SVANGERSKAPSUKE 29

Siste trimester starter i dag! Med så og si 70% av graviditeten unnagjort kan jeg se tilbake på de to første tredjedelene av svangerskapet som en flott tid med mye spenning, og det blir nok ikke mindre av akkurat det i tiden fremover heller ♥

Det er nå i utgangspunktet 87 dager igjen av svangerskapet, men for meg blir det jo da max 80 dager igjen på grunn av at keisersnittet blir satt til omtrent 7-10 dager før termindatoen. Gleder meg stort til å få brevet med datoen på når keisersnittet skal skje i posten! 

Babyen er nå ca 1,2 kilo – Og veier i slutten av uken omtrent 1,4 kilo. Han vokser mye denne tiden, og det samme gjør magen! Jeg blir fortere andpusten og Fredrik har det litt morsomt med å gjøre narr av hvordan jeg høres ut når jeg skal reise meg opp fra sofaen eller snu meg i sengen om morgenen. Jeg har fortsatt en fornemmelse av at den lille er av den rolige typen, for selv om han til stadighet gir fra seg mange spark og bevegelser, så er det alltid en slags rolig følelse over det. Kanskje han er rolig på utsiden av magen også?


Jeg har mistet en del av matlysten den siste uken, men er fortsatt veldig påpasselig med at jeg får meg i ordentlig sunn mat i løpet av dagen! Må virkelig si at det ikke gjør noe å gå gravid på sommeren når det er så utrolig mange gode norske jordbær og bringebær i butikkene. Det har virkelig gått ned et par (hundre) kurver av det de siste dagene! Leo er også veldig glad i bær, så da sitter vi og storkoser oss med gravid-cravingsene mine begge to i sommervarmen! Og når det er noe så sunt i tillegg så koser vi oss skikkelig med god samvittighet.

Merker også GODT til hormonene mine om dagen. Jeg blir ikke sinna, men fly forbanna – Og gråter og ler om hverandre, alt ettersom. Mye mer enn jeg har gjort tidligere i svangerskapet! Og Fredrik sier seg nok ikke uenig i det, gitt. Haha! Uff.. Tror han gleder seg veldig til jeg er ferdig og til vi får han i armene våre, og jeg tror jeg kan si med stor sikkerhet at Fredrik begynner å bli ganske utålmodig! Vi har allerede planlagt barnepass til Leo mens vi er på sykehuset, og det føles godt, men samtidig litt rart. For selv om det begynner å nærme seg for alvor nå, så føles det fortsatt ganske fjernt at vi skal bli en til!

God lørdag til dere alle sammen!

12 kommentarer
    1. Du må også huske på at det ikke gjør noe å unne seg noe godt av og til, selv uten å trenge å forklare det, hihi 🙂 Syns du ser super flott ut med gravid magen din <3

    2. Drikker Leo mye melk eller er det nan? ser så mange bilder der han drikker melk av flaske 🙂 Ikke noe kritikk, lurer bare på hvor mye og ofte han drikker. Min gutt er 11 måneder på Onsdag, og han får fortsatt NAN 2 ganger om dagen, så lurer på om jeg skal avvenne han snart eller ikke.. hmm
      Klem fra Pia <3

    3. pia Andrea: Hei Pia <3

      Leo drikker lettmelk, og han eelsker det! Vi skal egentlig avvenne nå gradvis, men han er blitt så fryktelig glad i flasken han får med melk, så vi kutter ned forsiktig og prøver oftere å gi ham kopp med litt drikke etter maten, siden han egentlig skulle ha sluttet med den flasken!

      Klem

    4. Hei, sterke, fine du!
      Har bare et spørsmål. Antakelig har du fått det hundre ganger, men: Vet jo at du har fått innvilget planlagt keisersnitt. Hvordan vil prosessen bli dersom fødselen plutselig skulle starte av seg selv før oppsatt dato? 🙂

    5. Maria: Hei flotte deg!

      Bare flott at du spør! Hvis jeg går i fødsel før oppsatt dato må jeg inn til sykehuset så fort som mulig, og så gjør de keisersnittet med en gang 🙂

      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg