RART Å SE TILBAKE PÅ..

Jeg synes alltid det er like rart å se tilbake på livet mitt før jeg ble mamma.

I dag fant jeg igjen noen bilder som jeg tenkte å dele med dere. Når jeg bladde gjennom de så kjenner jeg plutselig igjen alt fra tiden bildene ble tatt på. Dere ser jo kun bilder av en 14 og 15 år gammel jente. Jeg ser også alle minner og tanker som ligger i de gamle bildene av meg. Både vonde og utrolig mange gode. Kjærlighetssorgen jeg egentlig hadde når jeg tok bildet av meg smilende. Hva jeg gjorde den dagen jeg hadde på meg den hvite toppen, og hva jeg tenkte for meg selv når jeg gikk til bussen samme morgen.


Før livet ble snudd på hodet 
Det er veldig rart å vise dere denne “meg” (Misforstå meg rett, jeg er jo samme person) men dere kjenner meg jo ikke slik. Dere kjenner meg jo som mamma. Jeg kjenner meg jo nesten ikke igjen på disse bildene. Jeg føler at jeg har blitt en annen person etter jeg fikk Leo, for så mye føler jeg faktisk at jeg har forandret meg.

Jeg lurer på om jeg kommer til å sitte i fremtiden om noen år og tenke det samme. Når barna har vokst til, og blitt større. Om jeg kommer til å tenke tilbake på meg selv og livet mitt slik det var i dag, og tenke at jeg har forandret meg noe helt enormt. Og høre på gamle sanger som minner meg om tiden jeg går gjennom nå. 

Å huske og tenke på det som har skjedd i fortiden, og lure på hvor i livet jeg hadde vært om jeg ikke hadde tatt valgene som førte meg dit jeg er. Akkurat slik jeg gjør i dag!

12 kommentarer
    1. Flott både då og no 🙂
      Husker du skreiv at dåke måtte inn att på ny ultralyd for å sjekke noko, har dåke vore på den?
      Eg måtte også det, heldigvis var alt bra! Men veldig ubehagelig med venting!

    2. Jeg har nå fulgt med deg siden du startet å blogge, og må virkelig si at jeg liker bloggen og deg bedre og bedre.
      Du har virkelig vokst med oppgaven din som mamma og hadde jeg ikke vist bedre, så kunne jeg lett ha tatt deg for å være mye eldre.
      Du skriver meget bra, rolig og balansert om du skjønner. Og ikke minst, du er ingen klikkhore!! Sjeldent jeg liker unge mammabloggere, men din er jeg stadig innom 🙂
      Klem fra ei over 40 og fire barn.

    3. noe sier meg at nina over ikke er en kvinne over 40 med 4 barn, klarer ikke å se for meg godt voksen kvinne bruke ord som klikkhore…

    4. Linda: Godt mulig Nina er 40, noko som nettopp vitner om at alder og modenhet ikkje alltid heng ihop 😉
      No skal eg ikkje påstå at ho er umoden utelukkende på grunn av at ho brukte begrepet “klikkhore”, men eg ser kva du meiner 🙂
      Helsing ei 2barnsmor på 30 🙂

    5. Bare en liten tanke jeg fikk av dette innlegget; hadde vært gøy og lese hvordan Fredrik synes du har forandret deg fra tiden før og etter Leo, og vise versa!
      Ønsker dere en god kveld videre og krysser fingrene for at siste etappe av svangerskapet går så bra som det kan! 🙂

    6. Hanna: Tusen takk for et suupert forslag til blogginnlegg! Tror faktisk jeg setter meg ned allerede nå for å begynne å skrive. Hehe!

      Ønsker deg en god kveld videre også – Og tusen takk for det 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg