TIME HOS JORDMOR!

Hei dere!

En ny kontroll hos jordmor er gjennomført, og jeg nærmer meg 26 fullgåtte uker med stormskritt. Leo, Fredrik og jeg spiste fantastisk frokost i dag tidlig før jeg dro – Og det var virkelig herlig. En veldig rolig og god start på dagen, akkurat slik vi liker det!

Magemålet mitt ligger litt over gjennomsnittet (Akkurat slik det gjorde med Leo), og gutten vår har det supert og alt er som det skal. Han hikket til og med i dag når vi hørte hjertelyden hans, og i dag lå han også med hodet ned! Utrolig spennende å høre.


Så alt er bra med babyen, det tar jeg absolutt ikke for gitt – Og jeg er veldig opptatt av å gjøre det jeg kan for å hele tiden ta valg som er til det beste for vår lille prins. Både med tanke på kosthold, fysisk aktivitet, og forhåndsregler for å unngå det jeg kan av sykdom eller det som ikke er trygt for gravide. Mange vil nok kategorisere meg som småhysterisk gravid, men sånn er det bare. Heller litt ekstra sikker, enn motsatt! Hvert fall når jeg kun går gravid i 9 måneder av mitt liv, så ofrer jeg gjerne alt jeg kan for å være helt på den sikre siden.

Jeg har fryktelig lavt jernlager og blodprosent, og det forklarer jo hvorfor jeg er så trøtt om dagen at det nesten går helt rundt for meg. Det var veldig godt å få et svar på hvorfor jeg har hatt det sånn, og ikke minst slik at jeg kan behandle det. Ellers har jeg slitt mye med ubehagelige kynnere, en følelse av nedpress, og vondt i korsryggen de siste dagene, noen ganger også kombinert – Og det skulle jeg følge litt med på slik at det ikke blir verre, for det er jo litt skummelt hvis det utvikler seg til noe mer. Så nå må jeg prøve å begrense løftingen min av Leo enda litt til og generelt ta det mer med ro. Jeg har nok nå i ettertid skjønt at det har blitt litt mye på meg i det siste, spesielt nå de siste dagene hvor det har blitt dobbelt opp på meg fordi Fredrik ligger på sofaen med det skadede beinet sitt. Viktig å lytte til kroppen, spesielt nå i svangerskapet ♥


Neste kontroll hos jordmoren min er 19 august – ettersom hun nå skal ha en velfortjent ferie! På den neste timen er jeg ganske nøyaktig 32 uker på vei! Som jeg gleder meg, både til selve jordmortimen og til å komme så langt ut i svangerskapet – «Plutselig» er svangerskapet forbi!

Måtte dere ha en super onsdag!

24 kommentarer
    1. Deilig å høre at alt står bra til inni der:)
      Dette vet du sikkert, og har sikkert også blitt fortalt det på grunn av jernmangel.. Men det bare passet så bra med frokostbildet ditt!; ser du får i deg masse karbohydrater, og har lest at du har cravings på smør/fett 😉 men husk å få i deg mat med proteiner og og jern også :*
      Jeg er selv litt dårlig på det under graviditeten..
      Klem

    2. Kine: Hei!

      Jeg er veldig opptatt av kosthold, og det er kun youghurten, smoothien og knekkebrødet med brunost som var mitt på frokosttallerknen, altså! 🙂 Spiser sunt og variert, masse grønnsaker og proteiner. Er jern jeg er dårlig på, men prøver å spise veldig grove kornprodukter også, så får jeg håpe at det i kombinasjon med jerntabletter får den opp igjen!

      Klem <3

    3. Og,igjen må jeg spørre: hvorfor har du genseren nedi buksa? Det gir deg absolutt ingen fasong å være stolt av.

    4. Anonym: Og igjen får jeg svare det samme jeg gjorde sist da: For å fremheve magen 🙂 “Ingen fasong å være stolt av”? Hva i alle dager er det du mener med det? Jeg føler meg flott med babymagen og går akkurat slik jeg selv ønsker. At du ikke synes det er fint, er selvfølgelig helt greit – Men så trenger du jo heller ikke å gå slik selv. Det er opp til hver enkelt 🙂

      Klem

    5. Drikk ett glass appelsinjuice sammen med jern-tabletten- det øker opptaket av jern 🙂 hadde selv jernlagre på 6 i siste svangerskap 🙁

    6. Jeg har en liten prins som er 8 mnd i dag! <3 Jeg har såå lyst på nummer 2 nå, så det vurderes her. Kan du skrive hva slags utfordringer du ser for deg med å ha to tette? Noe spesielt nummer 2 skal arve fra Leo? <3

    7. Så bra å høre at alt står bra til med både mor og barn 🙂
      Her er jeg første gangs gravid, og skal ikke til jordmoren for første gang før 30.August er i dag 16+4 🙂 Så gleder meg veldig til å dra på kontroll 🙂 og få snakket med jordmoren om ting jeg lurer på 🙂
      Masse lykke til videre 🙂

    8. Koppen du har juicen i er kjempefint 😀 hvor er det ifra? Kunne tenkt meg en sånn kopp siden jeg skal flytte snart

    9. Jeg lurer også på hvorfor du går med buksa/genseren slik. Syns det ser ut som magen er borte egentlig, i motsetning til når du feks går med kjole eller andre ting hvor magen er stor og flott 😀

    10. Jeg ser at noen reagerer på at du har genseren nedi buksa, men jeg syntes det bare var fint og det fremhevet den fine babymagen! <3 er også nysgjerrig på hvor du har fått tak i det kruset på bildet? Superfin! Jeg ønsker deg og dine en super kveld videre, du er så god, stå på Jessica! Klem<3

    11. Anonym: Det gjør det i virkeligheten jo, men på slike speilbilder ser man det ikke godt 🙂 Jeg føler meg kjempefin når jeg går slik og magen er helt tydelig (i virkeligheten i hvert fall!) så da kommer jeg til å fortsette å gå slik jeg føler meg vel 😀 At du ikke synes det er flatterende er helt greit, du trenger jo selv ikke gå slik, du kan gå akkurat slik du vil – Og det samme kan jeg!

    12. Anonym: Tusen takk for det! <3 Jeg synes alltid at magen min ser mindre ut på speilbilder, så er nok bare at den generelt ser liten ut på speilbilder - trange plagg fremhever jo magen, det er jo helt logisk. Magen er tydelig mye mer fremhevet i virkeligheten i hvert fall når jeg går slik som dette <3

      Det er kjøpt på princess! <3

      Setter kjempe stor pris på det! Klem tilbake 🙂

    13. Syns de som kommenterer angående gensern i buksa fremstår spydige, mulig det er jeg som leser/oppfatter det feil.
      Vil uansett sende en påminnelse om at folkeskikk også gjelder på nett, selv hvor mye ytringsfrihet man har.
      “Har man ikke nå pent å si, trenger man ikke si’no”
      (Ser heller ikke på kommentarer ang. Utseende, klesstil og andre lignende ting som er med på å identifisere deg som person som “konstruktiv kritikk”)
      Godt å høre alt sto bra til inni magen! Syns du var fin, lykke til videre 🙂

    14. Et lite tips ang og få I seg litt mer jern brokkoli og fryst spinat terninger I blender sammen med fryste bringebær en banan vanilje yoghurt og litt appelsin juice er knall godt og sunt kan jo lille smake på og 😊😊

    15. så bra alt står bra til med lille gutt i magen 🙂 mangler jern nå jeg da, og fikk beskjed om og spise blåbær,vet ikke hva det har med jern og gjøre men 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg