HVORDAN GÅR DET MED BABYEN I MAGEN?

For en deilig dag det har vært! 

Solen har ikke vært fullt så tilstede i dag som de siste dagene, men det er likevel godt og varmt ute. Oldemoren til Leo passet Leo når jeg var på kontroll hos jordmor i dag omkring klokken ett, og det var virkelig kjempekoselig og ikke minst betryggende å være hos jordmor igjen.

I det siste har jeg faktisk hørt om gravide som har jordmødre som knapt tar seg tid til dem og virker helt uinteressert, og jeg blir så trist på deres vegne! Det skal være koselig å være hos jordmor, og man skal føle seg trygg og ivaretatt. Jeg er kjempeglad jeg har jordmoren jeg har, og det var så koselig å se henne igjen i dag! Vi snakket litt om fødeangsten igjen, om formen min generelt og hvordan det gikk, og litt om forventningene rundt det å bli tobarnsmor.

Her er kort oppsummering:

♥ Vektøkning hittil: 8 kg

♥ Termin: 13 oktober etter korrigering sist ultralyd, blir spennende å se om den stemmer på ordinær ultralyd!

♥ Fysiske plager: Lite. Vondt i keisersnitt arret, men det kommer og går i perioder. Kjenner det godt i bekkenet om jeg har hatt veldig mye å gjøre en dag, men det er foreløpig helt overkommelig. 

♥ Hjertelyd: Hørte den klart og tydelig i dag også, og den var like fin som sist gang. Den ligger på ca 148 slag i minuttet!

♥ Neste kontroll: 7 juni, på 18-års dagen min!

♥ Ordinær ultralyd: 19 mai! Ikke lenge igjen nå!


(Og ja, før dere spør: Bhene mine havner stadig vekk på gulvet fordi jeg rett og slett ikke orker dem. Ikke spesielt heldig i bakgrunnen på bilder da, men haha!)

Alt var med andre ord helt perfekt, og gutten vår vokser som bare det! Det er godt å vite at han har det bra.

Klem

13 kommentarer
    1. Så utrolig koselig 🙂 og godt at alt er bra med lille i magen. Var hos legen i går å fikk høre på hjertelyden til vesle <3 vakrere lyd finnes ikke tror jeg. Ha en vakker kveld skjønne deg <3 klem!

    2. Milana: Ja, alltid like godt å få bekreftet at alt er bra med den lille! Så utrolig herlig, det må ha vært helt fantastisk for deg <3 Ha en fin kveld du også, god klem herfra!

    3. 13. Oktober en kjempe fin dato, satser på at han kommer på bursdagen min 😊 Godt alt står bra til med den lille i magen 😊

    4. Ååå, så koselig! Jeg har en datter som er født i Oktober, kjempe fin tid å få en liten en! Du må ha masse lykke til med prinsen :)!

    5. Så koselig at alt er fint med den lille i magen, veldig morsomt å følge med!♡ Jeg følte egentlig bare for å legge igjen en kommentar som er helt urelatert tiltil det du har skrevet om. Jeg leser endel blogger, og jeg syntes det var verdt å nevne at du virkelig er den som skriver best av alle bloggene jeg leser. Og det kanskje mest imponerende her er jo at faktisk er den yngstr i tillegg. De andre bloggene jeg leser skriver, på lik linje meg deg engasjerende og spennende tekster, men du skiller deg allikevel ut. En ting er at du språklig er mer dyktig, men samtidig utviser du en ærlighet som jeg ikke kan la meg gjøre annet enn å bli imponert av! Jeg studerer i dag psykologi, og jeg fant først ut på vgs. at dette var noe jeg ønsket å gjøre. Jeg personlig vokste enormt de tre årene på vgs. Og ut ifra mine egne erfaringer blir jeg bare enda mer imponert over deg! Du er allerede kommet så mye lenger enn hva jeg hadde da jeg var på din alder. Tenk at du er så moden, så tøff, så sterk, så modig og ikke minst så ydmyk, og du har ikke en gang fylt 18! Tenk om flere i verden hadde vært som deg!! Jeg tror virkelig du vil bli en utrolig dyktig psykolog når du en gang kommer så langt, og om det er det du fortsatt ønsker da, for så mye empati som du viser gjennom bloggen din skal man lete lenge etter. Denne kommentaren merker jeg at nå ble veldig mye lenger enn planlagt:P Men jeg syntes du fortjente en skikkelig tommel opp! ♡

    6. Så herlig at alt er i orden. Det er så fint med gravidoppdateringer, håper du fortsetter med det! 🙂

    7. Jeg føler jeg leste du hadde tvillinger i magen, men dette stemmer alså ikke med mitt hode hehe.
      Blir koselig og se fremover, liker graviditetsoppdateringer 🙂

    8. Du ser nydelig ut. Gratulerer med gutt nr 2 på vei 🙂
      Jeg lurer veldig på hvilken app du bruker for å lage de stjernene du har på noen bilder?!
      Lykke til fremover 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg