PLUTSELIG KOM BABYMAGEN!



Jeg føler disse innleggene bare kommer raskere og raskere etter hverandre, men det er jo fortsatt en uke mellom hver gang. I dag er jeg 29 fullgåtte uker med gutten vår, og jeg er inne i min svangerskapsuke 30!

Magen har over natten blitt skikkelig gravid-kule! Jeg synes det er så morsomt og ikke minst fascinerende å se. Senest i dag så jeg tilbake på et bilde jeg husker jeg tok i speilet når jeg var 9 uker på vei, og magen min var fullstendig flat. Rart hvordan det bare er 20 uker siden, når man ser på magen min slik den ser ut i dag!

For hver dag som går nå, er vi en dag nærmere å få møte vår lille. Tiden går veldig fort, og det har den gjort hele sommeren. Ukene har bare rast forbi, og jeg er veldig snart 7 måneder på vei. Som jeg har nevnt for dere allerede så er Fredrik veldig klar for å møte ham, mens jeg bare går og gleder meg noe veldig til tiden er inne samtidig som jeg storkoser meg med spark fra den lille i magen og graviditeten i seg selv.

I går, når Leo og jeg satt og koste med babymagen i sofaen, så spurte jeg Leo om “Hvor lillebror er hen?” Med en gang kikket han veldig rart på meg, før jeg så at han begynte å gire seg opp. Så pekte han sakte mot magen min med den bittelille fingeren sin! Gjett om jeg ble overrasket. Så nå peker han alltid mot magen om vi spør han hvor lillebror er!

Gutten vår er nå omtrent 35 centimeter lang, og i følge gynekologen som foretok ultralyd når jeg var på sjekk på sykehuset onsdag natt – Så er gutten vår 1200 gram. Tenk så mye den lille vokser nå fremover, når Leo var 3940 gram når han ble født til termin!

Enda en uke av svangerskapet er forbi, og for tiden sitter jeg egentlig med litt blandede følelser selv om gleden er så innmari stor… Jeg synes det er litt trist og vemodig å tenke på at dette kan være den siste gangen jeg går gravid. Fredrik har sagt at han ikke vil ha flere barn enn to, men når alt kommer til alt, flere år frem i tid når guttene er blitt større – Hvem vet? Etter at Leo kom til verden sa han jo at han bare skulle ha ett, men jammen sitter jeg ikke her i svangerskapsuke 30 med vårt andre 😉

10 uker igjen til Noah kommer til verden, gleder meg til resten av svangerskapet! ♥

16 kommentarer

Siste innlegg