer
    1. Så koseligt;) Krysser litt fingrer på at du får ei jente denne gang;)
      Men lurer litt, hvordan tok Fredrik denne nyheten da du fortalte at du var gravid igjen?

    2. Hva heter den appen?:) fin mage! Er selv 27 uker på vei med nr 2, storesøster blir 7 år når lillesøster kommer til verden i sommer 🙂

    3. Anonym: Hei!

      Den heter “Baby pics” og koster 29 kroner tror jeg. For å få den effekten med hvor mange uker på vei man er og hvor stor babyen er må man også betale litt, men jeg synes det er verdt det når man kan “lage” så mange fine bilder ut av det 😀

      Så kos! Gratulerer så masse og nyt de siste månedene av svangerskapet <3

    4. Så søt liten mage! Hvordan går det med fødselsangsten, eller har du ikke tenkt så langt enda? 🙂

    5. Anonym: Hei, og tusen takk <3

      Det går ikke så veldig bra. Sliter veldig med mye mareritt og tanker. Men har fått jordmor time allerede til uken så håper jeg hun henviser meg til Tønsberg sykehus for behandling og samtaler!

      God klem!

    6. Hei!
      Jeg ville bare legge igjen en hyggelig kommentar. Jeg misunner deg. Alt du har fått til på så kort tid. Du er en vellykket person med ekstremt mye glede i livet ditt. Jeg er en jente på 24 år som prøver å få barn men har enda ikke lykkes. Ønsker deg og dine alt godt! Hilsen “anonym” 🙂

    7. Og forresten!! Lykke til med fødselen og angsten, håper du får det som passer deg best hvis du satser på keisersnitt igjen 🙂

    8. Er så kjekt å kunne få følge med på graviditetene til andre <3 Jeg får skikkelig sommerfugler i magen bare ved å lese og skulle så inderlig ønske det var meg 😉
      Er også mye kjekkere å få kunne bruke babyklærne om igjen! Jeg knyttet meg sånn til klærne vi hadde til vår lille så det var helt forferdelig å ligge de vekk da jenta ble større 😉

    9. Å så skjønt at dokker har valgt å ta vare på Leo sine babyklær fra han var en liten baby, den likte eg og det var utrolig klokt også
      Lykke til så mye med babyen og alt sammen 😀 🌷
      Ta godt vare på dere selv
      Gud er glad i deg

    10. Haha, jeg kjente meg igjen i alt du skriver, jeg som trodde at jeg husket alt så godt, men den dagen jeg blir gravid igjen kommer jeg vel til å bli like overasket over alt som jeg ble den første gangen.. Rart å tenke på at jeg gikk gravid samtidig som deg og fødte dagen etter deg, og nå er du gravid med nr 2!! Men så utrolig spennende! 🙂 Dere kommer til å klare det så utrolig bra! 🙂

    11. Hei gratulerer med en til,lurt og ikke kjøpe så mye greit å ha nøytrale klær om du ikke vett hva det blir enda .
      Så kan dere kjøpe masse masse når dere får hvite kjønnet 🍼😊

    12. Ååh, gratulerer så mye med graviditeten 😀 Er selv 18 uker på vei med min første, og i morgen skal typen og jeg på ultralyd. Kjempegøy at jeg kan følge deg samtidig, er jo bare 5-6 uker forskjell!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg