TELLER NED TIL…

Lagde et slikt blogginnlegg for en tid tilbake, og det falt i god smak hos dere! Her kommer et nytt til hva jeg gleder meg til i tiden fremover, dager og nedtelling ♥ Noen av punktene er jo fortsatt med denne gangen også, bare se så fort tiden har gått!

Under 85 dager igjen til vi får møte babygutten vår… Til Leo blir storebror, og til en ny æra som familie på 4 starter! Vet ikke om jeg noen gang kommer til å kjenne meg 100% klar til å bli mamma til to, men det får bare være. Han er her snart, så jeg får bare se til å bli klar! Eller i hvert fall så forberedt som jeg kan bli.

30 dager igjen til Fredrik har 9 dager ferie med oss her hjemme! Vi har planer om å dra på Farris bad. DET skal bli deilig, det! Ferie i egen by til og med. Haha.


26 dager igjen til ultralyd, hvor vi skal se lillebror i 3D!


40 dager til babysengen kommer og skal settes på plass. Det ble ikke akkurat den jeg har vist dere på bilder (Grunnet at frakten alene kom på 60 000 kroner) Men fy søren, den som ventes er virkelig helt nydelig – Dere kan umulig glede dere like mye som meg, men herregud hvor fint det blir.

 Bilde: Pinterest
En liten smakebit på sengen til Noah 🙂 Det skylder jeg dere etter det ikke ble den jeg hadde vist dere!

19 dager igjen til Leo skal starte i barnehagen, og da har vi noen rolige og fine tilvenningsdager i begynnelsen!

48 dager til jeg er høygravid! Okei, på dette punktet var det faktisk litt skummelt å sjekke kalenderen! Tenk at det går så fort! Under 50 dager til jeg går ventende høygravid her hjemme. Forhåpentligvis kan jeg da se tilbake på dette blogginnlegget og tenke på hvor mye jeg har kost meg!

Høygravid (Og HELT usminket) med Leo ♥

10 dager igjen til vi får ny dobbeltseng! Skal jeg fortelle dere en hemmelighet? Fredrik og jeg (Les: Fredrik, LEO, gravidmagen OG meg!) har sovet på en 120 centimeter bred “seng” i et år nå! ENDELIG skal vi få ny seng, og det har vi gledet oss lenge til. De siste månedene har det faktisk gått overraskende greit, men når jeg for noen dager siden våknet av at jeg hadde et blåmerke i ansiktet fordi jeg hadde sovnet med hodet på nattbordet mitt grunnet null plass i sengen på hodeputen – Da kjente jeg at nok var nok! Haha! NY seng, og det snarest. Rumpa mi får heller ikke plass lenger!

Sengen vår som (ironisk nok) ser ganske stor ut på dette bildet fra i fjor sommer!

Nå skal jeg kaste i meg litt kaffe for å orke dagens siste timer! Og lage litt kveldsmat før Fredrik og jeg legger oss med litt film på skjermen i bakgrunnen ♥ Håper alle har hatt en god onsdag!

14 kommentarer
    1. Hvor lenge før termin regnes man som høygravid? 😄 Så gøy å ha så mye å telle ned til, skal prøve det selv nå ❤️❤️
      Klem!

    2. Koselig innlegg 🙂
      Et mini tips til barnehagestart: Det tar flere uker før det gjennomsnittlige barnet blir trygg på ordentlig. Så om dere kan ta flere tilvenningsdager enn de standard 3, så er det fint for barnet. Ikke alle barnehager tillater det, men det sier litt om en barnehage som ikke tillater foreldre der. (hva har de å skjule?)
      Prøv å ha han korte dager den første måneden (selv om det er deilig å kanskje endelig ha han i bhg.) For da blir han tryggere og nye forandringer (som Lillebror) blir mer overkommelig:) og ikke minst: om Leo ikke trives i barnehagen eller dere ikke får nok info i bhg om dagene hans, trivselen hans eller noe annet skurrer: ta han ut og bytt barnehage. Høres drastisk ut, men vi som foreldre betaler for en tjeneste og da har vi rett på kvalitet. Dere har sikkert funnet en nydelig bhg til han,men bare sier det. Følg magefølelsen og OM dere skulle møte på en ansatt/ noen som ikke er ok fordi dere er unge, så ta det opp. Dere er flotte og flinke foreldre, og ingen får lov til å kødde med livene deres eller gjøre noe vanskeligere enn det allerede kan være innimellom.
      Ikke sikkert at du følte du trengte disse rådene, så føl deg fri til å se bort fra dem :p
      Men ungen min startet for ett år siden, og jeg fulgte Ikke magefølelsen min. Dessverre. Det gikk ikke så bra. Nå går han i en hæææærlig barnehage som vi begge elsker, og magefølelsen min gjør det så LETT å levere han. Håper alt går fint med barnehagestart og alt det nye som skjer fremover:)
      Synes det er Skikkelig koselig å følge dere 🙂

    3. Serine: 40 dager før termin, når man er 34+4 dager <3 Ja, det er virkelig gøy - Spesielt når man etter en stund ser tilbake på nedtellingen og ser hvor fort det har gått :-O

      Klem! <3

    4. Ann Helén: Hei Ann Helen <3 Tusen takk for tips til kronen, den var jo super fin - Så jeg får se om jeg kjøper den også!

      Jeg ransaket alle amerikanske og norske interiør og baby, barne og senge butikker på nett, og fant en lignende slik seng som på bildet 😀 Fikk bestilt den i går tidlig, og gleder meg så til å få den <3 <3

    5. Er lurt å leke mye i uteområdet i barnehagen nå,sånn at Leo blir vant til å være der. Og, korte dager i begynnelsen. Vi startet med 60% plass når vår toåring begynte ifjor, og tok en rolig og lang tilvenning.

    6. Åh du er så flott<3 blir så glad hver gang jeg leser bloggen din! Du er så veldig flink til å skrive. Lurer bare på en ting; i og med at du har planlagt keisersnitt for dette barnet vet du da hvilken dag det blir? Eller hvordan funker det? Tenker man burde vite det før dagen i og med at ting er litt annerledes og at det er et ganske stort inngrep<3

    7. <3: Hei du <3 Så takknemlig for å høre det! Tusen takk!

      Ja, vi får vite datoen to måneder (?) før terminen, det får vi i posten :-D Blir helt sinnssykt spennende, men har en god anelse om hvilken dag det blir allerede nå!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg