KROPPEN MIN I MITT ANDRE SVANGERSKAP!

Startvekten min før jeg ble gravid med Leo og før jeg ble gravid denne gangen har vært det samme, 45 kg. Helt siden jeg fikk barn har jeg ikke hatt et så stort fokus på hva tallet på vekten viser, men hvordan jeg føler meg når jeg ser meg i speilet. Nå veier jeg 57 kg og har med det gått opp 12 kg siden jeg ble gravid i januar. Jeg har et stort fokus på å spise sunt og går lange turer med Leo de dagene jeg kjenner at det går greit – Men jeg savner veldig hjemmetreningen jeg nå har måtte gi gradvis opp på grunn av påfølgende smerter i keisersnitt-arret mitt. Det er fryktelig synd, og jeg gleder meg til å komme i gang igjen når svangerskapet er over og de anbefalte 6 ukene er gått.


I sist svangerskap med Leo fikk jeg alltid høre det når jeg fortalte at jeg satset på å få kroppen min tilbake etter svangerskapet. De lo og fortalte meg at det kom aldri i verden til å gå – Og det inntrykket ble for dem forsterket når jeg gikk opp 25 kg, som jeg også har nevnt tidligere. Etter mye hard jobbing (For det er nemlig ikke helt sant at bare man er ung så kommer kroppen tilbake av seg selv) klarte jeg det, og det kommer jeg til å klare igjen etter dette svangerskapet! Viljestyrken min er bare helt enorm. Jeg håper jeg kan være en motivasjon for andre mødre med tanke på å komme seg i form, tross hektisk hverdag med barn. Jeg unner alle mødre i hele verden å føle seg fornøyd og vel i sin egen kropp, både før og etter endt svangerskap. For meg hjalp det ikke at andre synes jeg var fin, så lenge jeg ikke synes det selv.


Kroppen min fungerer helt topp – Og det er det som er viktig, når alt kommer til alt. Tenk at den har satt snart to barn til verden? Lille kroppen min, på 160 centimeter. Herrefred, det er så rart! Den har taklet graviditeten mirakuløst bra i forhold til sist gang, og keisersnitt-arret mitt er også veldig fint og er veldig lite synlig – Bare dumt det er plagsomt med at det strekker og gjør vondt i perioder. Men det må jeg jo nesten regne med når jeg ble gravid når det var 10 måneder siden keisersnittet!

Jeg skulle så gjerne vist dere bilder av strekkmerker og løs hud, men det har jeg ikke. Tross dette håper jeg at jeg også kan få lov til å være stolt av kroppen min, som nå for andre gang bærer frem en ny, velskapt verdensborger. Looks fade! Barn har man for alltid ♥

16 kommentarer
    1. Du er et forbilde på så mange måter. Jeg elsker at du er åpen, forteller om ting som ikke er så bra, og at du legger ut om dagen som har vært så bra! Du stråler, syns jeg 🙂 Ønsker deg masse lykke til videre i svangerskapet. Jeg lurte på en ting, eller det blir kanskje som et tips, men kunne du, når du begynner å trene igjen etter fødsel, vise/fortelle hvilke øvelser du gjør? 🙂

    2. Hei! Har lest bloggen kjempe lenge, og nå følte jeg at en kommentar er på sin plass! Selvfølgelig skal du også få være stolt av kroppen din, selv om du ikke har strekkmerker eller løs hud! Jeg er en del år eldre enn deg, og er nå gravid med nr.3, og jeg har heller ingen ytre spor etter graviditetene. Føler det nesten er litt “tabu” å være pokker så stolt over kroppen sin når man er tilbake til utgangspunktet – og at de som har de ekstra kiloene og strekkmerkene blir “hyllet”. Det er så synd, for uansett hvordan man ser ut etter en fødsel er kroppen vår helt fantastisk!:) i tillegg vil jeg si at du er råflink,både med bloggen og med Leo❤️

    3. Hallo☺️
      Hvordan har du tenkt å føde denne gangen? Det føles litt som at det er et for personlig spørsmål. Men værdt et forsøk. Og hvordan gjøres det om du skal føde gjennom keisersnitt denne gangen? Må de åpne en ny åpning eller samme? ☺️
      Hilsen veldig nysjerrig jente
      Btw gratulere så masse med 2 graviditet

    4. Det er IKKE sant at kroppen går tilbake av seg selv bare fordi vi er unge nei, det kan jeg skrive under på.😅 Endelig er jeg tilbake vektmessig der jeg var før jeg ble gravid, men det har krevd trening og sunt kosthold! Det er litt ekstra hud på magen fortsatt, men nå er babyen min tross alt bare seks måneder. Jeg startet ikke å trene og passe på kostholdet før han var tre måneder, jeg var livredd for å ødelegge for ammingen. Så kroppen tilbake på kun tre måneder kan jeg vel være fornøyd med?
      Nå gjenstår det bare å bygge opp litt muskler før jeg sier meg helt fornøyd, rumpa mi forsvant nemlig helt etter svangerskapet😳
      Klem til deg, du har all grunn til å være stolt selv om du ikke har løshud og hengemage å vise frem!<3

    5. Du er en flott mor og blogger! Men tenkte bare…hvis du er 160 høy, og veide 45 kg var du vel undervektig?
      Mener ikke å være negativ eller frekk, bare lurte siden jeg selv er undervektig, og ja, jeg vet ikke helt egentlig. Jeg har spiseforstyrrelse så henger meg kanskje litt mye opp i sånne ting. Uansett, masse lykke til!

    6. Hei!
      Ny bloggleser her!
      Hva har du lyst til å utdanne deg til? 🙂 Går du fortsatt på videregående, eller er du ferdig der? Har du lappen?
      Du ser fantastisk ut! 🙂

    7. Jeg leser bloggen din hver dag, og kan godt hende du har skrevet om det før, men jeg er så utrolig glemsk :p hvordan trente du? Jeg har ei lita frøken på 1 år, jeg studerer og jobber, hun er enda ikke barnehage. Jeg får virkelig ikke tid til treningsstudio, og skulle så gjerne fått trent litt. Har gått ned 30 kg siden graviditeten, men er heller det at jeg skulle strammet opp litt. Kan du skrive litt om hvordan øvelser du gjorde, om du brukte noe filmer, programmer osv, og kanskje
      Litt om kosthold. Jeg synes selv at jeg er flink til å spise sunt, men har perioder der matlysten er helt på bånn.

    8. Silje: Hei Silje! Morsomt å høre fra nye lesere 😀

      Jeg ønsker å utdanne meg som psykolog, og det er noe jeg har ønsket siden jeg var ganske liten. Jeg har ikke rukket å begynne på videregående enda – Ettersom jeg ble gravid sommeren før høsten jeg egentlig skulle starte (2014) og da var jeg så plaget med svangerskapskvalme at jeg kastet opp til langt ut i svangerskapsuke 20. Uff! Det var et stort nederlag for meg å ikke i det minste få begynt, men det er noe jeg bare har måtte akseptere siden jeg var så dårlig. Høsten etter (2015) Var Leo ikke mer enn 6-7 måneder, og det ble for meg for tidlig å sende ham i barnehagen. Tenkte for øvrig at jeg ikke ville angre på å ha prioritert ham ett år til. Og så skjedde det som ikke skulle skje, jeg ble gravid igjen: Og dermed er utdanning på vent til neste høst. Men SOM jeg gleder meg til å få startet!

      Jeg savner skolen, og gikk ut av ungdomsskolen med nærmere 5,0 i snitt. Håper og tror jeg kan fortsette i det sporet når jeg starter igjen til neste høst, 2017! En ting er hvert fall sikkert, jeg skal gjøre mitt ytterste 🙂

      Samboeren min er for øvrig ferdig med utdannelsen høsten jeg skal tilbake på skolebenken, så en av oss har fått den ferdig i løpet av årene med graviditet og baby. Veldig glad for det (Og stolt av ham som har stått på for å få det til!) Han er også i gang med lappen (Som han egentlig skulle ha vært for lenge siden) Vi bor svært sentralt til, og da har det ikke vært så nødvendig. Men nå som nummer to er på vei vil jeg ha det i orden, så er nok ikke lenge igjen til lappen er i boks også.

      Tusen takk! Ha en herlig kveld videre 🙂

    9. Du har så utrolig fin blogg 🙂
      I tilfelle du ikke allerede gjør det, kan det kanskje hjelpe å smøre med en litt fet krem der som keisersnitt arret er! Med tanke på at det strekker seg er det fort at huden der blir veldig tørr /fuktfattig! Kanskje det kan hjelpe litt hvertfall 🙂

    10. Så spennende at du har lyst til å bli psykolog! Du virker som ei kjempeflott og flink jente, så jeg er sikker på at du kommer til å få det til! 🙂
      Skal følge deg videre, likte bloggen din kjempegodt!
      Ha en fin kveld du også!

    11. da jeg gikk gravid , så gikk jeg tilbake til normal vekt igjen etter 1,5 mnd 😀 jeg gikk bare opp 12 kg i svangerskapet da,men fikk hyper sensetiv mage så klarte ikke spise verken brød, produkter av mel , og en periode ikke laktoseprodukter. så levde rimelig mye på taco og smoothies !! og spøy i 7 mnd omtrent 🙁 hadde du mye hårtap etter du fikk leo?

    12. linn: Morsomt å høre hvor forskjellige vi er 😀 Jeg har også hørt om andre som plutselig ikke tåler diverse matvarer under svangerskapet! Skikkelig snodig 🙂

      Hadde null hårtap 🙂

      klem

    13. Gikk også opp 25 kg, og uten noe form for trening (bare småturer) gikk jeg ned alle kiloene på noen uker 🙂 At jeg har vært gravid med en baby på over 4 kg ser man ikke, haha!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg