NÅR ALT BLIR TUNGT!

Nå de siste nettene har jeg våknet i gjennomsnitt to ganger per natt. Jeg kom plutselig på at det var akkurat slik på slutten av sist svangerskap også! I natt var intet unntak, og når morgenen kom innså jeg at jeg bare kunne glemme å komme meg opp av sengen. Jeg hadde kynnere nesten konstant, og kjente meg nødt til å ligge å slappe av, for da slapp de gradvis taket.

Fredrik dro seg opp av sengen en time tidligere enn vanlig kun for å levere Leo i barnehagen for meg siden han så at jeg hadde mye vondt. For en snill samboer jeg har! Når han kom hjem fra jobb fortsatte det bare, nå skal han plutselig ta seg av alt her hjemme og jeg kan legge meg på sofaen og roe ned. Det er så rart og uvant for meg å skulle slippe taket på alt jeg vanligvis gjør her hjemme, men kroppen min trenger det nå de siste ukene frem mot termin. Alle skulle hatt en som han ♥

Så vet dere hva? I dag sov jeg til klokken 11:00! Jeg husker ikke sist jeg gjorde det, det må ha vært forferdelig lenge siden. Men herregud så deilig det var!


Nå skal jeg nyte noen timer med å leke med Leo. Han er så full av energi, og etter å ha fått ladet opp så mye som det jeg har i dag så skal vi leke masse på rommet hans. Han er så stolt av rommet sitt og lekene sine! Man skulle nesten tro at han ble sliten etter noen fine timer i barnehagen med lek og kos der, men det er ikke mangel på energi hos vår lille gutt, altså. Han har haugevis av energi, og det er fullt fart her. Det er HELT tydelig! Haha 🙂

Lillegutt i magen har vært ganske rolig i dag, og jeg kjenner nå tydelig hvordan han ligger og hvordan søvnmønsteret hans er. Gleder meg til han våkner til kvelden, for da kjenner Leo spent på magen min når han beveger seg, og Fredrik snakker utålmodig om hvordan han bare vil få han ut fra magen snart. Helst i går!

Ha en super ettermiddag og kveld, vi snakkes senere i dag ♥

18 kommentarer
    1. Huff høres ikke noe godt ut med kynnere, jeg går bare å venter på å kjenne de første kynnerene ,har ikke fått noen kynnere enda. men de kommer vell. er i uke 25, å merker at kroppen er mer sliten nå etter å ha vært aktiv på dag tid å gjort unna ting, så kjenner at det er ikke samme energi nivået som før jeg ble gravid 😛
      Masse lykke til, å kos deg med Leo i kveld 🙂 <3

    2. Snill samboer? Hrm ja kanskje det, men er det ikke helt naturlig at din samboer skal gjøre oppgaver i og utenfor hjemmet? Hjemme til oss er det 50/50. Han gjør like mye husarbeid som meg og leverer/henter i barnehage/skole like mye som meg. Føler det blir feil at du må takke han og si at han er snill, når dette er noe han skal gjøre som en selvfølge? Vi lever ikke på 20 tallet, hvor “far” var ute og skaffet penger, mens “mor” gikk hjemme mellom kjøkkenet, barna og senga. Du har jo en jobb utenfor hjemmet du også (bloggen). På tide at du stiller noen krav til din samboer, og slutter å være hans hushjelp. Spesielt nå som du eg gravid.

    3. Tone hva er virkelig hensikten med å legge igjen en sånn kommentar? Bor du sammen med Jessica og Fredrik? Vet du at hun er hushjelpen hans? Vet du at de ikke deler likt på oppgaver? Vet du at hun ikke stiller krav til Fredrik? Vi ser bare en brøkdel av livet deres, så det blir helt feil å dømme basert på den lille informasjonen vi får. 🙂 Jessica har sagt selv at hun liker å f.eks. vaske klær, da kan det jo godt hende hun som regelt tar på seg det gjøremålet, fordi det er noe hun liker å gjøre, men jeg føler meg ganske sikker på at Fredrik ikke kommanderer henne rundt som en hushjelp! 🙂 Hvorfor ikke legge igjen en hyggelig kommentar på bloggen til noen istedenfor? Gjøre dagen deres bittelitt bedre med noen hyggelige ord, kanskje? Du mente det kanskje ikke som en frekk kommentar, men jeg oppfattet kommentsren din som ganske nedlatende, og det er jo uheldig!
      Og så til Jessica! Dumt å høre at du har mye smerter, håper det kommer seg, men det er ihvertfall godt du har Fredrik som kan trå til når kroppen din sier stopp. 🙂 Håper du får en fin kveld!
      God klem <3

    4. Må si meg enig med Tone over her. Det er overhode ikke din jobb å rydde, vaske, lage mat og ta deg av Leo. Det er et ansvar dere må (bør) dele likt på. Og at han tar i et ekstra tak nå når du er gravid, burde være en selvfølge. Jeg skjønner at du er takknemmlig for at han hjelper til, og at du skulle ønske “alle hadde en som han”, da det er mange alenemødre her i landet som må gjøre alt selv, men jeg sier nei takk til en mann som jobber 6 timer om dagen og krever at kjæresten (som jobber minst like mye hver dag) skal gjøre alt husarbeidet. Her i huset må mannen gjøre like mye som meg. Når han er ferdig på jobb må han hjelpe til med både middagen og oppvasken. Han slipper heller ikke unna klesvask eller rydding i leiligheten generelt. Det bør heller ikke Fredrik. Nå høres jeg kanskje litt vel sur og streng ut, men som Tone sier – du må sette krav, for du er ingen hushjelp. Jeg er klar over at vi blogglesere ikke vet alt, men når du presiserer at du er såå heldig som har en kjæreste som hjelper deg når du har grusomme smerter, da skjønner vi at noe ikke er slik det bør være.

    5. Herlighet for noen kommentarer over her, alle har det forskjellig hjemme og vi vet ikke noe om forholdet dems i mellom utenom det vi leser her. syntes det virker som dere har et fint forhold 🙂

    6. Er ikke fredrik faren til leo? Hvorfor skulle han ikke stå opp en time tidligere KUN for å levere leo i barnehage? Om du hadfe vondt eller ikke, vært gravid eller ikke, så skal han jo for faen gjøre sin oppgave som far!! Du har ikke mye snill samboer om dette er noe spesielt for deg at han gjør nå. Hahaha

    7. Kritiserer ikke forholdet demmers, men bare synes det høres litt rart ut å takke faren til sitt barn for at han leverer sønnen sin barnehage om morgenen? Dette er for meg ikke noe som krever skryt, det er og byrde være en selvfølge. At Jessica liker å gjøre husarbeid og lage middag er heeelt iorden, men når hun føler hun må si takk eller skryte av samboeren sin for at han gjør det, er det noe som skurrer i mine ører. Hun sier jo selv at hun er sliten og nokså høygravid, da burde det i allefallvær en selvfølge at pappa’n stiller opp. Poenget mitt at det skal ikke trengs å si takk til din samboer for han tar 50 % av arbeidsoppgaver i ett familieliv.

    8. Når samboer er høygravid er det hverken imponerende eller noe å skryte av og takke for, at barnets far leverer i barnehage og gjør husarbeid. Det skulle virkelig bare mangle !!!!!

    9. virker som om Fredrik mener jobb er hans oppgave å etter kl 15.00 er det gaming med gutta som gjelder.

    10. Jeg tror jeg vet hvorfor Jessica har skrevet dette innlegget. Tror nok hun er veldig irritert på Fredrik fordi han tar henne forgitt og forventer at alt skal gjøres av henne, og den ene gangen han velger å hjelpe litt til så skal hun prøve å fremheve det som noe stort på bloggen fordi hun vet hun får slike reaksjoner hvis hun skriver slik som hun gjorde og da kan fredrik selv lese kommentarer som egentlig Jessica selv er enig i. På den måten får fredrik svi litt;) og jessica overlater det til oss lesere slik at hun selv er den som forsvarer kjæresten (kun på gaming spm da, uten å gå dypere på det;) hun er smart. Utspekulerende. Men smart

    11. og en veldig smart og manipulerende måte å henge ut kjæresten samtidig fremstille seg selv som uskyldig;) nå er det flere som hater Fredrik bare av måten hun fremstiller han på, og samtidig hvis det skulle bli brudd, andre jenter vet hva slags lat slask av en samboer og far han egentlig er;)

    12. Jessy: Du tar helt feil 🙂

      Har ikke hatt noen som helst mulighet til å svare utfyllende på alle kommentarene som har kommet inn her, har slitt mye med kynnere og mye vondt det siste døgnet – Men når jeg først har sittet på pcen har jeg svart på de kommentarene som har kommet inn. Beklageligvis var det fåtallet under dette blogginnlegget!

      Fredrik gjør mer enn nok her hjemme. Fredrik tar meg ikke for gitt, og forventer ikke at jeg skal gjøre noe. Jeg vet jo best hva som stemmer og hva som ikke stemmer. Må vel være lov å nevne at man er takknemlig når samboeren stiller opp når jeg har det vondt uten at det er dermed sagt at han aldri gjør noe. Jeg er bare glad for at han alltid stiller opp. Jeg er jo vant til å gjøre mye selv fordi jeg liker det 🙂 Tror dette bare ble en eneste stor misforståelse.

      Hadde ikke funnet meg i at samboeren min aldri hjalp til med noe i hjemmet 🙂

    13. Jessy: Alvorlig talt, nå synes jeg dette går alt for langt. Jeg er høygravid og har ikke hatt mulighet til å svare på alt av kommentarer som har kommet inn verken her eller på andre sosiale medier!

      Jeg skriver et blogginnlegg om at jeg setter så pris på at samboeren min stiller opp og kaster meg til sengs (Fordi han vet at jeg strekker meg langt selv når jeg har det vondt) bare slik at han kan hente og levere i barnehagen, samt gjøre alt av det som trengs her hjemme og lage middag, og du klarer å vri det om til at Fredrik er lat? Haha, altså, hva i alle dager?

      Ganske sinnssykt med slike spekulasjoner, og siden det er mitt liv det er snakk om tror jeg at jeg kan avkrefte en gang for alle at det overhode ikke er tilfellet at Fredrik er en lat slask.

      Og alt dette fordi jeg nevner at jeg er takknemlig som har en samboer som stiller opp når jeg har det vondt. Jøss! Hadde aldri nevnt det hadde jeg visst hva som skulle dukke opp i kommentarfeltet.

      Fredrik er fantastisk pappa og samboer, og jeg setter han og Leo høyere enn alt her i verden 🙂

    14. Du virker som e så god og flink mor, å det ser jo ut som du å Fredrik har det så fint sammen, jeg leser bloggen din vær dag, å blir like imponert over hvor fint og voksent du skriver. Noen er alltid på jakt etter å finne noe negativt…det er så stygt men sier mere om dem en deg 🙂 å Fredrik virker jo fantastisk!!! All ære til dere for den jobben dere gjør…Det er bare fantastik…lykke til med alt framover å ønsker dere alt godt 🙂 klem. ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg