GRAVID OG BABYSNAKK

Hei hei!

Nå er vi trygt hjemme igjen etter en laaaang reise. Vi er så slitne alle tre at vi kommer nok til å sove fryktelig godt i natt! Turen gikk.. Ja, hva skal man si? Den gikk som den gikk, og nå er den i hvert fall over!  

Jeg har vært så bekymret helt siden jeg våknet i dag tidlig, for jeg har ikke kjent noen spark eller noe liv helt siden i går kveld. Jeg var så bekymret hele bilturen, for på den ene siden skal man jo ta det på alvor hvis man har kjent liv i flere uker – Men samtidig så er jeg jo ikke mer enn 19 uker og 2 dager på vei – Så jeg ville ikke krisemaksimere og løpe ned legevakten fordi jeg ikke hadde kjent liv på noen timer. Når hele bilturen gikk uten noen spark i tillegg til hele morgenen, så kjente jeg at bekymringen virkelig begynte å bli stor, og så for meg at jeg måtte ringe legevakten senere om det fortsatt ikke var noe tegn til liv. Så kjente jeg plutselig liv i det jeg kom inn døren hjemme her i Larvik. Merkelig, men veldig betryggende og godt ♥




Joggeklær og minimalt med sminke er så deilig på lange bilturer! ♥

Men nok om det! Leo koser seg nå hos pappaen sin før han skal sove, og i morgen skal vi på lekebutikken! Leo simpelthen elsker å dra på lekebutikken, og i morgen er han også 14 måneder gammel. Herrejesus… Bare 4 måneder og 20 dager til han blir storebror, da er han nesten 19 måneder – Og jeg vet veldig godt hvor fort den tiden kommer til å gå! Skummelt!

Men nok babysnakk! Håper dere får en herlig start på uken i morgen ♥

23 kommentarer
    1. Dere bør senke nakkestøtten på bilstolen litt slik at selene ikke kommer for langt opp- skal ligge godt på skuldrene, aldri over. Dette er ikke for å kritisere, kun for leos sikkerhet i bil 🙂 Dere har forresten valgt en utrolig god bilstol til han!
      Ha en fin kveld videre!

    2. du er like nydelig uten sminke! Håper dere har hatt en fin helg hos familien din <3 Ha en fin kveld videre :*

    3. Caroline: Åh, visste ikke at det gikk an en gang å senke nakkestøtten? Tusen takk! Setter bare kjempestor pris på at dere sier i fra, det viktigste er jo at Leo sitter så trygt han kan<3

      Selene drar vi ned hele tiden, men de glir så høyt opp? Har du noe erfaring med det?

      Tusen takk, ønsker deg en fin kveld videre også <3

    4. Hilde: Åh, det var veldig pent sagt av deg! Jeg har riktig nok på meg lipliner og selvbruning da, så helt uten sminke er jeg ikke <3 Men kjempedeilig å ha på seg lite!

      Ha en fin kveld videre du også <3

    5. Sklir de liksom nedover skuldrene hans? I såfall kan beltesamler være lurt, koster under 100 lappen 🙂 Hvis det var det du mente?
      For å stille nakkestøtten klemmer du inn det “håndtaket” du finner bak nakkestøtten og drar opp eller ned alt etter som. Dette vet du kanskje men tenker jeg kan nevne det likevel- det geniale med denne stolen, spesielt med tanke på at dere får baby snart, er at du kan kjøpe babystolen modular og bruke på denne basen dere nå bruker til Leo sin nr 2 stol!:D

    6. Caroline: Ja, jeg fikk snakke med ei nå på Facebook som hadde samme sete, hun forklarte hvordan man senket nakkestøtten. Kjempe takknemlig for at dere følger med, det er så viktig å opplyse!

      Tusen takk for tips om beltesamler 😀

    7. Du bør virkelig lese om bilsikring av barn i bil. Har sett flere tilfeller at han ikke er riktig sikret, og det er veldig viktig i mine øyne 🙂 ingen kritikk altså. Men jeg bare anbefaler å lese og se litt videoer om hvordan setet skal være. Ofte er grunnen til skader i ulykker feilsikring av bilseter.

    8. Du bør lese bruksanvisningen på sete før dere bruker det! Har sett flere ganger at dere feilsikrer han, og det er ikke så heldig om uhellet skal være ute. Barna er jo det viktigste man har her i verden! 😉

    9. Ingrid: Har lest masse og alt jeg har fått av info på det nye setet 🙂 Men verken jeg (eller foreldrene mine som vi fikk setet av) hadde fått beskjed om at nakkestøtten kunne senkes. Jeg tar absolutt selvkritikk på at jeg ikke forhørte meg nærmere på det!

      Men nå er jo i hvert fall alt som det skal takket være dere, og det er jo det viktigste 🙂

    10. Har du lest i instruksjonsboka til setet som ligger “inni” setet? Der står det veldig tydelig hvordan du kan flytte på nakkeputen. Det vises også hvordan selene skal være. De kan nemlig stilles i flere nivåer. Nå er de alt for høyt oppe i forhold til leos lengde. De skal gå ganske rett med skuldrene.

    11. For det første: fint at du leser bruksanvisningen og tar selvkritikk for feilsikring 🙂
      For det andre: gikk selv i 8 måneder med bevegelser til og fra hver dag. Var tilogmed inne på ul di dagene hvor lillebror i magen var roligere. Slt så fint ut. Døde like etter fødsel fordi han ikke hadde fått tilstrekkelig med næring i magen. Noe som hadde blitt oversett på ul. Dette var jo også grunnen til lite bevegelse enkelte dager. Mener absolutt ikke å skremme deg,men det ER viktig å være på vakt når man kjenner mindre bevegelse. Reis inn heller en gang for mye enn en gang for lite. Og,be dem sjekke ALT! 🙂

    12. Jeg er rett og slett rystet over hvordan du og din familie klarer, gang på gang, å være så utrolig dårlig på bilsikring. Beskjed om at nakkestøtten kan senkes? Det er bruksanvisning med bilstoler, den er til for å leses! Jeg har selv barnebarn, de har jeg kjøpt bilstoler til, der har bruksanvisningen blitt lest før stolen ble satt inn i bilen.
      Du var selv veldig kritisk til taxisjåfører og hengte de ut for at de hverken hadde riktig bilstol eller kunne montere disse, da bør man vel kunne forvente at dere selv tar sikkerheten på alvor, ikke gang på gang må fortelles i kommentarfeltet at noe er feil, og så standardsvaret ditt; tusen takk, det visst jeg ikke….. Nå virker det og som om sikkerhet ikke er noe dere er så nøye på, både Fredrik og du sitter uten belte… Svaret ditt forutser jeg; bilen sto i ro

    13. Anonym: Bilen sto i ro, ja 😀 haha, ellers hadde umulig bildet blitt så klart. Vi var innom for å hente stetanten min som skulle sitte på fra Gjøvik, og da var det kun Leo, Fredrik og meg i bilen, som sto stille.

      Rystet over at verken jeg eller min mor ikke var klar over at nakkestøtten kunne senkes? Det er vel kanskje litt i overkant å si?

      Det med taxisjåføren synes jeg er kvalmt av deg å dra frem som sammenligning. Taxisjåføren hentet et slags bilbete (Ikke en gang et sete) som min gutt på 7 måneder liksom skulle sitte i. Det kan ikke sammenlignes med å ikke ha blitt opplyst om at nakkestøtten kunne senkes på et helt nytt og sikkert bilsete, vel?!

      Tror nok mange har ikke har fått med seg diverse diskusjoner rundt bilsikring i min blogg ordentlig. Jeg tar selvfølgelig selvkritikk på at jeg ikke fikk sjekket nærmere at nakkestøtten kunne senkes, men nå er det jo i orden – Jeg fikk snakket med ei som hadde et likt sete og hun fikk forklart meg nærmere.

      Tidligere har det vært mange diskusjoner som egentlig ikke har bunnet i feil bilsikring. Feks at bildene jeg har tatt til bloggen har blitt tatt før vi i det hele tatt har sikret ferdig og begynt å kjøre. Da har enkelte gått bananas i kommentarfeltet, når vi ikke var ferdige med å feste setet en gang på bildene, og så har flesteparten av dere tydeligvis bare lest disse kommentarene og ikke mine hvor jeg tydelig forklarer hva som er grunnen til at det ser feilsikret ut på bildene – nettopp fordi vi ikke var ferdige med å sikre ham en gang. – Og jeg sitter igjen og har fått massiv kritikk som ikke har vært berettiget en gang.

      Nå er nakkestøtten i orden, og setet er 100% korrekt festet.

      Du trenger ikke være spydig i kommentarene dine ved å si “Bruksanvisninger er ment til å leses!” osv. Det er kvalm av deg, du er en voksen dame. Jeg skriver jo lenger opp at jeg har lest så mye jeg har fått med meg, og at jeg synes det så rart ut at nakkestøtten var så langt oppe. Dette må jeg ha oversett, jeg ville da aldri ha latt være å senke nakkestøtten med vilje?

    14. Anonym: Selvfølgelig, det skulle da bare mangle da dette ansvaret ligger hos meg – Når jeg gjør feil tar jeg selvsagt selvkritikk:-)

      Oi! Utrolig bra du sa i fra! Da skal jeg snakke med jordmoren min. Er det noe spesielt man kan spørre etter for at de sjekker akkurat dette? :O

    15. Anonym: Hei! Nå som du kom med ditt nyeste svar valgte jeg å blokkere deg ut av mitt kommentarfelt. Du kan ikke lenger nå kommentere anonymt her på bloggen min. Har fått nok av oppgulp og kvalme svar fra en godt voksen dame. Som skal kritisere meg for hver minste lille ting. Nå snakker jeg ikke spesielt ut i fra dette med bilsete og feilsikringen, for dette er svært viktig, og jeg har lagt meg flat og tatt selvkritikk på det. Det var dårlig av meg og ikke undersøke nærmere, jeg trodde vitterlig jeg hadde lest nok omkring bilseter, så jeg beklager nok en gang at jeg ikke hadde fått med meg at det gikk an å senke nakkestøtten. Dette er nå¨i orden, og bilsetet er 100% korrekt festet.

      Du leser kun bloggen min for å kritisere, finne ting å pirke på (Nå snakker jeg IKKE spesielt om dette med bilsikring, for det er viktig, selv om du absolutt kunne ha formulert deg på en hyggelig måte kontra den kvalme måten du kommenterte på, og som du har kommentert på mange ganger tidligere!) Men jeg orker ikke dette nå, jeg får ikke gjort mer enn å ta selvkritikk, og det er egentlig ikke noe mer å diskutere nå som jeg har fått beskjed fra noen som hadde samme sete om hvordan det skulle festes. Hva er det å diskutere videre? Gå på hvor umoden jeg er som gjorde en feil? Det blir så dumt, alle kan gjøre feil.

      Jeg har lenge grublet på hvorfor i alle dager du gidder å lese bloggen min når den tydeligvis kun er en arena for deg hvor du kan spy ut uhyggelige utsagn. Kan du ikke heller finne en blogg du liker å lese, som du ikke føler for å gjøre det samme med?

      Du blir den andre personen jeg sperrer ute av mitt kommentarfelt, så man kan vel si det slik at det ikke er noe som skjer ofte da jeg har blogget siden oktober 2014. Jeg sover knapt om natten, sliter veldig med fødeangsten(!), har en sønn jeg skal ta vare på og er i tillegg gravid og sårbar. Det kan forklare hvorfor terskelen min for slike ufyselige kommentarer ikke er noe høy akkurat nå.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg