SPØRSMÅL OG SVAR

Hvilken vogn skal dere ha til babyen?

– Jeg er litt usikker, men jeg tror det blir en ny Emmaljunga! Har sett på silver cross elegance og kensington også. Noen av dere kom med tips til søskenvogn, men vi ser her at det mest sannsynlig ikke blir nødvendig.  Og hvis det mot formodning blir det, så får vi jo bare kjøpe en! Leo skal jo i barnehagen fra før babyen kommer og da både henter og leverer Fredrik han i barnehagen, og hvis jeg noen gang må hente selv fordi Fredrik ikke har mulighet, så har vi en veldig god bæresele som jeg kan bruke!

Bilder hentet her og her.

Skulle Fredrik vært russ i år? Synes han det er kjipt å ikke få vært russ?

– Ja, det skulle han. Han synes jo kanskje det er litt kjipt, men det er flere av vennene hans (uten barn, vel og merke) som ikke er russ så da er han hvert fall ikke alene. Jeg tilbød meg å finansiere russetiden for han, men han takket nei fordi han heller vil være hjemme med Leo og meg. Så da er det jo greit 🙂

Skal dere på ferie til sommeren?

– Vet dere, jeg har så utrolig lyst til å dra på ferie til sommeren, en siste ferie som familie før babyen kommer. Men Fredrik skulle bruke ferieukene sine i sommer på en tur til Miami i USA med familien sin, og resten skal gå til juleferien, så da blir det ingen familieferie dessverre. Så nei, vi skal ikke det! Men Leo og jeg finner sikkert på noe gøy her i Larvik så lenge.

Har dere kjøpt leilighet? Hvor stor er leiligheten dere bor i?

– Nei, vi har ikke kjøpt – vi sparer til egenkapital! Vi har en veldig pålitelig og snill huseier som jeg vet aldri ville kommet meg sjokkbeskjed over natta om at han skulle selge, så vi føler oss veldig trygge på at vi blir boende her til vi har fått spart opp nok!

Leiligheten vår er 120 kvadratmeter, nyoppusset og fantastisk fin. Vi har i tillegg en stor hage med kirsebærtrær, bringebærbusker, og et område hvor vi skal ordne med grill og utemøbler.

Når skal du begynne å kjøpe alt babyutstyret?

– Vi tar litt av gangen og kommer ikke til å kjøpe alt på en gang, men jeg kommer til å dele det med dere når jeg kjøper noe nytt!


Dette er noen av spørsmålene som faktisk ikke kom inn på spørsmålsrunden, men som jeg har fått en del på mail og meldinger som jeg tenkte å svare på sånn utenom, når jeg likevel ville skrive litt mer til dere i dag! 

Og så må jeg bare spørre dere, vil dere ha svarene på spørsmålsrunden på video? Jeg leste at jeg hadde noen døve lesere, og da kom noen med forslag om tekstet videoblogg men jeg har dessverre ikke så god peiling på redigering av videoer, og jeg vil jo gjerne at alle leserne mine skal få med seg svarene! Eventuelt kan jeg få prøvd å få satt meg inn i det, men jeg kan ikke love noe da jeg faktisk har nada peiling per nå. Vil jo gjerne gjøre en videoblogg snart da, er jo så mange som ønsker det! ♥

34 kommentarer
    1. Hei!
      Vil anbefale deg å IKKE kjøpe Silver Cross Elegance-vogna.. Jeg bestilte den, og når jeg fikk den fikk jeg litt sjokk. Er på cirka samme høyde som deg, og den er gigantisk!
      Høy og sinnssykt tung.. Ikke noe å drasse på for slike små damer som oss.
      Min far er en ganske høy mann, og den passet til han… det sier veldig mye, han er nesten to meter høy, hehe.
      Så jeg kjøpte meg heller en Emmaljunga og kan ikke være mere fornøyd 🙂 Bare et lite tips fra meg som har prøvd begge disse to.

    2. Har selv emmaljunga city cross! Mye nettere og finere til oss små! Har selv den, og er ca på høyde med deg! Følte meg som om jeg var “passepike”, når jeg prøve trillet den store! 🙂

    3. Hadde vært utrolig kjekt å se deg på video! Da blir vi litt mer kjent med deg! Tror alle som leser bloggen sin har lyst til å se mer av hvordan du er , og bli litt bedre kjent med deg som sagt! Skjønner det med tekstingen , men les deg opp på det så tenker jeg det går utrolig fint! Da får vi heller vente mer i spenning! 🙂 Men, gjør det du føler er best for deg 🙂 Og alle her tror jeg også håper å få se deg på Tv skjermen engang framover! 😀 Ha en super kveld videre!

    4. Kan du ikke legge ut videobloggen og heller ha spørsnplsrunden i tekst også
      ? Da får du gitt døve og ikke døve ønske sitt 🙂

    5. Jeg er enig med video og innlegg. Da blir alle fornøyd. Du skriver så bra innlegg, så tror ikke noen hadde vært misfornøyd 😉

    6. Har et spørsmål
      Hvorfor kan ikke du og Leo være med freddrik og familien på ferie til Miami ?:)
      Du kjenne vel godt uansett så du har bo råd til seg og sønnen din vel ? Eller spare til ferie :)? Syns litt synd på deg at Fredrik ikke spør deg om være med

    7. Jeg kan ikke huske å ha sett noe videoblogg her, og jeg har lest her fra starten. De som desverre ikke hører har jo tekst her hver dag, så nå syns jeg vi fortjener en videoblogg! 😁

    8. Vil anbefale bugaboo donkey søskenvogn! Vi trodde heller ikke at vi trengte søskenvogn da nr2 kom (eldste var da 1,5). Fant fort ut at gjorde vi!! Vognen er helt super, utrolig lett, tar liten plass og kan gjøres til singelvogn:)
      Har emmaljunga fra før og den eg tyngre og tar mye mer plass enn donkey;)
      Bare en liten anbefaling;) lykke til videre:) det blir både slitsomt, men også helt fantastisk!

    9. Siden Leo kommer å være ganske liten enda når andre barnet fødes så rekomenderer jeg sterkt att dere skulle kjøpe en søskenvogn. Hvis dere vill gå på lang tur så orker dere sikkert ikke bære Leo hele veien når han veier nærmere 15kg. Og hva om han er trøtt og vill sove når dere er ute og går? Finnes noen søsken vogner som går å ta av andre setet på å bruke som vogn til en eller to. Til exempel Emmaljunga Super Viking eller Bugaboo Donkey Duo.

    10. Vil anbefale deg “silver cross elegance” Der har du bagg og sportsdel i ett og den er jo bare så nydelig <3
      Spesielt hvis dere får jenta da kan du ha den rosa og vite vognen 🙂

    11. Heisann!
      Først: Julie over her. Mener du døve får *tekst hver dag* så du burde prioriteres før dem? Sett deg litt inn en en døv person sin situasjon før du uttaler deg. Lyser egoisme lang vei spør du meg. -Hilsen hørene.
      Så Jessica 🙂
      Om dere absolutt ikke vil ha søskenvogn, så anbefaler jeg søskenbrett på det varmeste. Lett og klipse av/på når Leo vil være med på tur 😀
      Ha en kjempe fin dag 🙂

    12. Jeg vil gjerne ha video jeg også,men velger Jessica om utsette det litt for, og enten få tekstet videoen eller skrive et innlegg i tillegg står det STOR respekt av det.
      Her har hun mulighet til å gå frem som et godt eksempel for andre bloggere, da det er sjeldent de tekster videoene sine. Det er 250 000- 300 000 med hørselshemming i Norge der over 4000 er helt døve.

    13. Hei
      Jeg synses du er en utrolig flink mamma.Men du skriver så ofte og gir uttrykk for at du har så mye penger. Hvor får du dette fra, er jo ikke alltid like glamorøs tå være ung mamma.

    14. Sari: Hei! Dumt du føler det! 🙁 Kan jeg spørre hvorfor du føler det slik?

      Jeg vet ikke helt hva du mener med “hvor får du dette fra”
      Fredrik og jeg tjener våre egne penger og vi lever heldigvis veldig godt på det 🙂

      Jeg føler ikke at jeg fremstiller livet mitt som glamorøst bare fordi jeg forteller om babyutstyret jeg har sett på!

      klem

    15. Skal ikke være belærende bedreviter Men har vært i samme situasjon og søskenvogn er virkelig en investering når du skal hente en sliten unge i bhg. Jeg hadde vogn etter førstemann som jeg brukte da jeg bare hadde minsten og tvillingvogn når jeg leverte og hentet. Gull verdt!!

    16. Er det ikke litt kjipt å ikke være med Fredrik på ferie?
      Synes vel kanskje han er litt egoistisk som velger ferie med sin familie når han er i ferd med å skaffe seg sin egen familie. Han burde vel strengt tatt valgt å feriere med deg og Leo. Jeg leser av teksten at du gjerne kunne tenkt deg det og jeg hadde ihvertfall følt det litt sårt om min samboer / kjæreste hadde tatt et slikt valg og at jeg og datteren min på 18 mnd. måtte feriere for oss selv.

    17. Et lite tips 🙂
      Siden han Leo er ganske liten enda når du får en til 🙂 burde du heller kjøpe søskenvogn:) for han orker fortsatt ikke å gå altfor langt når de er under 4 år:) jeg skal ha en til nå snart og da er storebror 1,5 år 🙂 så da kan han site i sportsdel ved siden av bagen 😉 jeg ente med søskenvognen fra bugaboo😄 er kjempe fornøyd 🙂 så går det ann å bruke den til bsre et barn å hvis du har med deg en 🙂

    18. Hvorfor kjøpe ny vogn?:) Her har jeg 21 mnd mellom barna, og det deilige med nr 2 er jo at man slipper å kjøpe omtrent noenting, syns jeg ihvertfall 😉 Ikke negativt ment, bare lurer 😉

    19. Brio Go er en fantastisk vogn som jeg virkelig kan anbefale .. Og ikke minst Bugaboo Bee+.
      Som tvillingvogn er jo babyjogger City mini Gt helt genial. Når dem er så tett i alder så tror jeg det blir tungt uten tvillingvogn. Mountain Buggy er også veldig bra!:-)
      Har aldri likt emmaljunga , ungene sitter så rett opp og ned i den;) Liker vogner der sittedelen er litt “hengekøy” aktige 🙂 Og ikke minst må det være svinghjul slik att det er lett og ta seg frem over alt. Og det har jo ikke Emmaljunga .. Synes de rett og slett virker tunge og litt uhåndterlige!
      Men alt dette er selvsagt smak og behag , lykke til med vognvalg!:)

    20. Maria: Hyggelig at dere anbefaler vogner! Skal selvfølgelig ta en titt på alle sammen 🙂

      Skal undersøke og sjekke litt mer angående søskenvogn, siden så mange av dere varmt anbefaler dette videre!

      Jeg elsker emmaljunga, men for all del, kan godt hende det finnes vogner der ute jeg liker bedre 🙂 Tusen takk for det, Maria!

    21. Anonym: Klart er det kjedelig å bli hjemme, men vi sa i fra litt for sent med tanke på bestilling av flybilletter, så da får det bare bli sånn 🙂

      <3 klem fra meg!

    22. Maria: Emmaljunga har sving hjul, t.ex. Double Viking, Viking, Super Viking, Super Nitro osv.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg