10 SPØRSMÅL OG SVAR

Er Fredrik pappa til den nye babyen?

– Hehe, ja! Hvem ellers? Dette har jeg faktisk fått en del spørsmål om, men pappaen til babyen er selvfølgelig Fredrik ja.

Trener du fortsatt nå som du er gravid?

– Det gjør jeg. Prøver å ta det litt rolig fordi jeg kjenner at jeg begynner å få skikkelig bekkenløsning, så derfor holder jeg meg til hjemmetrening og jogger ikke så mye.

Når har du termin?

– Jeg har termin i midten av oktober 2016.

Hvor gammel er Leo når babyen kommer?

– Når babyen kommer er Leo 19 måneder, med andre ord ca 1,5 år ♥

Kommer du til å avsløre kjønnet på babyen når dere får vite det?

– Ja, det kommer jeg til å gjøre! Tror det blir veldig koselig å dele med dere. Men kommer til å dele med familie og venner først!

Hva spiser du nå som du er gravid, eller spiser du helt som før?

– Jeg prøver selvfølgelig å spise så sunt som overhode mulig nå som jeg er gravid! Jeg har fått skikkelig anti-craving på enkelte matvarer, blant annet kjøtt. Så jeg sørger for å få i meg alt den lille trenger i form av andre matvarer. Favorittene mine om dagen er fyldig youghurt med cottage cheese og bær, og speltlompe med mager smørost, ruccola, og kyllingfilet-pålegg.

Har Leo begynt å snakke enda?

– Ja, Leo sier noen ord. Han sier mamma, pa pa, Dei (Nei) og beibi (baby) i tillegg sier han av og til hei!

Tror dere Leo skjønner at du er gravid igjen?

– Nei, det tror jeg ikke. Men jeg tror han kommer til å forstå mer etterhvert som magen vokser og ettersom Leo utvikler seg 🙂

Venter du tvillinger?!

– Haha, nei! Det var en aprilsnarr, de aller fleste av dere skjønte jo det. Mange som synes det var en morsom spøk, og noen som synes det var kjempeteit av meg å tulle med det. Jeg har jo en i magen fra før – og det er jo ingen spøk, så jeg tenkte ikke at det ville gjøre noe at jeg spøkte litt med dere på 1 april om at det var enda en i magen. Jeg mente selvfølgelig ikke å støte noen, men å dra frem argumenter som at “Tenk på de som ikke kan få barn som leser spøken din, stakkars!” Blir litt dumt i min verden. Jeg har jo, som sagt, en i magen fra før av, og skal man tenke sånn må jeg jo gjemme magen og gleden min over graviditeten fordi det finnes de som ikke kan få barn.


Har du fått noe svar fra søknaden på “Kjære mamma”? Har så lyst til å se dere på tv skjermen!

– Det har jeg! Sendte faktisk inn søknadsvideo i stad, siden de gjerne ville ha det. det var litt skummelt men blir morsomt å se om jeg blir med eller ikke! Leo var også med på videoen ♥

GOD HELG!

64 kommentarer
    1. Hei
      Jessica
      Takk for at du svarte om det var en aprilsnarr at du ventet tvillinger
      E så glad for at du skal få ditt andre barn snart
      Blir kjempe kjekt
      Eg sliter med å forstå spøker eg det e noe eg må lære meg å skjønne
      Ha en fin fredagsettermiddag 😃💚

    2. Hermer du etter AR? Akkurat samme overskrift.
      Hvordan kjennes det når det er du som er mistenkt for å kopiere?
      Hun la ut bilde av magen sin – du gjorde det samme en dag etter, osv…
      De fleste tema er skrevet om i en eller annen blogg tidligere, å påstå at noen hermer blir rett og slett for dumt. Slutt med det!!!
      PS Nei, jeg tror ikke at du hermer.

    3. Anonym: Leste du ikke kommentaren jeg skrev til deg i stad?

      Hadde hun bare kopiert et par overskrifter hadde vel ikke jeg reagert på det, og denne overskriften er definitivt ikke hentet fra henne da jeg aldri leser bloggen (Hvis du mente at hun hadde skrevet et slikt innlegg som dette?) hennes annet enn når leserne mine sender meg melding og sier at et innlegg jeg har skrevet ligner på et som hun har skrevet etter meg.

      Her er en kommentar jeg skrev om dette forleden.

      Hei!

      Nei, det trenger absolutt ikke være at hun kopierer, men når hun tidligere har gjort dette gjentatte ganger så forstår jeg at leserne mine synes det er merkelig at hun skriver om nøyaktig samme tema rett etter meg. Innleggene er åpenbart ikke identiske, men det betyr ikke at det ikke er tatt ideer og tanker fra meg 🙂

      Her ser du tidligere eksempler:

      Mitt blogginnlegg: http://jessicaenerberg.blogg.no/1447710931_mammakroppen_ser_slik.html
      Annas blogginnlegg publisert etter mitt: http://mammatilmichelle.blogg.no/1447741206_ikke_fortell_meg_hvor.html

      Mitt blogginnlegg:
      http://jessicaenerberg.blogg.no/1458584371_et_lite_tips.html
      Annas blogginnlegg publisert etter mitt:
      Nei, dette hadde hun visst slettet? Et innlegg med tips om påskeegg til de små, akkurat som mitt. Har flere lesere som tipset meg om dette og selv hadde lest innlegget som helt sikkert kan bekrefte at hun skrev et slikt innlegg etter jeg hadde skrevet et. (Dette slettet hun visstnok fordi så mange reagerte på at det var veldig likt mitt)

      Det var også noen innlegg fra den andre bloggen hennes (annarasmussen.no) som lignet mistenkelig mye på mine, men denne bloggen er tydeligvis slettet så derfor kan jeg ikke linke til dem.

      Det hjelper heller ikke akkurat veldig at hun sletter alt som har med mitt bloggnavn å gjøre i kommentarfeltet sitt når noen prøver å si ifra på en saklig måte at blogginnlegget hun skrev for eksempel lignet veldig mye på mitt. Hun har blokkert meg over alt, til og med på instagram hvor jeg aldri har fulgt henne en gang. Hadde hun ikke hatt noe å skjule forstår jeg ikke hvorfor hun skulle gjøre det. Jeg synes hun virker som en superkoselig og herlig jente med nydelige barn, men hun må jo tåle at noen sier i fra og er kritiske når hun poster blogginnlegg på blogginnlegg om det nøyaktig samme som jeg har skrevet om først. Ikke at det siste blogginnlegget fra i går var så veldig likt mitt, men det er summen av det hun har gjort tidligere som gjør at folk er mistenkelige (tror jeg)

      NB: Jeg mener IKKE at de siste blogginnlegget som leserne mine reagerte på at lignet på mitt er veldig likt jeg skrev først annet enn overskriften og temaet, og det er jo ikke til å unngå av og til når vi begge er gravide: MEN, det er et men: Jeg skjønner at folk reagerer når hun tidligere har tatt innhold av et eller flere blogginnlegg, merkelig nok rett etter at mitt blogginnlegg ble postet.

    4. Folk skal alltid finne noe å pirke på! Greit, jeg syntes det er teit å tulle med at man er gravid når man ikke er det, men nå er jo du gravid 🙂
      Sendte også inn video for noen dager siden, faktisk! Hadde vært morsomt om vi begge kom med 😀

    5. Tea: Ja, jeg hadde nok aldri kommet med denne spøken om jeg ikke i det hele tatt hvert fall var gravid med en, haha 🙂

      Åh, gjorde du?! Så artig! Håper vi begge kommer med ja, det hadde vært gøy 😀

    6. På tide og bli voksen nå,jessica! At du i heletatt spøker med at det er tvillinger på vei,sier det meste om deg! Ille nåk at du i heletatt er gravid igjen,at du ikke skjemmes….det er ikke dukker det er snakk om her,men mennesker,levende individer….jeg blir faktisk flau av og lese bloggen din. Et barn som venter barn nr2,bra jobba! Tipper foreldrene til Fredrik er i ekstase nå og storgleder seg…..
      Håper virkelig du har baller nåkk til å føde vaginalt denne gangen,så kanskje det får deg til og holde bena i kryss noen år framover,helst mange!!!!
      God helg til deg,Stoooor klem!!;)

    7. .: Uff, dette var en veldig lite hyggelig kommentar, synes dette vitner om særdeles dårlig folkeskikk.

      Moren til Fredrik gleder seg nok veldig til å bli farmor igjen, så det skal du ikke tenke på i det hele tatt 🙂 Begge foreldrene til Fredrik har sett at vi klarer oss superbra sist gang, så det ser de nok denne gangen også. Hvorfor drar du inn dem, egentlig?

      Hvis du ikke liker bloggen, ikke les bloggen. Så enkelt er det faktisk.

      Jeg har for øvrig medisinsk grunnlag til å få KS skal jeg tro overlegen jeg snakket med på Tønsberg sykehus sist, sammen med psykologen jeg hadde sist svangerskap og legen min. Usaklig å dra om jeg har “baller nok til å føde naturlig” inn i en diskusjon om alvorlig fødeangst.
      Er det sånn du stiller deg til psykiske plager i hverdagen generelt?

      Det var en aprilsnarr dette om at det var tvillinger på vei. Beklager om du ikke likte spøken, vi er jo forskjellige og har forskjellig sans når det kommer til humor også, men at du dømmer meg ut i fra spøken er kanskje litt voldsomt.

      God helg til deg også <3 Stor klem <3

    8. Synes du er helt fantastisk jeg!! Skjønner ikke hvordan folk klarer å skrive så mye styggt:// Lol, du er bedre enn som så, og det har du jo allerede bevist 😉 Forresten, jeg gikk 5 på istad

    9. Hahah, hadde vært litt gøy om det faktisk viser seg at det er to der inne😂 Ble veldig overrasket men skjønte raskt at det var tull👌🏼 god helg❤️

    10. kjente et stikk i magen når jeg leste at det var en aprilsnarr.. skrev en kommentar til det innlegget og jeg føler meg dum. omg.. var så glad på dine vegne.

    11. Mamma til michelle skrev et innlegg om aprilsøker og skrev tvillinger, innlegget til mamma til michelle kom etter dine! Så hvis folk nå vil ha bevis på det kan de ta også sjekke det 🙂
      Jeg har mange ganger merket at hun hakker ned på deg jessica, men husk at du er en fantatsik jente:) og like god mor… Heldigvis har du ditt barn nummer 2 med samme som barn nummer 1 😊 Ikke mange som greier det

    12. Blir så sur av å lese alle kommentarene på bloggen din som er negativt om graviditeten! Er det mulig?! Er det virkelig mulig å ikke bli glad på andres vegne når noe SÅ stort skjer?!? Å bli gravid kan være noens værste mareritt, men blir ofte til den beste drømmen bare tanken får sunket inn. At du venter ditt andre barn er så utrolig koselig, og at du og Fredrik skal bli foreldre for andre gang er ikke annet en kjempe bra.
      Har selv sett mange ganger at mammatilmichelle har “kopiert” innleggene dine/teksten/budskapet, og har derfor sluttet å følge henne. Syns dine innlegg er bedre, bloggen er ryddigere og bedre skrevet.

    13. Sevgi: Ja, det er veldig synd med all negativiteten, men jeg blir så glad hver gang jeg får fine kommentarer fra lesere som liker bloggen min at det overdøver det negative, om jeg kan si det sånn 🙂 Setter likevel stor pris på støtten! Ingen skal få ødelegge gleden over svangerskapet denne gangen, slik som sist. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å nyte tiden med babyen i magen.

      Det er alltid godt å få bekreftet at det er flere enn meg som har lagt merke til det med mamma til michelle. Synes det er veldig synd når hun virker som en sprudlende og god jente ellers!

      Tusen takk for rosen, forresten! Kjempekoselig at du liker bloggen!
      God helg! <3

    14. Marie: Haha, ja! Hadde de sett det på ultralyden i uke 9 om det var tvillinger, eller kan det gå helt til ordinær ultralyd før de evt ser det? 😀

      God helg <3

    15. Hei, AR skriver innleggene i forkant så hun hermer ikke etter deg. Hun kar faste klokkeslett å legge ut innleggene på så hun tar ingenting fra deg!

    16. Anonym: Hei!

      Det kan helt sikkert ha vært tilfellet i noen tilfeller, men når jeg for eksempel postet blogginnlegget om mammakroppen så postet hun et med mange av mine nøyaktige ord samme dag – og det er jo litt vanskelig å tro at slikt er tilfeldig når det skjer flere ganger på rad.
      Jeg skriver for øvrig også mange av mine blogginnlegg i forkant, selv om jeg ikke legger dem ut på faste klokkeslett 🙂

      Ha en god helg <3

    17. Anonym, hun skriver ikke innleggene 5 dager før og så poster de. Er bare at når hun sitter å skriver ett innlegg venter hun med å poste til klokken er hel eller halv!
      Du er så flink, Jessica! Og det med spøken, jeg syntes ikke den var spesielt morsomt, da jeg skjønte med en gang at det var tull, MEN, jeg skriver ikke noe stygt fordi!! Din blogg, du bestemmer hva som blir skrevet. De som føler seg truffet fordi de ikke kan få barn må heller sluttene lese bloggen din, med tanke på at du har barn og er gravid… Huff, blir så sint når jeg ser kommentarene :p en ting jeg lurer på, om man skriver Mailen sin her, blir den offentlig? Jeg har alltid kommentert til deg anonymt fordi jeg ikke liker at alle ser hva jeg skriver, men har nå tatt steget å skrive navne mitt i det minste :p

    18. Martine: Tusen takk for det!

      Nei, og det er jo helt greit, for det er jo vanskelig å treffe alle når man drar spøker og bruker humor – for vi har jo forskjellig sans for humor 😀

      Og er helt enig i det du skriver om at de som føler seg veldig truffet av det ikke behøver å lese bloggen min da, for som du skriver så driver jeg jo faktisk en mammablogg, og hvis de vet at de lett føler seg truffet av ting fordi de ikke kan få barn så er det jo kanskje lurt å finne andre blogger å lese som man finner glede i!

      Hvis du skriver navnet ditt der hvor det står navn når du skal kommentere, så kommer det opp synlig. Men hvis du kun vil at jeg skal se navnet ditt, uansett om det er fornavn eller hele navnet ditt, så kan du heller skrive det der hvor det står epost, for da er det nemlig bare jeg som ser det 🙂

      Kjempekoselig med kommentar! Tusen takk!
      God helg <3

    19. Skal si kommentarene er underholdene på en rar måte. Litt mer sjokkerende kanskje. Helt ærlig er det trist hvordan kvinner/jenter flest finner glede I å hakke ned på hverdandre. But why tho? Jeg for eksempel leser bloggen til Jessica nettopp fordi jeg liker det Hun skriver. Men alle disse stygge kommentarene som kun er blitt skrevet for å få henne til å føle seg uvel? Again; but why? Det er virkelig så enkelt som å bare Ikke trykke seg inn på en blogg man Ikke liker.. Istedet for å finne glede I å spre sårbare ord. Ingenting er jo konstruktiv kritikk heller, unge jena mottar jo mest direkte kvalme ord..? Er samfunnet blitt så innmari hårsåre idag at ingen kan våge å skille seg ut uten å få både sarkasme og kvalme kastet etter seg bak anonyme kommentarfelt? I mean, really girls. Og helt ærlig, kan noen si meg hva problemet med inmlegget om tvillinger var? Slik jeg ser det, ble halve befolkningen hårsåre av en spøk.
      Nei uff, trist at enkelte er så bittre på dere selv at dere velger å spre kvalme til skjønne mennesker- only for your own entertainment. Kom over Jessica’s blogg fra Instagram, og helt ærlig synes jeg både måten Hun skriver på, og ideene Hun deler er inspirerende. Ikke glem jenter, Jessica er 17 år. Fremdeles en tenåring, fremdeles I den fasen I livet hvor Hun helt sikkert prøver å finne seg selv- MED en sønn som Hun skal være et forbilde for- og I tillegg hormoner fra denne graviditeten. Glemmer jeg å nevne at Hun er 17? Så kjære jenter og kvinner som finner det interesant å sende ekle kommentarer til henne direkte- tank dere om en, to tre og kanskje fire ganger før dere gjør det. Å være 17 år er vanskelig nok som det er I seg selv- så tenk I tillegg å være mamma, ha blogg og få dritt slengt fra Andre kvinner kun for gøy. Tenk dere om folkens.
      Jessica, nydelige, sterke deg. Stå på. Du er så sterk og smart og vakker. Og du kommer til å klare denne graviditeten også med glans:)
      Klem

    20. Jessica! du er en utrolig god mor, det kan man se 🙂
      Ønsker deg alt godt fremover og masse lykke til med
      neste baby 🙂 du er morsom,snill og en god mor flink til å oppdra Leo
      leser bloggen din fast. Somsagt mye eg lærer som eg kan bruke
      senere selv 🙂
      Masse lykke til videre 😀 elsker bloggen din.

    21. Liker å lese komentarene her (og bloggen ofc) fordi jeg synes det er så gøy når noen en så bittre, så svarer du de så bra, å legger til et “smil” på slutten haha
      bevise bare kor mye bedre du e enn dem 🙂

    22. Blir helt målløs når jeg ser det noen velger å skrive i dette kommentarfeltet. De har det sikkert ikke så greit med seg selv.
      Gratulerer så masse med graviditeten 🙂

    23. Blir så trist av å høre hvordan folk kan være så store i kjeften.. Håper at du ikke tar deg nær av alt det idiotiske som blir sagt❤️ Håper du har en fantastisk fredag og får en god helg😊 Er kjempe glad i bloggen din!!💕

    24. Kommentaren om baller til å føde vaginal var seriøst drøy!! Jessica har jo sagt helt klart at hun vil jobbe med angsten, og at KS ikke er en lettvint utvei! Skam det du som skrev den kommentaren.

    25. Guttemamma: Her er jeg helt enig med deg guttemamma!

      KS er definitivt ingen enkel løsning, det var det hvert fall ikke for meg. Men det var det eneste alternativet for meg sist, og jeg skulle virkelig ønske at jeg aldri hadde fødeangst, men det er noe man ikke kan styre…

      klem fra meg!<3

    26. Cornelia Isehaug: Ja, det er kjipt, men slike kommentarer som dette overdøver det negative for min del! Det gleder meg å høre at du liker bloggen min så godt, tusen takk Cornelia! <3

    27. Jeg var stikk motsatt av deg Jessica , hadde helt angst for å måtte ta keisersnitt. Jeg hadde mareritt om natten . Heldigvis fikk jeg begge normalt 😀 håper det ordner seg for deg på den ene eller andre måten ved forløsning slik at du føler deg trygg . You go girl 👌✌👊

    28. Jeg blir RASENDE når jeg leser sånne innlegg som er skrevet kun for å såre. Det verste er at det går ikke på noe annet enn alder… Alder er da ingen kriterie for å bli en god mamma, og det ser det ut til at at du er Jessica.
      Så drit en lang marsj i sånne som skriver sånt, selv om det nok ikke er enkelt. Jeg tenker at det er syke, bitre mennesker, deres eget liv er så trist, så tomt og innholdsløst, eneste gleden de har er å være stygg og ufin. Det er det som gjør deres dag en smule bedre. De vet ingen annen måte å påkalle oppmerksomhet, har sikkert fått mye kjeft og negativitet i oppveksten.
      Jeg sier igjen, hold hodet høyt hevet, du har ingenting å skamme deg over. Det er du (dere) som skal ta dere av begge barna, ingen andre. Blir det keisersnitt denne gangen og, ja så blir det det, og slett ingen enkel løsning. Når det er sagt, jeg skulle så inderlig ønske at du overvant fødeangsten, klarte å føde vaginalt, det er en helt spesiell opplevelse, du blir ikke å angre, tro meg, har gjort begge deler. Det øyeblikket når babyen kommer ut, blir lagt på brystet ditt – magisk. Helt magisk.

    29. Er det mulig….medisinsk grunnlag for og ikke føde vaginalt faktisk-hva er det som er så forbanna spesielt med høna di da,evt bekkenet … pissprat jessica!!!!..spar deg for sutring til lege og helsevesenet forøvrig ,med pisset ditt da du er Frisk og rask,bare ei jævla stor pyse,MEN barn skal du ha!!!!!!!….huff!! Sååå sinnssykt fødeangst du PÅSTÅR at du har,så burde det vært NOK prevensjon i seg selv!!?!men neida,fortsatt 17år og venter nr.2….
      Og du? Jeg har nå svart på den private mailen jeg fikk av deg..

    30. .: Jeg har svart deg tilbake også 🙂 To ganger!

      Synes dette er helt sjokkerende. Både med tanke på at du selv har barn du skal være et forbilde for og er voksen. Du har skrevet så mye frekt og heslig at jeg blir helt målløs.

      Jeg stoler på overlegen ved Tønsberg sykehus når hun forteller meg at jeg har medisinsk grunnlag for å få KS. Hun vet nok hva hun prater om, i likhet med både legen min og daværende psykolog.

      Skal jeg leve i sølibat fordi jeg har fødeangst?

      Utrolig krenkende kommentar, synes det er like skremmende hver gang du kommenterer som dette.

    31. Du ber om det,og legger opp til det kjære deg!! Vær realistisk for svarte,kom deg utav den jævla babybobla di og heller prøv å kom dæ litt fram i livet!! Du har tidligere her på bloggen vært tydelig på at du elsker og diskutere,vel……. say no more!

    32. Du anonyme over: Ikke ofte jeg forsvarer bloggere, men nå får jeg vondt inni meg! Sånn kan man ikke skrive til andre! Fødselsangst er en sykdom! Den kan behandles, med samtaler og for eksempel fødselsplan med lovnad om tidlig epidural. Men om man ikke kureres, så finnes det heldigvis en løsning: KS. Folk med angst (både fødselsangst og annen) ville jo så klart heller vært friske! Hva med folk med hjerteinfarkt? Ber du de ta seg sammen også?

    33. .: Hei du! Nå ser jeg meg nødt til å sperre ip-adressen din fra å kommentere mer her inne inntil jeg har fått lagt inn politianmeldelsen.

      Alle som leser dette som ikke er vedkommende og som tror jeg anmelder i hytt og pine uten grunn, dette er følgende mail jeg fikk av denne personen som gjorde at jeg kjente at det var mest rett å politianmelde:

      “Du er bare så latterlig barnslig og kvalm at jeg spyr snart…hvem har Leo når du KONSTANT er på nettet,konstant ja! Du bryr deg faen ikke..hvor mange ulykker har d vært hjemme hos dere med KUN deg og leo hjemme!?? Jeg vet om 1,der tenner og det meste for,og jeg vet også om en del andre ting! Så slutt å være så jævla stor i den stygge oppstreka kjæftn din i framtida,så bli d sikkert bra!! ”

      Vedkommende har også skrevet mye annet uhyggelig og ubehagelig.

      Jeg har dokumentasjon på at jeg kun har skrevet saklige og ordentlige svar tilbake, men jeg har også gitt klar og tydelig beskjed om at dette er uakseptabelt og at det vil bli politianmeldt.

    34. Guttemamma: Tusen takk for en oppløftende kommentar <3 Det er veldig godt å se at det er noen som har forståelse for hvordan dette kan være, og ikke minst som skjønner hvorfor leger og helsepersonell tar dette såpass på alvor som de gjør!

    35. Er absolutt ikke ofte jeg forsvarer bloggere, men nå har jeg blitt virkelig provosert av det jeg leser både her i kommentarfeltet og på kvinneguiden-forumet. Angst (og andre psykiske sykdommer) er da for faen meg en sykdom like mye som de “fysiske”, med sine årsaker og påvirkninger på dagliglivet. Trodde vi hadde kommet lengre på psykisk helse-fronten enn at man sier “ta deg sammen” til folk som sliter. Fødeangst er jo absolutt et medisinsk grunnlag til keisersnitt, og som du, Jessica, ofte har nevnt er det verre for fosteret å bli utsatt for langvarig stress. Man får ikke keisersnitt “ut av det blå”, og jeg tipper legene/sykehuset/psykologene som har vært med å innvilge dette for Jessica har litt mer innblikk i hennes problematikk enn alle vi som bare leser bloggen. Hilsen soon to be psykolog!

    36. Bra du anmelder, men jeg er overrasket over at du mener at Villapaprika blir utsatt for mobbing? Du er klar over at hun har brutt nettvett regler flere ganger? Har hengt ut eks, eks svigerfamilie osv.. I tillegg mangler hun merking av annonser av egen bedrift. Har opplevd deg som en oppegående og intelligent frøken, så det overrasket meg litt. Håper du svarer da jeg er nysgjerrig på hva du mener 🙂

    37. Anonym: Hei! Kan ikke huske å ha skrevet at villa paprika har blitt mobbet? Hvor står i så fall det?

      Har ikke fått med meg noe av det du nevner her, har kun fulgt med litt i innleggene hennes, mtp graviditeten, ikke sett så mye i kommentarfeltene utenom at jeg har lest at hun skrev hun hadde fått en del ufortjent kritikk, jeg kan ikke uttale meg noe utover det da jeg ikke har satt meg inn i det 🙂

      Selvfølgelig svarer jeg! Null problem 🙂

    38. Anonym: Tusen takk for en utfyllende og godt skrevet kommentar! Takk for at de fleste av dere ser hvor alvorlig fødeangst kan være, for det er så uhyre viktig å ta psykiske plager som dette på alvor.

      Ha en god helg!

    39. Nei fy flate. Håper du anmelder dette, Jessica. Om hun har barn selv kan dette umulig være bra. Tror nok det er barn det er mere synd på enn din.. 😉

    40. Martine: Ja, det kan du være sikker på at jeg skal. Tikket inn flere slike i dag og jeg ble helt ærlig sjokkert. Hun er voksen og har nok barn (hun har hvert fall kommentert her inne på en måte som antyder at hun har egne barn)

      Takk for kommentar <3

    41. Gratulerer så mye med en liten på vei fine deg <3 Dåkker er og kommer til å bli noen fantastiske foreldre for den lille 🙂
      Ønsker deg en fin helg!
      Stor klem <3

    42. Jeg er absolutt ikke enig i alt Mammasom16 gjør, på lik linje med absolutt alle andre. Personlig er jeg sterkt i mot bla ekstrem eksponering av barn og lettkledde bilder, men det er jo for svarte ikke mitt liv. Forstår ikke hvorfor folk orker å henge seg opp i hva andre gjør. Man må vel bare stole på st alle gjør det som de selv mener er riktig.. Er ikke det det viktigste? Syns den kommentaren ang keisersnitt var forkastelig. Skulle likt å vite hvem som får seg til å skrive sånt til et annet menneske som tydelig er i en sårbar situasjon. Jeg har ingen problem med å se at hun har fått godkjenning til ks hvis hun har fødselsangst. Det er faktisk ganske alvorlig. Tenk så fantastisk det hadde vært hvis alle klarte å respektere at andre gjør ting annerledes.. Det som er rett for en kan være riv ruskende galt for en annen. Syns likevel man skal behandle folk med respekt

    43. Hei! Først må jeg si at du er utrolig flink med det du holder på med! Det er ikke “bare bare”:-) I tillegg må jeg få gratulere dere begge med en ny liten en på veien:-) Gleder meg til å følge med videre! Dette klarer du. Klem

    44. Jessica, kanskje du kunne dele med leserne underveis i graviditeten hvilken oppfølging du får for fødselsangsten, hvordan hjelp du får, hva de kan bidra med ved en eventuell fødsel? Ikke for at du skal forsvare deg hvis det blir ks, for det er et privat valg mellom deg og helsepersonell, men for å gi opplysning og hjelpe andre i samme situasjon? Kan jo være at en del med fødselsangst kan bli beroliget eller trygget når man se helsetilbudet ved fødselsangst, for det er jo ganske bra! Skjønner om det blir for personlig å dele, men var bare tips til innlegg jeg tror mange ville satt pris på 🙂

    45. Herregud, skjønner ikke hva folk som ikke tåler en slik aprilspøk i første omgang gjør inne på en mammablogg, hvis de er så nærtagene og hårsåre når det kommer til baby/barn/graviditet. Har ikke barn selv, men syns spøken din var morsom jeg! 🙂
      Gratulerer med nr. 2 (og 3? ;D) og lykke til videre, du virker som en moden jente som tar godt vare på Leo 🙂

    46. Så godt å høre at du er flink å ta vare på kroppen under svangerskapet! 🙂 Skjønner ikke at folk ikke tåler en spøk, det var ikke akkurat en veldig drøy aprilsnarr heller! Vel vel- god helg!

    47. Så koselig at det kommer en liten baby til 😊 det blir ca lik alder mellom mine to som det blir på dine to. Jeg fødte en jente i oktober 2014 og vi venter en jente til nå i juni. Så ca 20mnd forskjell. Jenta vår har ikke sjans til å forstå at det er en baby til i magen, så jeg er veldig spent på hvordan hun tar det når det plutselig er en ny baby i hus :O Når jeg hadde termin i oktober 2014 så fulgte jeg faktisk ukene i året! Se om du også gjør det, om du forstår hva jeg mener 😊 så første uken i januar var jeg altså 1 uke på vei(uten å være klar over det selv da selvfølgelig).
      Og ett lite tips! Tenk nøye gjennom vognkjøp osv. Jeg kjenner det er enda vanskeligere å bestemme seg for babyutstyr denne gangen. Litt fordi vi har en del fra før av, og litt fordi jeg ille vil at den nye babyen skal “ta” noe av utstyret som er eldste jenta sitt(fare for sjalusi skjer fort da), og litt fordi det er kjedelig å plutselig stå med 4 vogner. Leo kommer helt sikkert til å enda bruke vogn når den nye babyen blir født. Så sjekk ut søskensognen bugaboo donkey! I den er det plass til to stykker pluss at du kan ta av delen til Leo når han ikke er med for så å skyve vognen sammen til en vogn som bare er litt bredere enn en enkeltvogn. Den er litt dyr. Men da holder det med en sånn! Vår emmaljunga står i barnehagen pluss at vi har en city mini gt liggende i bilen/hjemme til eldste jenta. Så da holder det hvertfall med en vogn til! Passer perfekt for oss hvertfall 😃

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg