MYE Å SE FREM TIL!

Hei dere!

Nå ligger jeg på sofaen og jeg blir nok liggende her resten av dagen også. Har skikkelig bekkenløsning (Visste ikke at det i det hele tatt gikk an så tidlig i svangerskapet?) Trodde ikke det var mulig før senere? Men ja ja, lite å gjøre med og det hjelper hvert fall ikke å klage. Jeg får gjøre det beste ut av det og ta det helt med ro!

Kan jo i det minste fortelle dere litt om hva som skjer nå fremover. I morgen skal jeg på helsestasjonen med Leo for kontroll hos legen som ikke var tilgjengelig når vi var på ettårskontroll med ham sist uke. Han veier forresten 10,3 kg nå! Så stor gutt! Alltid like koselig å dra på helsestasjonen, de er så dyktige og hjelpsomme og jeg er så sinnssykt fornøyd med jobben både helsesøsteren vår gjør, men også de andre som jobber der som alltid er i godt humør og så hyggelige.


Og på fredagen skal jeg på min aller første jordmortime, eller svangerskapskontroll som det egentlig heter. Det blir veldig spennende det og!

I tillegg skal vi prøve å få inn Leo på noen besøksturer i barnehagen i tiden fremover nå, slik at det blir lettere for han å begynne fast til høsten, og fordi han er en ekstremt aktiv liten gutt med MYE energi, som vi ser kan ha godt av å leke litt med andre små i barnehagen kanskje et par timer noen dager i uken. Vi skal starte forsiktig og se hvordan det går, og for det kan jo hende at det er lurt at han er vant til å være litt borte fra mammaen og pappaen sin slik at vi ikke må starte helt på “nytt” med barnehage til høsten når vi har fått en nyfødt i hus. Det kan jo være en fordel!

Utover det blir det bestilling av privat ultralyd snart, så det er mye morsomt som vi ser frem til nå. Det gleder meg veldig, spesielt nå som jeg ligger her og føler meg ganske hjelpeløs! ♥

33 kommentarer
    1. Et stort råd til deg 😊 få henvisning til fysio.
      Jeg og begynte tidlig å slite med bekkenløsning, og sliter den dag i dag 2 år etter.
      Oppsøkte ikke fysio før beinet mitt sviktet, å firtsatte ikke behandlingen etter, noe som er ganske lurt 😜

    2. Anonym: Tusen takk for rådet! Da skal jeg få gjort det hvis det fortsetter, slik at jeg får hjelp fortest mulig 🙂

      Uff, så vondt å høre at du enda ikke er blitt bra! 🙁

    3. Åh, så spennende med både barnehage og kontroller!
      Hvordan blir dere å gjøre det nå til høsten? Skal Fredrik ta billappen slik at han kan kjøre Leo til barnehagen, skal dere gå med han dit eller blir dere å ta buss? 🙂

    4. May: Ja, ikke sant! Blir spennende 😀

      Skal absolutt få gitt Fredrik et spark bak når det kommer til å ta billappen, for hvis ikke han gjør det så kommer jeg til å gjøre det ettersom jeg fyller 18 i juni. Men de barnehagene vi har søkt på er det faktisk kjempefin gåavstand til fra her vi bor, så det var vi veldig heldige med! 🙂

    5. Er selv barnehagelærer og de fleste barnehager tar ikke inn barna på tilvenning før du har fått barnehage plass da det er ganske mye ekstra arbeid med tilvenning og for mange en svært vanskelig presses. Som oftest begynner man ikke med det her før plassen er i orden og man er i barnehagen gradvis mer og mer

    6. Anonym: Hei!

      Men det var visst så innmari få barn i noen av barnehagene i nærheten at de gjerne ville ta inn barn fortløpende allerede nå fra våren av, og da tenkte vi å prøve oss noen timer noen dager i uken når de likevel gjerne tok inn barn før Leo egentlig har plass! Men skal ringe å høre i morgen, så får vi jo se <3

      tusen takk for viktig info 🙂 Og takk for at du la igjen kommentar <3

    7. Ville bare si at jeg har blitt så glad i bloggen din og å følge dere 🙂 Leo er så utrolig nydelig og den nye babyen blir nok like fantastisk fin som ham. Klem fra guttemamma på 31 år <3

    8. hei! så spennende med mye som skjer fremover! 🙂 lurte på om du kan lage en videoblogg? Jeg er fast leser, og liker bloggen din, og synes video hadde vert veldig gøy, man får liksom et annet inntrykk av hvem det er vi leser bloggen til da 🙂

    9. Jeg skal også på første jordmortime i morgen! Er kjempe spent og nervøs. Var på tidlig ul i uke 9, og håper virkelig at alt fortsatt er bra med bebis i magen <3
      Er kjemperedd for at jordmor ikke kan høre hjertelyd i morgen. Har du noen erfaring med det?

    10. Hei 😊 Pleier ikke å legge igjen kommentar men må bare få si at du virker som en veldig flink mamma. Koselig å lese bloggen din. Leo er så nydelig 💜 Har selv to små skjønne jenter. Klem.

    11. Det er lurt. Og en annen ting er at deg er lurt å ha tilvenning i den barnehagen man starter i for en viktig del av tilvenning er ikke bare at barna skal være borte fra foreldrene sine men også det å skape trygghet til de andre voksne å barna som er i barnehagen. Bytter man da barnehage igjen må man også mest sannsynlig starte prosessen på nytt da alle barnehager er forskjellige og det tar tid for barn å bygge tillit og relasjoner til andre barn og voksne 🙂

    12. Bekkenløsning kan komme veldig tidlig dessverre 🙁 jeg begynte hos fysio når jeg var gravid, og det hjalp veldig! Jeg hadde gått med det en stund, så jeg ble ikke helt bra, men fysioen sa at om jeg hadde kommet tidligere hadde det vært lettere å få det helt bort 🙂 lykke til både i morgen og fredag på kontroll! Spennende 🙂

    13. Martine: Uff, det er altså så vondt! Hadde det kun helt på slutten av sist svangerskap, og nå startet det allerede i uke 11.. Kjipt!

      Okei, da må jeg jo ta kontakt med dem, for jeg orker ikke tanken på å være slik hele svangerskapet! Takk for gode råd, dere er så supre alle sammen.

      klem

    14. Det er bra om du ber om timar sjå fysioterapeut, det brukte eg og det hjalp – samt det er jo gratis når du er gravid 😉
      Og eg var jo med Lukas på barnehagebesøk denne veka, og det var berre å komme innom att på besøk. Så avvenningtida er jo fyrst etter ein får plass, men er berre å dele tanken med daglegledaren så får dykk sikkert gjennomført det du har i tankjane om det temaet 😉

    15. Uff, ikke noe godt med bekkenløsning! Det begynte jeg også å få så tidlig som i uke 5, var faktisk sånn jeg fant ut at jeg var gravid! Spør legen om henvisning, og pass på at de skriver bekkenløsning med gangvansker på henvisninga, så får du det gratis! 🙂 Så anbefaler jeg også bbhugme-puta, den har gjort underverker for meg!
      Så over på noe helt annet… Herlighet for en nydelig sønn du har!! <3

    16. Det trenger ikke å være bekkenløsning. Det er noe som heter bekkenlåsing, som du kan ha hatt siden forrige svangerskap og derfor kommer det så tidlig.
      Mitt råd er å oppsøke en manuell terapeut med kompetanse på bekkenproblematikk. Først når jeg gjorde det, ca 10 år etter siste fødsel, ble jeg noenlunde bra. Jeg hadde dessverre gått alt for lenge med et låst bekken, hadde fått litt skeiv gange fordi jeg kompenserte med å belaste den gode siden i stedet. Jeg hadde ganske mange behandlinger, samt egentrening og har fortsatt et par oppfølgingsbehndlinger i året, får bla akupunktur for å øke blodgjennomstrømning. Jeg har fått et nytt og bedre liv, uten så mye smerter.

    17. Jeg fikk bekkenløsning allerede i uke 8 :O jeg tenkte ikke i de baner at det var det, men fikk fort beskjed av lege og fysio at det det jeg hadde, lykke til fremover, håper det blir litt bedre etterhvert, i Porsgrunn gikk jeg på sånn bekkentrening i vann, det funket veldig bra for meg, går jo an å høre om det finnes noe sånt i Larvik også, hvis ikke så er det ikke så langt til Porsgrunn 😀

    18. Jeg fikk bekkenløsning i uke 6! Var helt grusomt, men gikk over så fort babyen var ute.. Dette var i mitt andre svangerskap! I mitt første svangerskap fikk eg det i uke 32! Masse lykke til;)

    19. Leana veier 10,1 nå :'( Hvor ble det av babyene våre? Haha.
      Så glad jeg ikke fikk bekkenløsning (eller noen andre plager for den sakt skyld). Håper virkelig du får hjelp med det <3

    20. Du har en nydelig baby 👌🏽💛 like nydelig som foreldre hans 😊 btw kor har du kjøpt den fiin tepper du har på fangen?

    21. Hadde bekkenløsning fra dag 1 i mitt svangerskap. Gikk til Fysio og fikk treningsøvelser og akupunktur, det hjalp meg veldig 🙂

    22. Ville berre informere at alle gravide har bekkenløsning;) det løsner ganske tidlig i svangerskapet, og derfor de egentlig ikke heter bekkenløsning lenger, men bekken relaterte smerter pga det e jo vondere hos noen:/ masse lykke til videre :))

    23. Bekkenproblemer er fælt! Kan tipse deg om kiropraktoren i nansetgt som heter sandra kilvær! Hun er fantastisk! Du kan også gå på bassengtrening for gravide, lurer på om det er eva hoddø lindth som fortsatt har det? Hun er også fysioterapaut, kjempe flink!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg