37 UKER PÅ VEI!

Endelig! I dag er jeg 37 uker på vei, inne i min svangerskapsuke 38, – og kommer han nå, regnes det som til termin. Og det merkes, for jeg kjenner på kroppen at ting er i ferd med å skje. Skummelt (Og vondt!)

Humør: LEI! Fredrik og jeg gjør litt morsomt ut av at magen er blitt så latterlig stor nå, så jeg går rundt og tuller med at jeg betegner meg som en hvalross. Hvis det går an å føle seg som en hvalross tror jeg nemlig at jeg er kommet dit nå.. Haha! Føler jeg velter over alt jeg kommer over og at magen umulig kan bli noe særlig større nå. Føler meg rett og slett helt sprekkferdig. På bare noen uker ser jeg en helt sinnssyk forskjell.

Synes det er helt vanvittig å være vitne til hvor utrolig kroppen er – her har magen min strukket seg fra flat til gigantisk for et og et halvt år siden når jeg var høygravid med Leo, til å så bli flat igjen og deretter så svær som den er nå. Helt utrolig hvordan kroppen er laget! Så igjen bilder fra måneden før jeg ble gravid igjen i stad, og det er jo så rart at magen har vært så.. liten? Nå som jeg har gått gravid to ganger med så relativt kort mellomrom er tanken på å ikke ha en baby i magen egentlig ganske rar. Det skal bli godt å bli ferdig nå, altså! ♥



Jeg leste i går at to tette svangerskap visstnok gir en viss risiko for at ting kan sette i gang tidligere med det andre barnet. Vet ikke helt hva jeg skal tro om det, men jeg velger å ta det med en klype salt! Med fare for å høre ytterst sytete ut: Jeg tror jeg begynner å bli litt lei av å ha vondt. Jeg vil så gjerne løpe etter Leo, være aktiv, og å ha muligheten til å snu meg i sengen uten å brøle i søvne så jeg vekker Fredrik. Haha!


Jeg så på Leo som løp omkring her inne i leiligheten i stad. Tanken slo meg plutselig. Hvor rart det er at han også har ligget i magen min, at det ikke en gang er så veldig lenge siden, og at han er 50% meg og 50% min kjæreste. Det er bare absurd å tenke på at vi har skapt ham, at vi er grunnen til at han lever, smiler, leker og ler den herlige latteren sin. Og at alt vi har vært gjennom med ham, hvordan vi har sett han vokse og bli til en egen liten person, skal vi nå snart få oppleve på nytt med det nye familiemedlemmet ♥

Ha en fantastisk lørdag, alle sammen!

6 kommentarer
    1. Nå er det virkelig siste innspurt! 😀 Og så flotte bilder av deg! Om du er en hvalross, så er du ihvertfall en veldig vakker hvalross, om ikke annet! 🙂 <3
      Håper dere også får en fin lørdag!
      Stor klem! <3

    2. Du må ha masse lykke til med siste innspurten av svangerskapet! Det er så spennende å følge deg nå, like før lillebror kommer <3 Kos deg med magen de siste ukene/ dagene 🙂

    3. Du er virkelig kjempe nydelig som gravid. Masse lykke til fremover. Leo er så skjønn og herlig så nå får du snart to små søte og herlige. 😀 Ha en fin helg. <3

    4. Er det noe forskjell på størrelsen på magen din nå og når du gikk gravid med Leo på samme tidspunkt?
      Gravidmagen din er kjempe fin😍

    5. Så fin du er! Masse lykke til med siste innspurt. Jeg lurer på om du farger håret når du er gravid? Jeg er gravid i uke 24, og har lest litt forskjellig om det så vet ikke om jeg tørr. Sikkert ikke noe farlig…
      Klem til deg og lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg