VAR DETTE DEN SISTE UKEN UTEN BABYEN?

Nå har det gått noen uker siden jeg postet en ukesoppdatering slik jeg pleide på søndagene, så nå går jeg i gang med dette i dag ♥ Var dette den siste uken uten lillebror i hus? 🙂 Det gjenstår å se!

UKENS HØYDEPUNKT:

Å gå inn i oktober måned i går var definitivt noe jeg har sett frem til i uendelig lange tider, og det var med det et stort høydepunkt. Ellers har vi hatt mange små høydepunkt den siste uken. Kosestunder med Leo om morgen og kveld, de aller siste forberedelsene her hjemme, koselige kvelder med Fredrik etter at Leo har lagt seg.. Ja, jeg kunne nevnt ganske i det uendelige. Vi har det så innmari fint her hjemme om dagen!

UKENS GRUER SEG TIL:

I går kveld ble jeg så fra meg fordi jeg kom på at når vi skal på sykehuset for å treffe lille, så kan jo naturligvis ikke Leo være med – han må jo være med besteforeldrene sine. Jeg ble så fra meg at jeg nesten gråt av tanken. Haha, sånn er det når man er gravid og følelsesregisteret lever sitt eget liv. Jeg er overhode ikke vant til å være mye borte fra Leo, og det gjør nok det hele en del verre. Jeg har bare følt meg ekstra knyttet til ham hele svangerskapet og har bare ville ha han rundt meg hele tiden den tiden han ikke har vært i barnehagen. Heldigvis elsker Leo å være med besteforeldrene sine, både på min og Fredrik sin side, så jeg vet med stor sikkerhet at han kommer til å ha det helt fantastisk. Og det gjør det bittelitt bedre for en bekymret meg!

↑ Fra sist sykehusbesøk på føden ↑

UKENS BESTE INNKJØP:

Den siste uken har jeg faktisk kjøpt merkverdig lite! Jeg har for øvrig kjøpt inn en god del bleier og ammeinnlegg, samt også noen flasker og morsmelkerstatning sånn i tilfelle. Det er veldig greit å ha!

UKENS MATKICK:

Ikke akkurat mat, men la gå: Denne uken har jeg hatt så forferdelig lyst på cola! Jeg har vært så nøye med å ikke drikke brus på annet enn helger hele svangerskapet, og det smaker jo ekstra godt når man ikke drikker det så ofte, så jeg har kost meg litt ekstra den siste uken med noen colabokser i ny og ne. Har i tillegg hatt noe vanvittig lyst på iskrem, men det har jeg faktisk holdt meg helt borte fra. Tror jammen jeg skal unne meg en i kveld!

UKENS NEDTUR:

Mye vondt har resultert i mye mindre blogging enn vanlig den siste uken, og ikke minst lite søvn og generelt mindre overskudd til alt annet. Det er nok ukens nedtur! Husk at dere bare må fortsette med å komme med forslag om blogginnlegg dere savner her inne. Vet at mange venter på house-tour video og den er heldigvis ikke langt unna. Dere har ventet i evigheter og det blir superkoselig å vise dere hjemmet vårt som endelig er ferdig innredet. På kjære mamma episoden vår på onsdag ser dere også litt av hjemmet vårt, men når vi spilte inn episoden var vi ikke i nærheten av ferdige – så det blir gøy å vise dere hvordan det er blitt her hjemme nå! ♥

UKENS MEST LESTE BLOGGINNLEGG:

Fredrik sitt gjesteinnlegg denne uken ble ukens mest leste! Det er så utrolig koselig når han tar seg tid til å skrive her inne. Han skriver så mye fint! Les blogginnlegget ved å klikke HER!


UKENS ØYEBLIKK:

Leo lærer nye ord oftere og oftere nå, men han sier de sjeldent på kommando. I går lærte han seg å si “Ja” med en skikkelig gladtone, han gjør det for øvrig bare på en bestemt måte og skjønner ikke alltid hva han sier ja til siden han blir så over-entusiastisk, men det er like herlig å se uansett. Jeg tuller litt med Fredrik med å si høyt foran dem begge “Leo, haaar pappa lagt på seg eller?” det går et par sekunder med stillhet, før Leo utbryter “JAAAA!” overivrig med begge hendene i været. Haha, ukens desidert morsomste øyeblikk!

Ønsker alle en kjempefin søndag. Nyt den så godt dere kan!

18 kommentarer
    1. herlig innlegg 🙂 ja tenkt nå kommer lille noah snart, vet ikke hvorfor,men har på følelsen at han kommer den 7, aner ikke hvorfor 🙂

    2. ane: Så koselig å høre fra deg, Ane! Ja, tenk det. Føles ut som jeg har ventet i evigheter nå! Fredrik har gjettet på en dato han også, så nå får vi bare se. Morsomt om noen av dere skulle ha rett da 😀

    3. Hvilken dato er termin egentlig? Tipper han kommer i helgen en gang 🙂
      Her er jeg og mannen inne i en prøveperiode, så krysser fingrene for at det klaffer for oss snart! Heldig du som snart har to gutter 😉

    4. Et lite tips til deg i og med at du vet når lillegutten kommer. Ta å skriv ett par innlegg ferdi som du kan poste i de første dagene etter fødselen så slipper du å stresse med innlegg når du sikkert mest har lyst til å kose deg med familien.
      Og nu tenker jeg ikke på sånne hverdagslige innlegg for dem kan man ikke skrive på forhond, men litt sånne andre innlegg eksempel tips på film, bøker, serier (ikke at jeg tror at du har så mye tid til sånnt!) favoritt merker, barneutstyr, tanker rundt d å bli to barns mor, tanker om framtiden, ting fra fortiden og sånt om du forstår hva jeg mener. Er så enkelt da å bare legge ut innlegget om det alt e ferdig skrevet og klar for posting 🙂
      lykke til videre med svangerskapet og fødsel 🙂

    5. Vet det er mye tips ute og går, og da min mor gikk gravid med meg for 22 år siden holdt hun seg helt uten sukker. Lurer litt på hvordan du tør drikke brus og spise is? Mye mulig rådene har endret seg med tiden, men selv tenker jeg sukker er skadelig når man går gravid!

    6. dere som kommenterer om cola og is. Jeg har vært gravid med 2 barn og drukket cola og spist is i blant. Det å gå gravid er ingen sykdom. Man skal ikke overskride og spise altfor mye sukker, men det er absolutt ikke skadelig. Det er kun ting som KAN være skadelig for barnet man skal holde seg unna slik som upasteurisert ost, fersk tunfisk, sushi fra restaurant man ikke er sikker på osv. Et lite søk på google så finner man fort svar på det her. Veldig unødvendig og måtte skrive at det er SKADELIG å drikke cola i ny og ne. Man skal nyte graviditeten og leve normalt. Holde seg unna alkohol og tobakk. Det er det som virkelig er skadelig.

    7. Herregud, hva faen har skjedd med samfunnet? Ikke sukker, koffein, alkohol, tobakk, ikke ost, ikke salami og blabla! Til du over her: når mamma fødte meg for 22 år siden, så var det ikke så mange forbud og heeey det har gått supert med både meg og mine tre eldre søsken 🙂 Når jeg var gravid drakk jeg kaffe, fikk i meg mye sukker og snuste litt. Gikk helt fint med mitt barn 🙂 Jordmoren min sa vi må lære oss å drite litt i alle regler. Kom gjerne med en forskning som viser at barn er blitt født syke av sukker eller kaffe

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg